Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 28. august 2006, 02:23

Så er der sket lidt på min ydmyge HP. ;) Klik på min signatur . . . de nye gallerier findes nederst på "Digileg-siden" - hvis det sku' vær'.

Går og overvejer, om jeg skal gøre baggrunden - el. designet noget lysere ? Men ved ik' rigtigt.

2

mandag, 28. august 2006, 02:31

du mangler da lige et billede under mit alter af alteret!

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

3

mandag, 28. august 2006, 02:44

Citeret

Originally posted by Fragman
du mangler da lige et billede under mit alter af alteret!

Ja nu, når du siger det - det skal da lige fikses. Thx. :9xo
Men må vist hellere se, at få fundet "slottet" med de bløde "gevandter".

Er vist på tide . . . . . ;)

4

mandag, 28. august 2006, 16:28

Er det meningen der skal være et + udenfor "Hvem er jeg" ?

"Don't you know who the fuck i am? ... I`m the Juggernaut, Bitch!."

Ejer af denne webshop med parfumer, hudpleje, make-up og meget mere!

5

mandag, 28. august 2006, 18:21

Citeret

Originally posted by DXC

Jeps - det betyder, at der er en underside. I dette tilfælde er det en gæstebog.
I Digileg er det 3 foto-gallerier og i Tips & Tricks er det "Gode link".

6

mandag, 28. august 2006, 19:29

Jeg ved ikke kan du opdatere din kode så den passer til ff? Når jeg går ind med ff ryger hele din formatering på det. Hvilket er lidt synd fordi i ie er det en ret flot side. Lidt dyster måske, men bestemt ganske hyggelig side.

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

7

mandag, 28. august 2006, 21:56

Citeret

Originally posted by FlowingLil
Jeg ved ikke kan du opdatere din kode så den passer til ff? Når jeg går ind med ff ryger hele din formatering på det. Hvilket er lidt synd fordi i ie er det en ret flot side. Lidt dyster måske, men bestemt ganske hyggelig side.

Helt ærligt, så ved jeg ikke noget om det. Jeg har brugt et velanset program - til at lave min hjemmeside. Har ikke hørt om, at det sku' gi' problemer i sekunda browsere. Det er måske mere et spørgsmål om, at FF burde tilrette deres system til de overvejende del af internetsurferne.
Men som sagt, så ved jeg ikke så meget om det. Jeg har bare lavet en hjemmeside som størstedelen af verdens interbrugere kan se.
Hvis der er én der kan fortælle mig, hvordan de sidste 8% også kan - så ville det være fint. Er da modtagelig for gode råd - men de ska' ik' være for indviklede - for så er det lige meget - så væsentligt er det nemlig ikke for mig og min hjemmeside, at få de sidste 8% med. Måske lidt hårde ord for FF-fanatikere - men that's my opinion.

Edit: Ku' måske også være, at du lige skal tjekke din opsætning af FF.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (28.08.2006, 22:09)

8

mandag, 28. august 2006, 22:02

Er det gallerierne der ikke fungere i FF ? Oplever ikke nogle problemer i min FF.

Og selve hjemmesiden fungere nu også fint nok i min FF. Eneste forskel sådan lige umiddelbart mellem IE og FF, er en centrering af indholdet. Denne forekommer ved IE, men ikke FF. En ret ubetydelig detalje i min verden.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (28.08.2006, 22:04)

9

mandag, 28. august 2006, 22:05

Citeret

Originally posted by FlowingLil

Det eneste forskel er da, at siden ikke er centreret i Firefox. Selve tekstformateringen bliver kun pænere i Firefox da den så rent faktisk er den samme på hele siden, og ikke skifter mellem forskellige fonte m.v.

Gallerierne virker fint, det eneste jeg umiddelbart har kommentarer omkring er, at det nederste er kaldt "travel pics" eftersom siden jo er på dansk, og så, at baggrunden ikke går ud i et med baggrunden på siden.

10

mandag, 28. august 2006, 23:24

Citeret

Originally posted by Bentzin

Citeret

Originally posted by DXC

Jeps - det betyder, at der er en underside. I dette tilfælde er det en gæstebog.
I Digileg er det 3 foto-gallerier og i Tips & Tricks er det "Gode link".

