Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

41

onsdag, 11. oktober 2006, 10:03

Citeret

Originally posted by Macimuz
Men nu skulle IE 7.0 bliver frigivet i denne her måned, så der er måske lys forenden af denne lange og trælse tunnel :)

Mjae har lige testet i IE7 beta og indsat den kode før doctype, samme problem.

Har testet forskellige sider opbygget i ren div og CSS uden tabeller og her er der ikke samme problemer, fx ved min egen side er der ingen problemer i firefox når koden er sat ind, mens IE stadig går i quirksmode omend siden stadig er 100% visbar, har lagt koden ind, så tjek evt min side i IE - det går stadig galt men man kan åbenbart minimere problemerne lidt.

Edit:
Jeg kunne jo ikke ha' at min side blev forstyrret, så skrev et lille script der kan finde ud af om norton har indsat kode i siden og derefter attache et stylesheet til at korrigere fejlene

Kildekode

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<script type="text/javascript">
<!--
window.onload=function() { /* Funktion skrevet af Martin Nielsen - detect IE og norton kode og attach et stylesheet */
	var test=SymError(); //find ud af om SymError funktionen er indsat
	if (test && document.all) { //hvis test og document.all (ie specifik) 
		alert('Debugmsg: Fandt Norton kode og Internet explore - browseren er nu i quirksmode'); //lige en tester besked
		var nyCSS = document.createElement('link'); //opret nyt element
		nyCSS.setAttribute('rel', 'stylesheet'); //ny attribut - rel
		nyCSS.setAttribute('type', 'text/css'); //ny attribut - type 
		nyCSS.setAttribute('href', '/css/quirks_ie.css'); //ny attribut - link til stylesheet
		nyCSS.setAttribute('media', 'screen,projection');//ny attribut media for stylesheetet
		document.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(nyCSS); //tilføj det nye stylesheet i head

}
};
-->
</script>

En lidt besværlig og irriterende ting at skulle igennem bare for at få vist sin side ordentligt - men det virker.
Min side blev vist: ikke centreret, og banneret stod helt forkert, med ovenstående kode bliver det korrigeret via quirks_ie.css

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "WebT" (11.10.2006, 10:30)

42

onsdag, 11. oktober 2006, 12:09

Javel ja, nu håbede jeg ellers IE7 ville hjælpe på sådanne problemer.

Nå, men man får da i det mindste bedre understøttelse af PNG (håber jeg).

Men spændende funktion du har fået udarbejdet dig :) :9xo

43

onsdag, 11. oktober 2006, 12:16

Citeret

Tror aldrig MS gør noget ved det, og det bør de vel som sådan heller ikke, standarderne siger jo at der ikke må stå noget foran doctype (med undtagelse af xml deklaration - som IE jo heller ikke kan håndtere i 6.0)
Problemet må helt klart ligge hos Norton, har enda indrapporteret det som et bug, (hvilket mange andre også har gjort efter hvad jeg kan læse) tvivler dog på det hjælper. Det er bare latterligt - deres software bør jo sætte koden ind i head hvor javascript hører hjemme!

Og funktionen, tjae den kan bruges i det omfang der er tale om små problemer, det vil nok være meget omfangsrigt for dig at begynde at skulle lave en hel CSS kun til IE og norton :D - den er til fri afbenyttelse hvis andre skulle løbe ind i små problemer som jeg havde

44

onsdag, 11. oktober 2006, 12:28

Citeret

Originally posted by WebT

Citeret

Tror aldrig MS gør noget ved det, og det bør de vel som sådan heller ikke, standarderne siger jo at der ikke må stå noget foran doctype (med undtagelse af xml deklaration - som IE jo heller ikke kan håndtere i 6.0)
Problemet må helt klart ligge hos Norton, har enda indrapporteret det som et bug, (hvilket mange andre også har gjort efter hvad jeg kan læse) tvivler dog på det hjælper. Det er bare latterligt - deres software bør jo sætte koden ind i head hvor javascript hører hjemme!

Og funktionen, tjae den kan bruges i det omfang der er tale om små problemer, det vil nok være meget omfangsrigt for dig at begynde at skulle lave en hel CSS kun til IE og norton :D - den er til fri afbenyttelse hvis andre skulle løbe ind i små problemer som jeg havde

Jaah, det er egentlig ikke MS man skal skyde skylden på.

Funktionene er meget smart, det skal i hvertfald siges (altså din, ikke Nortons).

Må nok prøve at finde en løsning alligevel. Som du selv siger, der sker nok ikke meget fra Symantecs side, desværre. Bare irriterende, at det skal ødelægge ens grafiske frihed.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.