1

søndag, 22. oktober 2006, 15:44

Har altid gået rundt og tænkt, at det ku være fedt med et "hjemme-lavet" program.

Ved at der er noget der hedder C++, som man kan programmere i. Men hvor kan man hente / købe det henne?, og hvordan funker det?

Kræves der lange natte timer, hvor man skal læse sig igennem det, eller findes der nogle guides derude, der er lette og hurtige at gå til...?

På forhånd tak!

EDIT:

"C++" istedet for "C#"

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Huba_99" (22.10.2006, 18:34)

2

søndag, 22. oktober 2006, 15:55

Der er noget der hedder c++. Ved ikke om det er det du mener. Det er vist ganske gratis, men om det er let at gå til har jeg mine tvivl om. Men mon ikke der findes tutorials. Prøv evt. http://www.cplusplus.com/

AsRock 870 Extreme3 R2.0
AMD FX-6300
MSI GTX 950 OC
Kingston DDR3-1600Mhz, 2x4 GB
Corsair cmpsu-520hxeu 520W

3

søndag, 22. oktober 2006, 15:55

hvis du vil lære at programmere skulle du tage nogle kurser på euc-syd (f.eks)

der bruger vi en bog der hedder microsoft Visual C# 2005 "Step by step" by John Sharp.

hvis du skal have fat i et program vil jo anbefale Microsoft Visual Studio 2005 et udemærket program.

Som så meget programmering, kræver det lang tid at blive god til.

Cisco Certified Network Associate — CCNA

4

søndag, 22. oktober 2006, 16:44

Jeg har lånt en bog på biblioteket: Microsoft Visual C# .NET 2003 - Developers book. Og så har jeg hentet Microsoft Visual C# 2005 Express Edition som er gratis hvis man har originalt windows.

5

søndag, 22. oktober 2006, 18:36

- Tak for hurtig og god respons!

- Hehe, jo, mente C++ istedet for C#!

- Okay, lyder da interessant! Hmm.. Der ikke nogle, der kan anbefale nogle gode guides, vel?

edit:

DAMN, programmet er fedt! Der var nogle guides inde på den officielle side, så sidder bare lige og roder med det i starten :P Tak for indlæg!

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Huba_99" (22.10.2006, 18:49)

6

søndag, 22. oktober 2006, 20:06

Citeret

Originally posted by kungfuis78
Har altid gået rundt og tænkt, at det ku være fedt med et "hjemme-lavet" program.

Ved at der er noget der hedder C++, som man kan programmere i. Men hvor kan man hente / købe det henne?, og hvordan funker det?

Kræves der lange natte timer, hvor man skal læse sig igennem det, eller findes der nogle guides derude, der er lette og hurtige at gå til...?

På forhånd tak!

EDIT:

"C++" istedet for "C#"

C++ er sproget du programmere i, det er ikke et program :)

Jeg har leget en del med det, og kan sige at det absolut ikke er nemt, det tager lige lidt tid før du får fat i det ;)

C2Q Q6600 ¦ Asus Maximus Formula SE
Inno3D 8800GTX ¦ 4x 1Gb G.Skill HZ-Series
Thermal Take 850W ¦ 74Gb Raptor ¦ 2x 160Gb + 500Gb
Antec P182 ¦ Samsung 305T ¦ Windows Vista Ultimate x64
Cooling by ThermalRight, Papst & Noctua ¦ Logitech G5 &G15 Refresh

Sut mig længe og langsomt!

7

søndag, 22. oktober 2006, 20:09

C++ er udemærket, men hvis det bare er til hygge programmer, så vil jeg anbefale dig at kigge på Visual Basic... det koster dog nok penge at programmere i compileren

Med c++ er du hundrede procent bundet til en tekst baseret brugerflade, med mindre du hiver fat i noget DX eller andet... visual basic er til at lave grafiske brugerflader, der også kan bruges til at beregne og lave ting og sager (ligesom c++)

Jeg vil nok sige c++ er mere teknisk og hvis man ved hva man laver, så er c++ nok langt bedre, fordi det er utroligt meget mere projekt orienteret.. hele c-verdenen er projektorienteret, så det er let at vedligeholde sine programmer og andet

Men altså hvis du bare skal lave en lommeregner for sjov, så Visual Basic helt sikkert...

Jeg lærte Visual Basic vha. en bog jeg havde købt på 2 måneder... C++ lærte jeg forrige sommerferie, på lige godt 2 ugers intensiv læsning

C++ er MEGET tørt i starten :P Men det er super cool til vilde udregninger og andet, hvor man skal jonglere en masse tal

8

søndag, 22. oktober 2006, 20:31

Takker for alle svar, så blev man så meget klogere.... Begynder med visual bacic c#2005! :D:D Så kan jeg måske senere begive mig ud i det mere komplicerede SPROG.... Tak for god respons!

Tråden er lukket

9

søndag, 22. oktober 2006, 21:36

Nu vil jeg lige sige lidt selvom den er lukket

Hvis jeg bare skulle hygge programmere ville jeg klart vælge

Java via NetBeans eller Eclipse
eller
C# i Visiual studio 2005.

I C og C++ har du alt for meget med at du skal reservere hukommelse osv, det skal du slet ikke tænke på i JAVA der skriver du bare derud af.

Men spørg endelig kan nok hjælpe dig med det meste

C# er fremtiden det er VB dot net sq ikke :P

Thomas

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 6950 | 2xOCZ Vertex 3 120GB Raid 0 | OCZ 650W
27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM2 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
Nogle Speedlites | PocketWizards

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.