Okay- Fordi hvis man holder shift nede bliver + jo til ? og i "Hvem er jeg" kan ? jo godt bruges, så kunne være du havde glemt at holde shift nede, men det er jo i orden så :)

"Don't you know who the fuck i am? ... I`m the Juggernaut, Bitch!."

Ejer af denne webshop med parfumer, hudpleje, make-up og meget mere!

11

torsdag, 7. september 2006, 04:26

Bruger lige den tråd i stedet for at oprette en ny.

Har lige lavet nogle justeringer og tilføjelser. Samt fjernet min Gæstebog - fordi nogle hjernedøde spammere synes der er fedt, at spolere andres ting. ca. små 100 indlæg, med link til alverdens gøjl og snask X(
Som sædvanlig fra folk med hotmail-kontoer. Der med ikke sagt, at alle med email-konto der, er sådan nogle klaphatte ! Har sendt en mail til hotmail med deres adresser og klaget. Tvivler dog på der sker noget, sidste gang skete der ingenting og fik heller ikke nogen tilbagemelding. :rolleyes:

Nå back to topic:
Er ikke selv tilfreds med "knapperne" på index-siden - og er heller ikke helt tilfreds med dem på de andre sider - men de gi'r en smule farve/skær til siderne (If you know what i meen) og er lidt anderledes end de forrige.

Tror jeg laver nogle selv, i stedet for. Burde ku' la' sig gøre. ;) Selv med rystende hånd.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (07.09.2006, 04:27)

12

lørdag, 9. september 2006, 04:59

Så er der kommet lidt mere farve på mine sider - var meget dunkel (sort/grå) og har også fået smidt nogle hjemmelavede "knapper" og side-banner + nogle småjusteringer.

Konstruktive kommentarer er velkomne. Pft.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (09.09.2006, 05:01)

13

lørdag, 9. september 2006, 12:08

Hej Bentzin. Her er lidt opdateringer omkring tilpasning til FF. Grunden til at din side ikke kan ses i FF, er som du selv er inde på, fordi den kun er optimeret til IE. Beklageligvis må jeg meddele dig at mht. kode så er IE en skod browser. Den tager alt for meget kode for "gode varer". Dvs. at selv dårlig kodning kan komme til at se rigtig ud i IE. Men FF derimod behandler kodningen rigtigt, dvs. den faktiske opsætning bliver fremvist som det skal i FF, hvor IE fremviser det forkert...

Vejen til at skrive god kode, så hjemmesiden er optimeret til alle browsere er lang og besværlig, og det er ikke lige noget man lærer natten over. Jeg vil foreslå, hvis du altså er interesseret i det, at du sætter dig ned, og prøver dig frem med hvad der passer både i IE og FF, for det er næsten den eneste måde. Når det så er klaret, så har du også en rigtig god template til en hjemmeside, der virker hver gang.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Expendable" (09.09.2006, 12:10)

14

lørdag, 9. september 2006, 12:53

Citeret

Originally posted by Expendable
Hej Bentzin. Her er lidt opdateringer omkring tilpasning til FF. Grunden til at din side ikke kan ses i FF, er som du selv er inde på, fordi den kun er optimeret til IE. Beklageligvis må jeg meddele dig at mht. kode så er IE en skod browser. Den tager alt for meget kode for "gode varer". Dvs. at selv dårlig kodning kan komme til at se rigtig ud i IE. Men FF derimod behandler kodningen rigtigt, dvs. den faktiske opsætning bliver fremvist som det skal i FF, hvor IE fremviser det forkert...

Vejen til at skrive god kode, så hjemmesiden er optimeret til alle browsere er lang og besværlig, og det er ikke lige noget man lærer natten over. Jeg vil foreslå, hvis du altså er interesseret i det, at du sætter dig ned, og prøver dig frem med hvad der passer både i IE og FF, for det er næsten den eneste måde. Når det så er klaret, så har du også en rigtig god template til en hjemmeside, der virker hver gang.

