Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 21. august 2006, 16:39

ey der... har lige et spørgsmål, som jeg håber i ka hjælpe mig med:
ka man lave en flash hjemmeside, som ser nogenlunde professionelt ud, uden at kunne java og lignende?! jeg tænkte på noget i denne retning:
- http://skudtaet.nu/
- http://bazh.dk/

og hvis det er muligt: hvilke programmer ska man så bruge?!

"Play like it's your last play!"

2

mandag, 21. august 2006, 17:32

umidelbart ser det ud til at folk enten ikk KAN hjælpe mig eller ikk GIDER at hjælpe mig... :roller:

3

mandag, 21. august 2006, 17:33

Java får du ikke brug for hvis du skal lave en flash hjemmeside, derimod får du brug for noget basalt actionscripting og selvfølgelig kendskab til macromedia (ja ja det hedder vel adobe nu men så hurtige er vi ikke) Flash du kan downloade en trial af Flash 8 på adobes hjemmeside og kigge lidt på det, og der findes massere af tutorials osv på nettet, er gerne behjælpelig med links senere.

Men at lave den slags hjemmesider i flash så det er prof og ikke tager en krig at loade tager lidt tid at mestre. Udover flash8 (evt mx2004) er det nok også en god ide med et grafik program evt photoshop idet flash ikke ligefrem byder på de store grafiske udfoldelser.

Alternativt kan flash også laves i Swish Max som ikke kræver kendskab til ActionScripting... programmet er ganske populært men der er ikke nær så mange muligheder i det som i Flash8 og personligt bryder jeg mig ikke om interfacet i det

Edit:
SwishMax er her:
http://www.swishzone.com

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "WebT" (21.08.2006, 17:35)

4

mandag, 21. august 2006, 17:37

ok.... fordi med design har jeg ingen problemmer: har arbejdet med photoshop i snart 3 år og kan programmet som mine egne lommer!
så hvis jeg nu bruger det der Swish Max (eller andet), og jeg i forvejen har alle billeder osv, tror du det er muligt at lave en prof agtig hjemmeside (som jeg linkede til i mit sidste post)?!?!

5

mandag, 21. august 2006, 17:46

Du kan se nogle af de sider der er designet i swishmax her:
http://www.swishzone.com/index.php?area=…s&product=sites

Og de ser efter min mening ganske prof ud - må indrømme jeg ikke ved hvor svært Swish er at komme igang med, men har hørt det skulle være nemmere at tilgå end Flash.

Hvis du har styr på programmering (ved ikke lige hvilken slags) så er ActionScript ikke så svært at komme igang med, det ligner meget JavaScript og dermed også php osv i struktur. Så hvis du har tiden og viljen til det ville jeg klart anbefale at prøve at komme igang med FLash, men hvis det er noget der skal ske her og nu tror jeg (uden at kunne sige det bestemt) at Swish er hurtigere og ja tror sagtens du kan lave noget prof efter forholdsvis kort tid der.

6

mandag, 21. august 2006, 17:56

ok.... men tror du jeg ka putte mine egne billeder istedet for deres (fesne)billeder?!
f.eks. her: http://www.swishzone.com/products/sites/site05/index.html
?!

7

mandag, 21. august 2006, 18:27

Ja det vil jeg da mene man kan, ellers ville der ikke være meget pointe i den slags programmer - men igen skal ikke gøre mig klog på et program jeg ikke kender i dybden

8

mandag, 21. august 2006, 19:07

Vil nok foreslå dig at gå i krig med Macromedia Flash, såfremt det er noget du kunne tænke dig at arbejde mere med i fremtiden. Godt nok kan det tage sin tid at lave de meste basala grafiske elementer og animationer i Flash.

Men har du kun tænkt det som noget privat eller en personlig hjemmeside (sådan lidt for sjov), så er det det nævnte Swish du nok bør kaste dig ud i.

Selv kunne jeg ikke hitte ud af Swish. Forstod simpelthen ikke det interface særlig godt. Det kan måske skyldes, jeg på daværende tidspunkt var mere inde i Macromedia Flash.

Anyways, et godt sted at finde hjælp, er på actionscript.org

Edit:
Lov mig en ting, hvis du vil have musik på din hjemmeside i flash, så sørg endelig for at lade musikken være OFF fra start. I stedet lad folk selv bestemme om de vil tænde for det :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (21.08.2006, 19:09)

9

mandag, 21. august 2006, 19:56

haha! det med musikken er jeg ikk alene om at bestemme: vi er flere gutter om det!
men siden ska vel bare bruges til at promovere mig og mine venners musik... men er macromedia flash nemt?! og hvor lang tid tror du det vil tage at lave en forholdsvis prof hjemmeside med flash?!

10

mandag, 21. august 2006, 20:15

Citeret

Originally posted by Poco
haha! det med musikken er jeg ikk alene om at bestemme: vi er flere gutter om det!
men siden ska vel bare bruges til at promovere mig og mine venners musik... men er macromedia flash nemt?! og hvor lang tid tror du det vil tage at lave en forholdsvis prof hjemmeside med flash?!

Det kommer helt an på hvor villig du er til at afprøve det, man mestre ikke Flash på en uge eller to, slet ikke på prof plan - men er man villig til at læse læse øve læse hive noget hår ud og læse lidt mere for at øve så er det som med de fleste andre programmer - når først det basale er på plads og man har fået lavet en masse crap begynder det lige så langsomt at virke - og når du så har styr på det tager det ikke længere tid en det ville gøre at lave en dynamisk website omend kravet til kreativitet nok at større.

Jeg har rodet med flash on and off siden version 3 og vil da på ingen måde påstå jeg er ekspert, kan ting og sager og har da lavet nogle fede ting (cms, bordbestilling osv) men med hver ny version der kommer sker der nye ting, og har på ingen måde fået sat mig fuldt ind i hvad flash8 kan - og flash 9 er allerede i støbeskeen

Edit:
Og ja det med musikken er pææææænt irriterende :D

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "WebT" (21.08.2006, 20:16)

11

mandag, 21. august 2006, 20:19

Skal det være på det professionelle plan, så kræver det nok, at du også vælge at sætte dig ind i ActionScripting, da det giver langt flere muligheder end bare at fifle lidt med tingene som de er.

Det gør også en masse ting nemmere, har jeg erfarret.

Skal tilføjes, at jeg langt fra er nogen mester i Flash.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (21.08.2006, 20:20)

12

tirsdag, 22. august 2006, 18:15

ok.... jeg ka sgu ikk finde ud af at unlocke det der swish.... udover det:
"NOTE: The trial period is not available for SWISHsites"

er der måske hjemmesider, hvor man ka downloade gratis flash hjemmesider?! eller evt andre freeware SWISH agtige hjemmesider?!

13

torsdag, 24. august 2006, 13:39

Du kan finde templates til flash mange steder, fx Flashkit.com (et stort rod men de er der under movies)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.