Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 11. september 2006, 09:40

http://www.zerenity.dk/new/

Nu er siden blevet bygget op i xHTML (hvilket tog sin tid 8o ).

Der er også kommet navigation og en lille smule indhold, men langt fra de vigtige ting.

De ændringer der blev nævnt skulle være ført ud i livet.

Der er endnu ikke lavet sådan, at baggrundsbilledet på undersiderne skifter til det rette. Derfor skal man ikke tænke nærmere over, at huset forekommer på alle sider. Det er selvf. meningen, at det skal være forskelligt ;)

Har desuden gået med tanken om, at give brugerne en lille smule frihed i form at kunne bestemme sidens "look". Det skal forståes på den måde, at man har mulighed for at skifte stylesheet og derved få et andet banner i eksempelvis blålige farver. Derfor vil linksene passe hertil osv.

Anyways, det kan være folk stadig har et par ting. Eller det kan være nogle ikke kom med sidste gang ?

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Macimuz" (16.09.2006, 12:00)

2

mandag, 11. september 2006, 10:13

Et ord med på vejen skal du få :)

Det er selvfølgelig altid svært at kommenterer 100% på et design der endnu ikke er lagt op i (x)html da det unævneligt ændre på hvordan det hele fungerer (tænker på navigation osv) meen kan da sagtens sige lidt om det grafiske

Først og fremmest synes jeg beslutningen om det traditionelle design er helt rigtigt til det formål, et abstrakt tungt grafisk utraditionelt design ville gå helt galt.

Banneret, personligt synes jeg dråberne burde længere ud mod højre af hensyn til symetrien i designet, og så ville jeg måske sætte teksten en tand længere ned - som den står nu (hvis det var i html) ville jeg simpelthen være i tvivl om, om den stod hvor den skulle eller det var dårlig kode som gjorde den var hoppet ned. Billedet synes jeg ellers er ganske fint!

Navigationen - ganske fint med ikoner og tekst (da du snakkede om ikon navigation var jeg lidt bange for du ville lave kun ikoner) - dog synes jeg (igen) at ikonerne godt kunne stå en tand tættere på teksten for at signalere sammenhørrighed (gestalt og alt det der crap)

Sidst synes jeg helt klart siden mangler en bund (det er en personlig holdning selvfølgelig) Som det er nu tænker jeg der må være noget uden for det nuværende skærmbillede - det kan jeg jo godt regne ud der ikke er i min opløsning men fx en 1024x768 ville det nok være nemmere at tro at der var mere indhold "below the fold" altså under det nuværende skærmbillede.

Det var vist lige hvad jeg havde, men kommenterer jo gerne igen når der er lidt interaktivitet - og jeg ved du sikkert skal "tweake" designet lidt endnu - men alt i alt synes jeg det er rigtigt fint og passer godt til målgruppe samt det kommunikative formål - selvom der sikkert vil komme nogen og sige det er kedeligt - det skal du nu ikke tage dig af :D

3

mandag, 11. september 2006, 11:01

Ser godt ud, den friske grønne farver springer godt i øjet. Designet er også enkelt og let overskueligt. Gode kontraster osv.

Eneste kritikpunkt er at du har stavet Serenity med Z. Giver kuldegysninger.

4

mandag, 11. september 2006, 11:43

Citeret

Originally posted by WebT
Et ord med på vejen skal du få :)

Det er selvfølgelig altid svært at kommenterer 100% på et design der endnu ikke er lagt op i (x)html da det unævneligt ændre på hvordan det hele fungerer (tænker på navigation osv) meen kan da sagtens sige lidt om det grafiske

Først og fremmest synes jeg beslutningen om det traditionelle design er helt rigtigt til det formål, et abstrakt tungt grafisk utraditionelt design ville gå helt galt.

Banneret, personligt synes jeg dråberne burde længere ud mod højre af hensyn til symetrien i designet, og så ville jeg måske sætte teksten en tand længere ned - som den står nu (hvis det var i html) ville jeg simpelthen være i tvivl om, om den stod hvor den skulle eller det var dårlig kode som gjorde den var hoppet ned. Billedet synes jeg ellers er ganske fint!

Navigationen - ganske fint med ikoner og tekst (da du snakkede om ikon navigation var jeg lidt bange for du ville lave kun ikoner) - dog synes jeg (igen) at ikonerne godt kunne stå en tand tættere på teksten for at signalere sammenhørrighed (gestalt og alt det der crap)

Sidst synes jeg helt klart siden mangler en bund (det er en personlig holdning selvfølgelig) Som det er nu tænker jeg der må være noget uden for det nuværende skærmbillede - det kan jeg jo godt regne ud der ikke er i min opløsning men fx en 1024x768 ville det nok være nemmere at tro at der var mere indhold "below the fold" altså under det nuværende skærmbillede.