Så er der bare den hage ved det hele, at jeg ikke selv koder min side, det la' jeg Netobjekt Fusion MX gøre for mig, fordi jeg ikke gider lave det selv !
Går ud fra at programmet gør hvad det skal ift. div. koder, selv om det er nogle år gammelt. Aner ikke ret meget om kodning og må indrømme, at jeg ikke orker at sætte mig ind i det.
Har ihf. ikke i sinde, at bruge en masse tid udover den jeg bruger, hver gang jeg sidder og pusler med min HP. Fordi der er en meget lille %-del (ca. 8-9%), der ikke kan se den optimalt.
Kan godt være, at nogen synes det er for dårligt, men så'n "ligger landet" for mit vedkommende.

IE har aldrig været en "skod"-browser for mig og ca. 80 % af klodens ineternet-befolkning !
Forresten et utroligt nedværdigende navn IMO - fordi en lille gruppe fanatikere ikke kan se tingene ordentligt, fordi deres browser har begrænsninger el. er bygget op på et andet grundfundament.

Hårde ord, ja men så'n ser jeg på det. Og dette er ikke ment, som en opfordring til den sædvanlige "ævl og kævl debat" om IE ctr. FF, som tit er konsekvensen, når snakken går om dette emne.
Forventer også, at vi undgår denne ubrugelige debat her og nu. (Mindet på dem som plejer, at spolere debatten)

Det står frit for enhver, at bruge den browser de nu lyster og synes er bedst til dem. Håber også, at folk respekterer, at jeg optimerer min HP til at komme ud, til så mange som muligt !

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (09.09.2006, 12:57)

15

lørdag, 9. september 2006, 13:16

Helt sikkert, sys også hele den browser diskussion er noget opreklameret, men jeg tror du misforstod mig, da jeg sagde at IE var en skod browser mht kode. Jeg mente ikke at IE var en skod browser generelt, jeg bruger den selv til daglig, og den virker fint for mig. Jeg mente at set fra en webdesigners synspunkt, så er den skod, fordi den godtager det vi indenfor faget kalder slam-kode, altså ikke god kodning. Det er så vidt mig bekendt kun IE der i stor udstrækning godkender dårlig kodning, og derfor er det en skod browser mht. til kodning.

Men jeg er da træt af at jeg bliver stemplet som "fanatiker", fordi jeg tillader mig at komme med faktiske oplysninger om en browsers svagheder. Især fordi jeg selv bruger den til daglig ser jeg kommentaren fuldstændig malplaceret. Men hvorom alting er, så var det kun ment som en hjælp, og ikke som en opfordrig til ligegyldig ævl og kævl, så du kunne få et indblik i HVORFOR din kode ikke kunne ses i FF. Take it or leave it. :D

16

lørdag, 9. september 2006, 13:38

Citeret

Helt sikkert, sys også hele den browser diskussion er noget opreklameret, men jeg tror du misforstod mig, da jeg sagde at IE var en skod browser mht kode. Jeg mente ikke at IE var en skod browser generelt, jeg bruger den selv til daglig, og den virker fint for mig. Jeg mente at set fra en webdesigners synspunkt, så er den skod, fordi den godtager det vi indenfor faget kalder slam-kode, altså ikke god kodning. Det er så vidt mig bekendt kun IE der i stor udstrækning godkender dårlig kodning, og derfor er det en skod browser mht. til kodning.

Men jeg er da træt af at jeg bliver stemplet som "fanatiker", fordi jeg tillader mig at komme med faktiske oplysninger om en browsers svagheder. Især fordi jeg selv bruger den til daglig ser jeg kommentaren fuldstændig malplaceret. Men hvorom alting er, så var det kun ment som en hjælp, og ikke som en opfordrig til ligegyldig ævl og kævl, så du kunne få et indblik i HVORFOR din kode ikke kunne ses i FF. Take it or leave it. :D

Det var nu heller ikke mindet på dig - det med fanatiker. Men mere til den skare, som altid forholder sig til denne debat med skyklapper på.
Jeg er meget glad for din forklaing, da den - ihf. på mig - virkede saglig og velment. :cheers:

Men den ændrer ikke på mit syn på selve problemet. Så vigtig er min måde, at lave hjemmeside på, jo ikke. ;)

Forsat go' weekend.
Jeg vil drage til 80 års fødselsdag lige om lidt.
Lyder ikke så ophidsende, men hun er en "frisk pige" med knald på, som skal ha' en krammer og en gave. :9xo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (09.09.2006, 13:39)

17

lørdag, 9. september 2006, 14:09

Der er nu ikke den store forskel på om man ser Bents hjemmeside med IE eller FF. Hovedsageligt bare siden der er centreret i IE og venstrejusteret i FF.

