Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 11. oktober 2006, 02:32

www.dl-granit.dk - Har lavet den for en kammerat der lige har startet sit eget firma.

Det er med komplet backend, så han kan selv administrere div. tekster og galleri/produkter.

Backend screenshot:

2

onsdag, 11. oktober 2006, 03:00

Jeg kan godt lide farverne og sammensætningen.
Dog vil jeg lave et eller andet ved den Dropdown du har i toppen af siden til valg af kategori.

3

onsdag, 11. oktober 2006, 04:01

Enig med Falsk - dejlig tempereret og ikke noget der forvirrer. Jeg har bare et problem - tør næsten ik' sige det...... okay - banneret øverst kan jeg kun se, hvis jeg slår mit NIS 2006 fra. :rolleyes:

Og der er vist ogs noget med nogle cookies el. noget, som mine sikkerhedsindstillinger ikke syn's om.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Bentzin" (11.10.2006, 13:08)

4

onsdag, 11. oktober 2006, 06:27

Rigtigt fint design, kan forestille mig det falder godt i hak med virksomhedens identitet, og det er jo vigtigt. Fin overskuelighed langt hen ad vejen, og indhold er der jo nok af så det er helt fint, som altid har jeg da et par små-ting.

• På produktsiden, kunne man evt lave underoverskrifterne fede, så teksten bliver lidt mere opdelt
  • Evt headers på siderne – vil skabe mere brugervenligsammenhørrighed
  • Du bryster dig af W3C validitet, men både galleri og produkter er ikke valide
  • Kontaktsiden: vil nok lave en eller anden e-mail beskyttelse så spam-botter ikke får fat på personens e-mail
  • Kontaktformularen: Bedre validering mangler – skrev asdf i alle felter og fik lov til at afsende
  • Der bør efter min mening være hvid luft efter den gråkasse i venstre side, da der er det rundt om alle andre elementer på siden

Sidst men ikke mindst synes jeg det er fedt at se en hjemmeside designet/struktureret ordentligt i divs, det ser man ikke hver dag – der er dog lige et bare ting der rent semantisk ikke holder,
  • Menuen bør stå i en liste af hensyn til folk uden CSS (screenreaders fx)
  • Det er lidt uheldigt du bruger H1 med klasse på til produktbeskrivelse, da fx screenreaders igen vil finde headings først, og rent semantisk er en produktbeskrivelse jo heller ikke en heading

Som du kan se er de ting jeg har små-ting, og mange af dem bunder sikkert i flueknepperi fra min side af når det kommer til webudvikling :D – men som sagt rigtigt godt job og lækkert design

Edit:
Har forresten checket siden i, IE6, IE7 Beta 3, Firefox 1.5., Firefox 2.0 RC2, Opera 9 og ingen problemer i nogen af dem

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "WebT" (11.10.2006, 11:38)

5

onsdag, 11. oktober 2006, 08:50

Ganske lækker og stilren side.

Tror WebT har været inde på alt det tekniske.

Derimod, synes jeg ikke vanvittig meget om banneret. Altså, selve billedet er skam fint, og passer rigtig godt ind på siden, men valgte med et gradient og firmanavnet er ikke helt vellykket.

Vil det være muligt at have firmanavn direkte på billedet? Billedet er ganske lyst i forvejen, og det skulle være til at gøre firmanavnet tydeligt. Ellers kunne en delvis gennemsigtig hvid bar være en løsning eller noget i samme stil.

Og kan forstå udfra Bentzins kommentar, at siden vil drille i IE hos de folk der anvender Norton. Dette er skide uheldigt, og døjer selv med samme problem. Det er ikke et problem man kan gøre så meget ved, men du skal nok have det i baghovedet, da dette er en firmahjemmeside, og kunder nok i høj grad vil bruge IE og Norton.

7

onsdag, 11. oktober 2006, 11:42

Det ser rigtig lækkert og stilrent ud. Farverne er er rolige og behagelige at se på.

Som en anden nævnte så er logoet lidt kedeligt. Det kunne måske hjælpe med en anden skrifttype og muligvis en lidt anden opstilling. Måske noget i den stil her, bare med en lidt flottere font :):

Du kunne måske også udnytte pladsen under menuen til de undersider du har på galleri og produkter. Tror det ville give et lidt bedre overblik :D

8

onsdag, 11. oktober 2006, 11:51

Logo'et ser ud som det gør fordi at såden ser hans logo nu en gang ud, på brevpapir, visitkort osv. :)

9

onsdag, 11. oktober 2006, 11:54

Citeret

Originally posted by Deef
Logo'et ser ud som det gør fordi at såden ser hans logo nu en gang ud, på brevpapir, visitkort osv. :)

Så er der ikke så meget at gøre :D Så bare han havde et andet på et af de billeder under galleriet, så kunne godt være han ikke gik så højt op i det hehe

10

onsdag, 11. oktober 2006, 11:58

Citeret

Foreslå ham en lettere opdatering heraf :)

11

onsdag, 11. oktober 2006, 12:07

Citeret

Originally posted by Macimuz

Citeret

Det er jo ikke lige sådan at gøre, selvfølgelig kan man udskifte den slags det er jo det mange gør med en ny visuelidentitet, men man skal da passe på, og så er det jo umådeligt dyrt hvis man har en masse tryksager liggende.

