Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 23. oktober 2006, 08:27

Nogen der kan fortælle mig hvorfor følgende ikke virker i IE ???

Kildekode

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
a.menu_forside:link {
	font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
	font-size: 12px;
	font-weight: bold;
	color: #000000;
	text-decoration: none;
}
a.menu_forside:hover {
	color: #990000;
	text-decoration: underline;
}
a.menu_forside:visited {
}
a.menu_forside:active {
}

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

2

mandag, 23. oktober 2006, 08:37

Hmm det skulle da også virke sådan lige ummidelbart... evt noget mere kode så vi kan se sammenhængen hvori det ikke virker?

3

mandag, 23. oktober 2006, 08:44

Har fundet problemet det var lige en ting ved css jeg ikke var klar over.

Når man laver a defination skal de komme i følgende rækkefølge:

Link
Active
Visited
Hover

Sjovt men sådan er det åbenbart :)

4

mandag, 23. oktober 2006, 08:58

Citeret

Originally posted by _WHAT_

Link
Active
Visited
Hover

Faktisk ret logisk når man tænker over måden hvorpå CSS fungerer, det vil jo altid være den nederste der "bestemmer" så hvis ikke link står først ja men så vil den jo overtage, fordi selvom man har musen over er det jo stadig et link osv osv - men tænkte da heller ikke lige over rækkefølgene her mandag morgen :D

En lille side bemærkning, har du IE7 indstalleret? kunne godt tænke mig at vidde om de endelig understøttede pseudo klasserne helt rigtigt, fx
li:hover
eller om det stadig ikke virker

5

mandag, 23. oktober 2006, 09:09

Citeret

Originally posted by WebT

Citeret

Link
Active
Visited
Hover

Faktisk ret logisk når man tænker over måden hvorpå CSS fungerer, det vil jo altid være den nederste der "bestemmer" så hvis ikke link står først ja men så vil den jo overtage, fordi selvom man har musen over er det jo stadig et link osv osv - men tænkte da heller ikke lige over rækkefølgene her mandag morgen :D

En lille side bemærkning, har du IE7 indstalleret? kunne godt tænke mig at vidde om de endelig understøttede pseudo klasserne helt rigtigt, fx
li:hover
eller om det stadig ikke virker

Har ikke IE7 inde på den her maskine nej. Jeg har dog ikke hørt noget om det skulle være retttet men man ved selvfølgelig aldrig :)

Men ja er logisk nok det var nok også mest mandag morn syndrom fra min side. Bliver så heller ikke bedre af jeg manger et døgns søvn ca. fra weekenden pga. lan.

6

mandag, 23. oktober 2006, 09:20

Ka se din link, active og visited er ens... så for at spare dig noget tid når du retter ka du bare bikse det ind som en kommasepareret liste...

element1, element2, element3 {
Element 1, 2 og 3 får alle samme style
}

7

mandag, 23. oktober 2006, 09:26

Citeret

Originally posted by KarGa
Ka se din link, active og visited er ens... så for at spare dig noget tid når du retter ka du bare bikse det ind som en kommasepareret liste...

element1, element2, element3 {
Element 1, 2 og 3 får alle samme style
}

Ved godt det er muligt men koden er lettere at forstå og gå til når det er skrevet som ovenstående :)

8

mandag, 23. oktober 2006, 09:26

Har lige indstalleret IE7 og kan meddele at pseudo klasser virker på alle elementer nu - det var nu også længe ventet :)

9

mandag, 23. oktober 2006, 09:31

Citeret

Har lige indstalleret IE7 og kan meddele at pseudo klasser virker på alle elementer nu - det var nu også længe ventet :)

Det må man da sige.

Kan du have den ind ved siden af IE6 så du har begge verisioner ??

10

mandag, 23. oktober 2006, 09:35

Citeret

Citeret

Det må man da sige.

Kan du have den ind ved siden af IE6 så du har begge verisioner ??

Jeps, men du får så ikke den fulde funktionalitet af IE7 - men du kan så indstallere ie7 fuldt og køre IE6 som standalone
http://tredosoft.com/IE7_standalone

Der er alt hvad man har brug for der til at få det til at køre, fatter dog ikke hvorfor MS ikke har lavet det sådan selv at man kan køre dem ved siden af hinanden - vi er jo trods alt en del udviklere som har brug for at teste

11

mandag, 23. oktober 2006, 09:41

Citeret

Sikke en glædelig nyhed :clap:

12

mandag, 23. oktober 2006, 11:31

Citeret

Originally posted by Macimuz

Citeret

Jeps jeps - og IE7 bliver jo pushet ud via update den 1 november (så vidt jeg husker) - meen vi slipper dog ikke for alverdens Javascript løsninger for at bruge hover på fx li - forskellen er bare at nu skal JS så detecte om der er tale om IE7 eller lavere - så jublen er ikke så stor udover at det er et lækkert skridt imod standardiseret browsere - Man er jo også nødt til at tænke på alle dem som ikke har en hel lovlig version af Windows - de kan jo ikke (så vidt jeg ved) installere IE7 så de vil stadig sidde tilbage på IE6 - og det er mange at udelukke

13

mandag, 23. oktober 2006, 12:07

Citeret

Citeret

Originally posted by Macimuz

Citeret

Jeps jeps - og IE7 bliver jo pushet ud via update den 1 november (så vidt jeg husker) - meen vi slipper dog ikke for alverdens Javascript løsninger for at bruge hover på fx li - forskellen er bare at nu skal JS så detecte om der er tale om IE7 eller lavere - så jublen er ikke så stor udover at det er et lækkert skridt imod standardiseret browsere - Man er jo også nødt til at tænke på alle dem som ikke har en hel lovlig version af Windows - de kan jo ikke (så vidt jeg ved) installere IE7 så de vil stadig sidde tilbage på IE6 - og det er mange at udelukke

Oh well, det tog lid toppen af glæden, men alligevel positivt, at tingene går den rette vej :)

Yes, ens windows bliver valideret, når man vil have IE7.

Omend kommer FF 2.0 imorgen :9xo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (23.10.2006, 12:08)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.