Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 2. oktober 2006, 20:57

Jeg ved det er muligt, at jeg selv kan teste siden i IE, men dette problem plejer af sære årsager ikke at opstå på min egen computer 8o

www.zerenity.dk/new

Det i bedes gøre er, at formindske browser vinduet af IE.

Derefter skal i fortælle mig, om huset som figurere på undersiderne opfører sig underligt?

Hvis dette ikke er tilfældet, så skulle hjemmesiden nu også virke ordentlig for folk med IE og Norton.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (10.10.2006, 11:20)

2

mandag, 2. oktober 2006, 21:04

Den viser sig fint her... men er det ikk en ret spøjs måde du smider det banner ind?

Hvorfor bruger du absolute positioning..? Ku muligvis godt forestille mig at billedet forsvandt under resten fordi den ikke får højden med eller sådan noget...

Hvordan ser det ud i de browsere der ikke viser banneret?

3

mandag, 2. oktober 2006, 21:13

Citeret

Originally posted by KarGa
Den viser sig fint her... men er det ikk en ret spøjs måde du smider det banner ind?

Hvorfor bruger du absolute positioning..? Ku muligvis godt forestille mig at billedet forsvandt under resten fordi den ikke får højden med eller sådan noget...

Hvordan ser det ud i de browsere der ikke viser banneret?

Jo, det er en åndsvag måde at smide et banner ind på, men desværre er det sådan, at IE ikke vil håndtere en mere normal måde at gøre tingene på.

Grunden til positionenen er absolute, er, fordi den skal ligge sig oven på tabellen. Hvis ikke den er "absolute", så rykken den simpelthen bare tabellen ned, for at placere div'en over tabellen.

De ser bare en hvid baggrund. Ved ikke helt om jeg skal have sat noget z-index på.

4

mandag, 2. oktober 2006, 21:16

Prøv med z-index ja... for den forsvinder formentlig bare bag det andet...

5

tirsdag, 3. oktober 2006, 05:35

Citeret

Tror faktisk du har ret i det er z-index der skal til, og formentlig skal det på alle elementerne da IE (og andre) har lidt problemer med at visse elementer altid bliver placceret øverst når man begynder at rodde med position - noget der drev mig til vanvid da jeg lavede en CSS dropdown menu :boxing:
Men synes nu det er meget underligt det ikke sker for alle, prøvet forskellige opløsninger?

6

tirsdag, 3. oktober 2006, 08:29

Citeret

Originally posted by WebT

Citeret

Tror faktisk du har ret i det er z-index der skal til, og formentlig skal det på alle elementerne da IE (og andre) har lidt problemer med at visse elementer altid bliver placceret øverst når man begynder at rodde med position - noget der drev mig til vanvid da jeg lavede en CSS dropdown menu :boxing:
Men synes nu det er meget underligt det ikke sker for alle, prøvet forskellige opløsninger?

Jeg vil prøve at få det testet engang idag, når Carina har tid.

Ellers vil jeg prøve noget Karga snakkede om på MSN igår. Nemlig at placere et billede absolute fremfor en div.

7

tirsdag, 3. oktober 2006, 09:48

Det virker også fint her på SDU.

Er deres IE opdateret?

Umådeligt svært problem at løse når man ikke kan genskabe det

8

tirsdag, 3. oktober 2006, 09:55

Citeret

Det virker også fint her på SDU.

Er deres IE opdateret?

Umådeligt svært problem at løse når man ikke kan genskabe det

Hmm, det kunne selvf. være faderens og broderens IE ikke er fuldt opdateret.

Carina's er i hvertfald, men det er nu mere fordi, at jeg plejer at sørge for det, de gange man er dernede.

Min fars er også ganske fint opdateret.

Men det vil komme bag på mig, hvis hendes faderens computer ikke er opdateret. Kan forstå, hvis broderens ikke er det.

Jeg vil få det undersøgt iaften, når det også skal testes.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (03.10.2006, 09:57)

9

tirsdag, 3. oktober 2006, 11:19

maxy

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "sancheZ" (03.10.2006, 11:19)

10

tirsdag, 3. oktober 2006, 20:15

Citeret

Originally posted by SanCheZ

Mange takker :)

God stil med screenshot :9xo

Men flere må endelig teste (hvis folk ellers gider eller ser denne tråd :rolleyes: )

11

tirsdag, 3. oktober 2006, 20:43

Ingen problemer her

IE 6.0 Windows XP Sp2 Dansk version =)

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

12

tirsdag, 3. oktober 2006, 20:57

Problemet er også blevet løst eller dvs. fejlen er blevet fundet.

Det viser sig, at det er den meget "smarte" firewall Norton, som var roden til problemet.

Må indrømme jeg ikke forstår, hvorfor ?

13

tirsdag, 3. oktober 2006, 21:12

Rigtig fin side, og virker helt fint i IE her (virkede også fint da du startede tråden)

Der er et lækkert lille addon til FF der hedder IE Tab. Jeg bruger det konstant til at teste frem og tilbage. Før i tiden åbnede det den aktuelle side i et nyt IE vindue, men i de nyere versioner åbner den et IE vindue - inde i FF. Sweet :D

Du kan lige lure det ud her

14

tirsdag, 3. oktober 2006, 21:15

Citeret

Originally posted by mojn
Rigtig fin side, og virker helt fint i IE her (virkede også fint da du startede tråden)

Der er et lækkert lille addon til FF der hedder IE Tab. Jeg bruger det konstant til at teste frem og tilbage. Før i tiden åbnede det den aktuelle side i et nyt IE vindue, men i de nyere versioner åbner den et IE vindue - inde i FF. Sweet :D

Du kan lige lure det ud her

Yeah, det er et superlækkert addon. Bruger det faktisk rigtig meget, især når jeg bygger en hjemmeside op.

