Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 21. oktober 2006, 17:26

Jeg her lovet nogen der har et sommerhus at jeg ville prøve at lave en simpel side hvor man kan skrive sig på til at låne det... det skal være med en stor kalender hvor man så kan skrive sig på nogen af dagene, og der skal self. være login så ikke alle og enhver kan rode i det...

Men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvilket sprog jeg skal lave det i... ASP, ASP.NET, PHP eller noget helt fjerde... jeg kender til html og lidt css, så jeg skal først til at lære det...

Har i et forslag?

2

lørdag, 21. oktober 2006, 17:31

Efter hvad jeg har hørt skulle C# være det bedste(udtales C-sharp) men det er til programmer.. det med asp.net og php vil jeg sige asp.net, fordi det er lidt ligesom c#

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "PaW^" (21.10.2006, 17:32)

3

lørdag, 21. oktober 2006, 17:39

Jeg vil sige - PHP, mySQL, xhtml og css så kan du fint lave det system og det er det nemmeste at gå til
asp.net (som du fx kan skrive i vb.net eller c#) er noget sværre at gå til især hvis du ikke har programmerings erfaring, så ville helt klart anbefale førstnævnte.

Og du kan sagtens lave løsningen og få et 100% stabilt og godt produkt ud af det med PHP.
Ville holde mig fra almindeligt ASP, ikke fordi det er dårligt, men fordi det er på vej ud, pga asp.net

4

søndag, 22. oktober 2006, 21:39

PHP er fedt igen tvivl om det, men jeg ville nu også holde mig til det "nye ASP.net"

Da er modulert og faktisk bare et lille "computer" program du skriver som du så kan smide op på din hjemmeside.

det gode ved PHP, det godt ;) men most off all opensource, and its FREE :cheers:

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 6950 | 2xOCZ Vertex 3 120GB Raid 0 | OCZ 650W
27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM2 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
Nogle Speedlites | PocketWizards

5

mandag, 23. oktober 2006, 11:35

Citeret

Originally posted by Axel
PHP er fedt igen tvivl om det, men jeg ville nu også holde mig til det "nye ASP.net"

Da er modulert og faktisk bare et lille "computer" program du skriver som du så kan smide op på din hjemmeside.

det gode ved PHP, det godt ;) men most off all opensource, and its FREE :cheers:

Hehe du kan jo også sagtens skrive PHP i oop – asp.NET er som jeg ser det et rigtigt godt forretningsværktøj - dvs skal du ud og lave kæmpe løsninger eller arbejde i et stort webbureau, ja men så er det helt klart en fordel at lære (asp).NET – men til privat brug og små sites som den du nævner så synes jeg helt klart det er som at skydde myg med et haglgevær at begynde at lære .NET – og meget tidskrævende

.NET er jo som sådan også gratis så længe du har en lovlig version af windows, men selvfølgelig ikke Open Source

6

torsdag, 26. oktober 2006, 15:18

Klart ASP.NET, da det jo benytter C# og hvor du har titusind gange flere muligheder end i andre "websprog".

Dog behøver du sådan set ikke bruge det til en mindre side som den du skal lave. Der ville det være helt fint med php eller asp.

Men når du alligevel skal ud og lære nyt, vil det være klart bedst at lære ASP.NET med C# eller VB.NET (hvis du er vant til vb kan det være en fordel at vælge VB.NET frem for C# til ASP.NET).

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3,6 GHz Cooled by Scythe Infinity
ASUS P5W Deluxe
2 x 1 Gb OCZ PC2-6400 XTX Platinum
BFG 7900 GT @ 563/800
Antec Performance One P180B
Seasonic S12 600W

7

torsdag, 26. oktober 2006, 19:22

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

8

fredag, 27. oktober 2006, 00:10

Jeg vil anbefale PHP, MySQL, (x)html og CSS. Det er som de andre har sagt nemt at gå til, og kan mere end rigeligt til det behov du beskriver.

9

fredag, 27. oktober 2006, 08:53

Hvis du virkelig vil ind bag motorhjelmen og ha helt styr på tingene så vil jeg klart anbefale bøger og bruge online artikler som backup

I flæng kan nævnes:
Beginning PHP4 eller PHP5 - Wrox
Accessible XHTML and CSS websites - problem design solution - Wrox
Designing with webstandards - New riders
How to do everything with PHP and mysql - kan ikke huske forlag

Og hvis du er interesseret i fremtidens buzzwords (semantic web mm) så:
Thinking on the Web - Wiley
Explores Guide to the Semantic web - Manning

Ikke fordi websites er dårlige eller noget som helst, problemet er bare tit at man ikke få et holistisk syn på tingene, men nærmere et meget snævert indblik i hvordan netop det felt virker. Man kan jo så sige at hvis det kun er til én opgave så er det også helt fint, men det var bare lige et par bøger som jeg lige ville anbefale som er forholdsvis nemme at gå til

10

fredag, 27. oktober 2006, 18:59

Altså fremtiden er ASP.NET...
Så ville nok være det bedste at lære hvis du skulle starte nu. :)

PHP er skam også et godt sprog, dog langt fra lige så sikkert som ASP.NET og nok også derfor ASP.NET er fremtiden :)

Intel Core 2 Duo E6850 @ 3.5 @ Cooler Master Hyper TX3
Gigabyte P35-DS3
Inno3D 8800GTS 320MB @ stock cooler
2x 1GB Corsair TwinX PC6400 4-4-4-12
OCZ PowerStream SLI-Ready 600W
WD 250GB 7200rpm 16mb
Antec P182

11

lørdag, 28. oktober 2006, 14:29

Dengang jeg stod og skulle lære et sprog, var der ikke asp.net, så valget stod mellem asp og php. Der valgte jeg php. Men skulle jeg vælge i dag, så ville jeg helt klart vælge asp.net( er også lige gået i gang med at lære det, men det kræver så at man kender en smule til c# eller JB.NET)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "PaW^" (28.10.2006, 14:32)

12

torsdag, 2. november 2006, 23:27

Jeg ville bruge PHP, fordi:
det er ikke udviklet af microsoft
det er gratis og open source
det er nemmere at lære
det har rigelig funktionalitet til hjemmebrug
det kan køre under linux, så du gør webhotellet en tjeneste, idet de ikke behøver at betale for microsofts produkter
Tweak.dk bruger PHP
det er bare sjovere at programmere i :)

P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
ECS L4S8A2 Bundkort
1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
500 W Akasa PSU

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.