Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 19. september 2006, 11:34

Hej :D

Er der nogen der kan hjælpe?

Jeg har lavet et online bookingsystem hvor man booker siddepladser som den så kaster ind i en SQL base.

I det link de klikker på bliver en variabel ved navn $stolnr sat til en værdi og når de så kommer videre skrives værdien på skærmen fint og klikker man på accepter herefter kommer det også fint ind i bookingsystemet.

Problemet er så at man også kan annullere sit valg på samme side hvor man klikker accepter og man kommer så tilbage til pladserne igen, men klikker man så på et nyt stolnr f.eks. så forbliver variablen den samme som før uanset om jeg først prøver at sætte den til blank.

linket kan feks. være <a href="bookplads.php?stolnr=stol1">Book stol1 </A>
$stolnr bliver så til stol1
klikker man tilbage og klikker på stol2 f.eks. så bliver værdien stadig stol1 når man kører videre selvom den er sat til blank '' længere oppe på siden

... hjæælpp!

Har søgt overalt på nettet og brugt tonsvis af timers forsøg uden held..

Haggar

2

tirsdag, 19. september 2006, 13:40

Du kan lave et refresh af siden når du går tilbage altså tvinge den til et update. Husk også at når du går fra den side hvor du trykker anuler til den aden at sætte værdien ting ingen ting igen.

Det var bare et par bud på hvad det kunne være..

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

3

tirsdag, 19. september 2006, 14:03

Har du sat $stolnr eller $_GET['stolnr'] der kan være (er) forskel?

4

tirsdag, 19. september 2006, 14:09

Citeret

Originally posted by WebT
Har du sat $stolnr eller $_GET['stolnr'] der kan være (er) forskel?

Det betyder helt sikkert noget, hvis du kører med gobals til off hvilket du nok gør bruger du selvfølgelig $_GET.....

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

5

onsdag, 20. september 2006, 11:04

Jepp det hjalp at sætte $_GET på foran fik hjælp af en anden da det tog lidt tid herinde at få svar :)

men tak alligevel..

Men jeg har så et andet problem nu jeg håber nogen kan komme med et bud på.

Kan man tjekke op mod to tabeller om der er sammenligning af indhold.

Et eksempel kan være at i en tabel "tilmeldte" er en atribut der hedder "medlemsnr" og i en anden tabel er der også en attribut der hedder "medlemsnr".

Jeg vil så finde ud af hvordan jeg tjekker op på om der i nr. 2 tabel eksisterer den tilmeldte og hvis der så ikke gør det så skal den bare skrive noget..

Jeg tænkte om jeg bare ville lave en select * from tilmeldte
og bagefter tjekke op på if medlemsnr exists { bla bla bla..

Men hvordan gør man lige det?

6

onsdag, 20. september 2006, 17:43

Nu ved jeg ikke hvor du får medlemsnumret i den første tabel fra - er det evt autonummereing?

hvis det er så ville jeg gøre noget ala

mysql_query(indsæt ind i tabel i hvor der er autonummerering på medlemsnr)

$medlem=mysql_insert_id(); //henter det sidste indsatte autonummereiringsnr ud af db)

if (mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(medlemsnr) AS total FROM tabel2 WHERE medlemsnr=".$medlem),0)!=0) {
//brugeren eksisterer i tabel 2 gør noget
} else {
//brugeren eksisterer ikke i tabel gør noget andet
}

Var det sådan noget lign? (bemærk ovenstående er bare skrevet uden nogen form for test)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.