Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 9. september 2006, 13:33

Hej.

Jeg vil gerne høre hvad i synes om http://www.uploadit.hotserv.dk

Det der skal vuderes er designet og indholdet (teksten m.m)

Update: Nyt design :9xo

Det gamle kan ses her

[img]http://uploadit.hotserv.dk/view.php?id=333[/img]

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Dumpen" (09.01.2007, 20:32)

2

lørdag, 9. september 2006, 14:06

Opløsning:
IMO vil siden være væsentlig pænere hvis den var optimeret til 1024 x 768. Der er unødvendig scroll både vertikalt og horisontalt - den horisontale er naturligvis den mest irriterende, når man bruger 1024 x 768.

Design:
Designet er egentlig OK. Det er behageligt at kigge på, og nemt at finde rundt på siden.

Dit banner (eller hvad du nu vil kalde det) bryder jeg mig ikke om. Det passer ikke sammen med resten af siden, og optræder IMO kun som et irriterende element.

Teksten under "De 10 nyeste" og "De 10 mest populære" fungerer ikke optimalt. Navnet på filen burde være venstrestillet, og størrelsen burde være højrestillet. Det vil give to lige margener og skabe et større overblik

3

lørdag, 9. september 2006, 14:16

Kan det passe, at du har haft dette vurderet før?

Kan i hvertfald se, at der er sket et par småting af ændringer. Her har Burger fat i de fleste ting jeg også ville nævne.

Ville dog foretrække, at der kom noget spacing på teksten i kasserne. Forstået på den måde, at teksten ikke står klods op af siderne.

Ellers er det ganske simpelt at have med at gøre, som sådan et site nu engang skal være.

Dog synes jeg måske der mangler mere omkring, hvad der er tilladt og ikke tilladt. Kan se noget står under FAQ, men det bør sådan set nærmere stå under "terms of use" (ja, hvad kalder vi det på dansk?). FAQ er til alle de "ofte stillede spørgsmål" som folk har.

4

lørdag, 9. september 2006, 17:38

I 1600 x 1200 er der 2 mm scroll på siden, hvilket er lidt skidt. Enten skal det være meget scroll, eller slet intet. Ellers ser det fint ud, kunne dog godt tænke mig lidt mere farve på siden, her tænker jeg specielt på en kontrastfarve der kan hæve designet lidt.

5

lørdag, 9. september 2006, 18:23

Gir de andre ret i alt det som de har sagt og så vil jeg lige tilføje en ide som kunne være cool nok

Nu når man kan uploade php filer men som selvfølgelig ikke bliver afviklet ville det være fedt med kode highlighting altså noget highlight_file() eller evt tvinge .php filer til at blive vist som php show source, den slags ville jeg næsten sige var et krav hvis kodeupload skal være brugbart

Ellers synes jeg det er fint med et sted at uploade småfiler

Edit:
Ser ikke ud til søgeformularen virker helt
Hvis jeg søger på en del af et filnavn med h så finder den ikke noget men hvis jeg bruger . finder den .htaccess som jo også burde matche på h, eller hvordan?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "WebT" (09.09.2006, 18:26)

6

søndag, 10. september 2006, 11:27

Citeret

Originally posted by Burger
Opløsning:
IMO vil siden være væsentlig pænere hvis den var optimeret til 1024 x 768. Der er unødvendig scroll både vertikalt og horisontalt - den horisontale er naturligvis den mest irriterende, når man bruger 1024 x 768.

Design:
Designet er egentlig OK. Det er behageligt at kigge på, og nemt at finde rundt på siden.

Dit banner (eller hvad du nu vil kalde det) bryder jeg mig ikke om. Det passer ikke sammen med resten af siden, og optræder IMO kun som et irriterende element.

Teksten under "De 10 nyeste" og "De 10 mest populære" fungerer ikke optimalt. Navnet på filen burde være venstrestillet, og størrelsen burde være højrestillet. Det vil give to lige margener og skabe et større overblik

Jeg synes hellere ikke mit banner er vildt imporerende, men jeg skal nok få den optimeret til 1024 x 768

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med de skal være venstre og højre stillet?

Det er de da ved mig :o?

Citeret

Kan det passe, at du har haft dette vurderet før?

Kan i hvertfald se, at der er sket et par småting af ændringer. Her har Burger fat i de fleste ting jeg også ville nævne.

Ville dog foretrække, at der kom noget spacing på teksten i kasserne. Forstået på den måde, at teksten ikke står klods op af siderne.

Ellers er det ganske simpelt at have med at gøre, som sådan et site nu engang skal være.

Dog synes jeg måske der mangler mere omkring, hvad der er tilladt og ikke tilladt. Kan se noget står under FAQ, men det bør sådan set nærmere stå under "terms of use" (ja, hvad kalder vi det på dansk?). FAQ er til alle de "ofte stillede spørgsmål" som folk har.

Ja, det kan passe.