Til hele snakken om IE og FF, så tror jeg det største problem er i CSS. Her er det først IE går hen og bliver noget drilsk.

Jeg oplever dog nogle fragmenter af HTML-koden som fremgår på hjemmesiden. Disse er fremhævet nedenunder i 2 billeder henholdsvis fra IE og FF.

FF
[img]http://alcoholic.dk/view.php?id=263&thumb=true[/img]

IE
[img]http://alcoholic.dk/view.php?id=264&thumb=true[/img]

Ellers synes jeg i bund og grund det er godt gået af en mand i din alder :)

Jeg kunne måske godt tænke mig siden blev lysere end den er eller, at billedet stod mere i kontrast. Selvom blå er min ynglingsfarve, så synes jeg der bliver for meget af den, desværre.

Men ellers synes jeg sådan set bare du skal fortsætte dit arbejde :)

18

lørdag, 9. september 2006, 17:36

Men ja, jeg vil give Macimuz helt ret, du har stor respekt fra min side, at du giver dig i kast med noget så kompliceret som at udvikle hjemmesider, for det er virkelig i stor udstrækning en videnskab for sig selv. Og fortsæt endelig det gode arbejde, for det ser jo godt ud. Med hensyn til designet, så kan det godt bruge en smule arbejde, men tag det ikke så tungt, for den viden jeg har tilegnet mig omkring emnet er sket gennem forelæsninger og lange besværlige engelske tekster og fagbøger. Så bare klø på med krum hals, for jeg kan se at du godt kan lide at udvikle hjemmesider. :D

19

lørdag, 9. september 2006, 20:17

Citeret

Men ja, jeg vil give Macimuz helt ret, du har stor respekt fra min side, at du giver dig i kast med noget så kompliceret som at udvikle hjemmesider, for det er virkelig i stor udstrækning en videnskab for sig selv. Og fortsæt endelig det gode arbejde, for det ser jo godt ud. Med hensyn til designet, så kan det godt bruge en smule arbejde, men tag det ikke så tungt, for den viden jeg har tilegnet mig omkring emnet er sket gennem forelæsninger og lange besværlige engelske tekster og fagbøger. Så bare klø på med krum hals, for jeg kan se at du godt kan lide at udvikle hjemmesider. :D

Har jeg også tænkt mig :)) Har det bedst med, at bruge programmer til at gøre alt det kedelige og så selv bruge kræfterne på det sjove. :)
Har også lavet denne side til F-BIF - hvor målgruppen er meget tilfredse. 8) Meget enkel - men informativ.

Til Macimuz: De der fragmenter på forsiden - må jeg hellere lige kigge på. Det er vist et eller andet der er kikset og skal fjernes. ;) Og til det med den blå, så er jeg heller ikke helt tilfreds. Selv om jeg også er tilhænger af den blå farve.
Men går og "fifler" lidt med tanker om, at lave et helt nyt design eller prøve nogle lysere farver, som gennemgående tema.

Edit: Til det med alderen - så pas på jeg ikke kommer med min :$ :))

Tak for den konstruktive kritik - begge to. :9xo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (09.09.2006, 20:19)

20

søndag, 10. september 2006, 17:48

Så er de der fragmenter fjernet fra forsiden
+ jeg har ændret Browser compabilitity fra "Regular tables (all browsers)" til "Dynamic page layout (all Browsers)".
- http://www.bentrp.dk/index.html

Har det hjulpet hos dem, der havde problemer med at se den rigtigt ?

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Bentzin" (10.09.2006, 17:54)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.