Men det var godt nok lidt af et problem at stå i, hvis siden virkede hos nogle og ikke hos andre.

Iøvrigt, takker for komplimentet til siden :9xo

15

onsdag, 4. oktober 2006, 13:19

Norton? 8o men det er da vist rigtigt, den smider noget kode ind i toppen af alle html sider, hvilket jo kommer før doctype, og så går IE6 jo i quirksmode - det havde jeg da slet ikke tænkt på

Nok ikke noget der er til at undgå sådan lige

16

onsdag, 4. oktober 2006, 13:40

Citeret

Norton? 8o men det er da vist rigtigt, den smider noget kode ind i toppen af alle html sider, hvilket jo kommer før doctype, og så går IE6 jo i quirksmode - det havde jeg da slet ikke tænkt på

Nok ikke noget der er til at undgå sådan lige

Aha, okay.

Ja, man skal ikke længere komme til mig at sige, at Norton er det bedste (det skulle man sådan set heller ikke før, men nu skal man slet ikke). Det er simpelthen noget hø i min bog.

Man kan vel ikke ligefrem tage højde for, hvem der bruger Norton eller ej :rolleyes:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (04.10.2006, 13:40)

17

onsdag, 4. oktober 2006, 14:39

Jeg ved ikke hvem der skal tages hensyn til - det må vel være op til folk selv, det er jo deres egen personlige side - sådan set. ;)

Edit: Jeg har ihf. ikke i sinde at skifte mit gode sikkerhedsprogram ud, fordi der er nogle enkelte der laver sider, som ikke indretter sig efter det. Tror jeg heller ikke de andre, ca. 200 millioner af Norton brugere, gør.

Jeg har lige et screenshot af hvordan mit IE ser den ! Alt er fuldt opdateret og sikret optimalt mod trusler.

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Bentzin" (04.10.2006, 15:01)

18

onsdag, 4. oktober 2006, 15:27

Citeret

Originally posted by Bentzin
Jeg ved ikke hvem der skal tages hensyn til - det må vel være op til folk selv, det er jo deres egen personlige side - sådan set. ;)

Edit: Jeg har ihf. ikke i sinde at skifte mit gode sikkerhedsprogram ud, fordi der er nogle enkelte der laver sider, som ikke indretter sig efter det. Tror jeg heller ikke de andre, ca. 200 millioner af Norton brugere, gør.

Jeg har lige et screenshot af hvordan mit IE ser den ! Alt er fuldt opdateret og sikret optimalt mod trusler.

Nu findes der rigeligt med andre mindst lige så gode og sikre løsninger som norton. Jeg må da indrømem at det også tæller meget ned i min bog at norton laver sådan noget.

Hvis det er den der giver problemet som er her så er det problem som vil komme meget mere i fremtiden efterhånden som teknologien på nettet skifter stille og roligt. Hvis norton ikke kommer med en fix/update til deres program der løser det problem vil de helt sikkert miste mange kunder, private såvel som firmaer.

Nu kan jeg så ikke se hvordan det ser ud ved dig da dit link er dødt.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

19

onsdag, 4. oktober 2006, 16:45

Citeret

Originally posted by _WHAT_

Citeret

Originally posted by Bentzin

Nu findes der rigeligt med andre mindst lige så gode og sikre løsninger som norton. Jeg må da indrømem at det også tæller meget ned i min bog at norton laver sådan noget.

Hvis det er den der giver problemet som er her så er det problem som vil komme meget mere i fremtiden efterhånden som teknologien på nettet skifter stille og roligt. Hvis norton ikke kommer med en fix/update til deres program der løser det problem vil de helt sikkert miste mange kunder, private såvel som firmaer.

Nu kan jeg så ikke se hvordan det ser ud ved dig da dit link er dødt.

Link virker fint nok her. (der ikke noget banner)

Til det andet, så tror jeg nu ikke på, de mister ret mange kunder, fordi nogle enkelte amatør-website-byggere laver specielle ting på deres værk.
Og der er vel også en årsag til, at de laver deres programmer, som de gør. Jeg må da indrømme, at jeg sætter mere min lid til, proffesionelle's mangeårige erfaringer og viden om sikkerhed - end hvad nogle brugere på diverse it-relaterede community, har af viden og erfaring på det punkt.
That's for sure ! ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Bentzin" (04.10.2006, 16:48)

20

onsdag, 4. oktober 2006, 17:06

Nu skal det her jo ikke ende med en kamp om norton er dårligt eller godt, og som jeg ser der er det jo i højere grad et spørgsmål om at IE simpelthen ikke er god nok - det er jo en fejl at browseren går i Quirksmode bare fordi der er noget foran doctype - og med fejl mener jeg ikke en hovsa fejl men en MS selv har indbygget for netop dårlig kode skal kunne accepteres.
IE går jo fx også i quirksmode hvis du smider en XML deklaration i topen af dokumentet som jo egentlig er meningen med xhtml.

Men derfor synes jeg nu altså også stadig det er ret latterligt at Norton skal lave det trick (hvis det da er det den gør)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.