Jeg skal nok se om jeg kan få noget spacing mellem kasserne :)

Skal nok få rettet de sidste små ting i terms of use eller FAQ, om du vil :P

Eller lave en helt ny kategori, som bare hedder Terms of use også en der hedder FAQ

Citeret

I 1600 x 1200 er der 2 mm scroll på siden, hvilket er lidt skidt. Enten skal det være meget scroll, eller slet intet. Ellers ser det fint ud, kunne dog godt tænke mig lidt mere farve på siden, her tænker jeg specielt på en kontrastfarve der kan hæve designet lidt.

Okay, jeg får optimeret designet til 1024 x 768 så får vi at se om det ændrer noget :P

Designet skal jeg nok få rodet med og få piftet til op snart :D

Citeret

Gir de andre ret i alt det som de har sagt og så vil jeg lige tilføje en ide som kunne være cool nok

Nu når man kan uploade php filer men som selvfølgelig ikke bliver afviklet ville det være fedt med kode highlighting altså noget highlight_file() eller evt tvinge .php filer til at blive vist som php show source, den slags ville jeg næsten sige var et krav hvis kodeupload skal være brugbart

Ellers synes jeg det er fint med et sted at uploade småfiler

Edit:
Ser ikke ud til søgeformularen virker helt
Hvis jeg søger på en del af et filnavn med h så finder den ikke noget men hvis jeg bruger . finder den .htaccess som jo også burde matche på h, eller hvordan?

Uhm, ja.. Så skal jeg bare lige få leget med lidt htaccess :D

Men ja, ideen er god =)

Angående søgetingen, så er det fordi du skal søge på .h også dukker den op, men hvis filen hedder blabla.jpg, kan du simpelt bare søge på blabla

7

søndag, 10. september 2006, 12:40

Hmm så synes jeg du skal ændre søgningsnavnet fordi for mig er en del af filnavnet fx også access hvis jeg vil finde .htaccess

Og jeps det skulle snildt kunne klares med htaccess at få php til at vise som phps for den mappe så vidt jeg lige husker,
addType application/x-httpd-php-source .php

8

søndag, 10. september 2006, 14:04

Citeret

Originally posted by Dumpen
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med de skal være venstre og højre stillet?

Det er de da ved mig :o?

Det er de i hvert fald ikke her. Højre margin er helt elendig.

9

søndag, 10. september 2006, 14:05

Så er det ordnet WebT :dance:

EDIT:
Aha, på den måde Burger

Ja det kan jeg godt se :9xo

Hvordan er det man højre og venstre stiller en tabel hvis det ser sådan her ud

<td style="width:100px;" >indhold</td>

Dette indlæg er blevet redigeret 4 gange, senest redigeret af "Dumpen" (10.09.2006, 14:15)

10

søndag, 10. september 2006, 14:19

Hmm når jeg prøver at uploade en php fil får jeg følgende fejl:
Hjemmesiden brokkede sig lidt over dit upload:

* Serveren tillader ikke application/x-php

11

søndag, 10. september 2006, 14:59

Citeret

Originally posted by WebT
Hmm når jeg prøver at uploade en php fil får jeg følgende fejl:
Hjemmesiden brokkede sig lidt over dit upload:

* Serveren tillader ikke application/x-php

Prøv igen :D

12

søndag, 10. september 2006, 15:32

Så virker det, og det er jo helt perfekt med farve - dejligt nemt hvis man lige skal vise noget kode

13

mandag, 11. september 2006, 17:11

Jeg pøvede lige at smide noget mellemrum mellem boksene og teksten + lave hjemmesiden mindre

Hjalp det?

www.uploadit.hotserv.dk/uploadit/Uploadit.html

14

mandag, 11. september 2006, 18:23

Tror godt der må komme lidt mere mellemrum fra kanten til teksten.

Også ville det være fint, hvis højden på den store boks passede med de 2 små.

15

mandag, 11. september 2006, 20:34

Hmm jeg synes ikke selv mine bokse ser så godt ud, dem ændrer jeg nok

Men hvad med nu så? :P

http://www.uploadit.hotserv.dk/Uploadit.php

16

mandag, 11. september 2006, 20:43

Det hjalp helt klart, at designet blev optimeret til 1024 x 768 og at størrelsen på filerne blev højrestillet.

17

mandag, 11. september 2006, 20:44

Citeret

Originally posted by Burger
Det hjalp helt klart, at designet blev optimeret til 1024 x 768 og at størrelsen på filerne blev højrestillet.

Kunne ikke være mere enig :9xo

18

tirsdag, 12. september 2006, 05:18

Meget bedre, men nu ser det dog lidt skidt ud i Firefox

19

tirsdag, 12. september 2006, 07:40

Citeret

Originally posted by WebT
Meget bedre, men nu ser det dog lidt skidt ud i Firefox

Fordi fil navnet er for langt :/

Jeg må lige få det ordnet når jeg kommer hjem

20

tirsdag, 12. september 2006, 17:07

Nu har jeg fået redigeret det, og jeg er faktis rigtig glad for resultatet :)

www.uploadit.hotserv.dk

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.