Det var vist lige hvad jeg havde, men kommenterer jo gerne igen når der er lidt interaktivitet - og jeg ved du sikkert skal "tweake" designet lidt endnu - men alt i alt synes jeg det er rigtigt fint og passer godt til målgruppe samt det kommunikative formål - selvom der sikkert vil komme nogen og sige det er kedeligt - det skal du nu ikke tage dig af :D

Teksten:
er lidt i tvivl om, hvad du mener her? Står teksten for tæt på overskriften eller hvordan?

Banneret:
Havde egentlig ikke tænkt så meget over placeringen. Scalerede bare billedet ned i størrelse. Dråberne er i det oprindelig der midt på, men det kan man heldigvis justere på :)

Navigationen:
Ja, bryder mig ikke om en side, hvor man skal over et ikon for at se, hvad der gemmer sig. Eller endnu værre skal klikke sig frem. Ellers kan jeg godt følge dig i, at tekst og ikon bør være tættere sammen. Har overvejet linie-opdeling ligeså.

Bund:
I bunden skal der stå de sædvanlige oplysninger med copyright og den slags. Men siden vil nu hele tiden strækker sig til 100%. Scroll skal på det færdige også helst kun opstå, såfremt man kører i en lavere opløsning end 1024x768 eller klikker sig ind på eksempelvis mit CV.

............

Men jeg takker for kritikken :) Og du har ret i designet nok stadig skal tweakes lidt :)

Citeret

Originally posted by Carlsen
Ser godt ud, den friske grønne farver springer godt i øjet. Designet er også enkelt og let overskueligt. Gode kontraster osv.

Eneste kritikpunkt er at du har stavet Serenity med Z. Giver kuldegysninger.

Takker, for de fine ord :)

Fornemmer jeg en lille fan af serien Firefly eller filmen Serenity ? :razz:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (11.09.2006, 11:44)

5

mandag, 11. september 2006, 12:01

Et par småændringer er tilføjet.

- Der står nu noget i bunden ;)

- Et lille stykke grafik i baggrunden på undersiderne (eller det i hvertfald muligt at forestille sig hvordan).

- dråberne rykket mod højre.

............

Næste skridt, xhtml-opbygningen.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (11.09.2006, 12:07)

6

mandag, 11. september 2006, 14:10

Mente teksten Zerenity i banneret skulle lidt ned efter min mening :)

Bunden = meget bedre nu der manglede virkelig en afslutning og det er jo fint med copyright osv.

Mht til baggrundsbillederne kan jeg godt lide ideen, måske evt en anelse lysere for at teksten står mere skarpt.

Synes også det ser meget pænere ud med dråberne en tand længere måd højre - det giver mere ballance

Det ser sku fint ud - som sagt vender sikkert tilbage når der er noget interaktivitet :cheers:

8

lørdag, 16. september 2006, 23:32

Det ser sq godt ud, kan godt lide farverne:)

Dennis Hansen, dehan.dk

9

søndag, 17. september 2006, 19:08

Citeret

Originally posted by DeH
Det ser sq godt ud, kan godt lide farverne:)

Jeg takker :)

Lukker hermed tråden, da det ikke lader til folk har noget yderligere at tilføje. Såfremt dette skulle være tilfældet, så kan man altid sende en pm ;)

Seneste tests og artikler

0

Denon Cocoon Stream trådløs musikafspiller

Der findes et væld af trådløse
Læs Mere

0

HIS IceQ X2 Radeon R9 285 2 GB

Vi skal i dagens review se på
Læs Mere

14

MSI Twin Frozr GTX 970 Gaming 4G

Så kom dagen altså, som jeg er
Læs Mere

0

Func HS-260 Gaming Headset

Tweak.dk tager i dag pulsen på
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Nyt Gigabyte G1.Sniper B6 Socket LGA1150 bundkort

Gigabyte har annonceret deres
Læs Mere

0

NVIDIA er klar med ny GeForce 344.16 beta driver

Kort efter lanceringen af dere
Læs Mere

0

Samsung Galaxy Mega 2 dukker op

Den er ikke kommet endnu, og s
Læs Mere

0

Triad Wars tæt på annoncering

United Front Games og Square E
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.