Synes egentlig det er et ok logo til formålet, lidt kedeligt, og det får en lidt spøjs form, men af en eller anden grund signalerer det fint granit overfor mig.

Vil da lige tilføje, jeg synes det ser lidt "skummelt" ud efter du har stylet den select - ser meget stor og klodset ud for mig

12

onsdag, 11. oktober 2006, 12:14

Citeret

Originally posted by WebT

Citeret

Originally posted by Macimuz

Citeret

Det er jo ikke lige sådan at gøre, selvfølgelig kan man udskifte den slags det er jo det mange gør med en ny visuelidentitet, men man skal da passe på, og så er det jo umådeligt dyrt hvis man har en masse tryksager liggende.

Synes egentlig det er et ok logo til formålet, lidt kedeligt, og det får en lidt spøjs form, men af en eller anden grund signalerer det fint granit overfor mig.

Vil da lige tilføje, jeg synes det ser lidt "skummelt" ud efter du har stylet den select - ser meget stor og klodset ud for mig

Narj, men vil nu alligevel mene, at det er en god idé at gøre ham opmærksom på.

13

onsdag, 11. oktober 2006, 13:44

Citeret

Ja det var også bare en test, glemte lige at sætte det tilbage til normalt igen. :))

14

onsdag, 11. oktober 2006, 17:28

Citeret

Citeret

Ja det var også bare en test, glemte lige at sætte det tilbage til normalt igen. :))

Hehe, vi fanger det hele her :)

15

onsdag, 11. oktober 2006, 19:55

Det ser da pænt ud. Teknisk set hedder det altså bare stenpladeløsninger. er noget jeg selv lægger mærke til HVER gang, og det virker imo ret uprofessionelt ikke at bruge tid på forskellen mellem et og to ord når man beskæftiger sig emd et logo. I tekst kan den smutte, men i et logo synes jeg helt ærligt det bør fanges.
Ville ersonligt lave det om (bare den lille ting) og så løbende får kørt det ind når der bestilles nye ting ind. Kan ihvertfald godt forestille mig at jeg ikke er den eneste der bider mærke i den slags ting.

16

onsdag, 11. oktober 2006, 21:11

Citeret

Originally posted by Slacker
Det ser da pænt ud. Teknisk set hedder det altså bare stenpladeløsninger. er noget jeg selv lægger mærke til HVER gang, og det virker imo ret uprofessionelt ikke at bruge tid på forskellen mellem et og to ord når man beskæftiger sig emd et logo. I tekst kan den smutte, men i et logo synes jeg helt ærligt det bør fanges.
Ville ersonligt lave det om (bare den lille ting) og så løbende får kørt det ind når der bestilles nye ting ind. Kan ihvertfald godt forestille mig at jeg ikke er den eneste der bider mærke i den slags ting.

Ja helt sikkert. Du er den første der nævner det faktisk, jeg hader selv stavefejl.

17

torsdag, 12. oktober 2006, 14:58

Da det er en firma hjemmeside så synes jeg du burde fjerne

// Valid XHTML 1.0 & CSS // Totale hits: 82

Eller ihvertifald Valid tingen da en forbruger garanteret ikke engang ved hvad XHTML og CSS er :ph34r:

Ellers så synes jeg banneret går fint ind med teksten

Det "fader" meget godt sammen

Galleriet er simpelt og smukt sat sammen.

Produkter ser også godt ud, men måske kunne du lave en <br /> mellem produkterne da jeg tror det vil gøre det mere overskueligt.

Ellers udemærket og stilren hjemmeside.

Det var lige det jeg havde af kritik, håber du kunne bruge det.

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

18

fredag, 13. oktober 2006, 00:46

Citeret

Originally posted by Dumpen

// Valid XHTML 1.0 & CSS.. Har jeg stående da det nu en gang er valideret, det er ikke for brugernes skyld, men min egen. :)

// Totale hits: 82.. Står der efter ønske fra min kammerat der har firmaet.

Igen mange tak for alle de gode kommentarer.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Deef" (13.10.2006, 00:47)

19

fredag, 13. oktober 2006, 07:47

Citeret

Citeret

Originally posted by Dumpen

// Valid XHTML 1.0 & CSS.. Har jeg stående da det nu en gang er valideret, det er ikke for brugernes skyld, men min egen. :)

// Totale hits: 82.. Står der efter ønske fra min kammerat der har firmaet.

Igen mange tak for alle de gode kommentarer.

Omend kunne du gøre teksten mindre. 9/10 px

Er lidt i tvivl om, hvad den øvrige tekst har af størrelse?

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.