Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 11. november 2006, 00:23

Leder efter en liste, hvor der er beskrevet f.eks. et element som form, der har en standard margin på x pixels og hvad dens værdi er

Det er rimeligt irriterende at sidde og fjerne padding, margin, border og alt muligt andet fis, fordi man ikke ved hvilke af dem der gør elementet større

2

lørdag, 11. november 2006, 10:29

Generelt kan man sige at alle blok-elementer får en eller anden form for padding eller margin.

Bruger ofte denne kode hvor den universale selector * betyder alle elementer

Kildekode

1
2
3
4
5
* {
display:inline;
margin:0;
padding:0;
}

Det er bare ikke helt nok, der er stadig elementer der driller til dem vil jeg helt klart anbefale følgende sites:

http://meyerweb.com/eric/thoughts/2004/0…ndoing-htmlcss/
http://leftjustified.net/journal/2004/10/19/global-ws-reset/

Som begge to omhandler at få alle html elementer uden styling så du selv kan stå for det.

En direkte liste over hvor meget padding osv, tror jeg er svær at finde, specielt fordi det er individuelt fra browser til browser

3

lørdag, 11. november 2006, 10:41

Omend, så skal jeg da lige gemme den kode der :D

Den kan jeg sikkert få behov for før eller siden :clap:

4

lørdag, 11. november 2006, 14:23

Og jeg siger tak :9xo

5

lørdag, 11. november 2006, 14:32

Citeret

Originally posted by KarGa

Så lidt, det er den slags der kan få en til at sidde og hive hår ud, især lister :evil:

6

lørdag, 11. november 2006, 17:25

Citeret

Originally posted by WebT

Citeret

Originally posted by KarGa

Så lidt, det er den slags der kan få en til at sidde og hive hår ud, især lister :evil:

Ja første gang jeg ligesom legede med sådan noget og støtte på det lille problem, der fik jeg da også sagt nogle grimme ting til computeren :))

Indtil jeg ligesom gik amok og desperat forsøgte alt :P

7

søndag, 12. november 2006, 14:22

Kender det, hvis du spørger Macimuz så er det grunden til mine høje tindinger :D

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.