Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 11. september 2006, 20:06

Hmm ja, jeg har et større problem (som måske ikke kan løses).

Hvordan får man en tabel til at anvende 100% i højden. Dvs. fylde fra top til bund i ens browser (vel at mærke, når man bruger XHTML)?

http://www.bernzilla.com/item.php?id=116

Har prøvet de løsninger vist på ovenstående link, men det nytter ikke så meget. I hvertfald ikke, hvis siden også skal være kompatible med Firefox. Og kort sagt, det skal den.

2

mandag, 11. september 2006, 20:22

Prøv at gå ind i din CSS fil, og skriv html { height: 100%; } og body { height: 100%; }

3

mandag, 11. september 2006, 20:26

Citeret

Originally posted by Zlinky
Prøv at gå ind i din CSS fil, og skriv html { height: 100%; } og body { height: 100%; }

Yes, det er en løsning foreslået på linket i mit første indlæg. Det virker også fortrineligt, hvis man bruger IE. Men nu skal siden kort sagt bare være kompatible med andet end lige IE.

4

mandag, 11. september 2006, 20:39

Må vi prøve at se siden?

5

mandag, 11. september 2006, 20:45

http://www.zerenity.dk/new/

og det skal så se ud som dette i sidste ende

http://zerenity.dk/sneak_preview/

Men eftersom det højdehalløj driller, så er det ikke kommet videre.

6

mandag, 11. september 2006, 20:58

Har du prøvet at sætte en div til height 100%? Ka ikke huske hvordan dælen jeg løste det problem sidst, men det var netop fordi tables og nogle andre oplagt ting ikke gad lave den højde...

Ellers kan du til nøds lave det i javascript...

document.write('<table style="height:' + screen.height-100 + 'px;">')

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Karga" (11.09.2006, 20:59)

7

mandag, 11. september 2006, 21:02

Citeret

Originally posted by KarGa
Har du prøvet at sætte en div til height 100%? Ka ikke huske hvordan dælen jeg løste det problem sidst, men det var netop fordi tables og nogle andre oplagt ting ikke gad lave den højde...

Narj, det har jeg dog ikke afprøvet.

8

mandag, 11. september 2006, 21:08

Ellers ka den løsning jeg skrev i min edit godt bruges... med lidt tilpasning og sådan, f.eks. hvis indholdet kører i en div med overflow auto (som var det en frame) og så har du overflow hidden på body, så man ikke ville kunne se det ekstra scroll der kommer af at browserens højde aldrig er lige så stor som skærmens højde

9

mandag, 11. september 2006, 21:56

First, du skal have fjernet den definerede højde i .menutd og .maintd..

Og så i stedet for den yderste <center> (hvilket jeg ikke mener er valid i xhtml), prøv at skriv <div style="text-align: center; height: 100%;"> din tabel her </div>

10

mandag, 11. september 2006, 22:02

Citeret

Og så i stedet for den yderste <center> (hvilket jeg ikke mener er valid i xhtml), prøv at skriv <div style="text-align: center; height: 100%;"> din tabel her </div>

<center></center> er tilladt, hvis man bruger "traditionel" frem for "strict", men vil egentlig hellere bruge strict, så takker :)

Og det skal jo siges, at dette virker rigtig godt :D

Dog centrerer det ikke siden i FF, men fint i IE.

Anyways, det er et mindre problem. Det store problem blev løst :D

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (11.09.2006, 22:10)

11

mandag, 11. september 2006, 23:17

Citeret

Originally posted by Macimuz

Citeret

<center></center> er tilladt, hvis man bruger "traditionel" frem for "strict", men vil egentlig hellere bruge strict, så takker :)

Var det min løsning der virkede? ö

12

mandag, 11. september 2006, 23:19

Citeret

Citeret

Citeret

Høhø hvem var det der foreslog en div med højde først? :$

13

mandag, 11. september 2006, 23:20

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Høhø hvem var det der foreslog en div med højde først? :$

Screw you hippe! :boxing:

Anyways, din asp hjerne forklarer tingene så forvirrende, så jeg aldrig fatter det ... så jeg fattede ikke dit forslag, og ergo - vi er lige gode om det... eller... I WIN! :roller:

15

mandag, 11. september 2006, 23:24

Jeg nægter altså at dele SEJREN med den php-mand!

:))

16

mandag, 11. september 2006, 23:26

Citeret

Jeg nægter altså at dele SEJREN med den php-mand!

:))

Livet handler om at vinde, så man kan ikke dele en sejr ... og slet ikke med en sjællænder! :))

Skal vi bare stoppe her Karsten? :D

17

mandag, 11. september 2006, 23:27

Det ku godt være vi sku holde det til msn :) der er også rig mulighed for tilsvininger :D

18

mandag, 11. september 2006, 23:42

Så må i altså slås om en sejr. Skal siges jeg hepper på jyden ;)

NÅ ja, lukker bare tråden.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.