1

fredag, 11. august 2006, 13:09

Hejsa.

Jeg faldt lige over et af top-bannerne her på forummet, og så et link til Gigahost.dk . De har jo utrolig billige webhoteller, med meget plads osv. Tror de er ret nye, men er der nogen af jer der har erfaringer med dem, eller kender nogen som har ?

P.F.T

- Jakob

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "JakobPP" (11.08.2006, 13:09)

2

søndag, 13. august 2006, 01:15

Slet ingen der vil sige noget hehe :P

Anyways, skrev lige et par spgs ind her i dag, og surprise surprise, der kom fandme svar allerede her til aften! Det kalder jeg service. Kunne godt finde på at have webhotel hos dem da.

xxxxxxx <x@x.dk> wrote:

Citeret

1.DNS regner jeg selv med at klare, men lad os nu sige jeg vil have et
foto-galleri på subdomæne.mitdomæne.eu , hvilken ip-adresse skal jeg så
pege på ? Er det noget vi kan klare over email, når / hvis jeg engang
bestiller hos jer?

Der skal blot oprettes en A record der peger på 217.116.232.250.

Citeret

2.Jeg kunne godt tænke mig at bruge galleriet \"Coppermine\", er dette
muligt på jeres webhoteller ?

Ja, det har vi flere der bruger allerede.

Citeret

3.Kan jeg installere wordpressblog, eller anden blog software ?

Vi anbefaler WordPress, men

Citeret

4.Er det muligt at installere Mambo eller Joomla på jeres webhoteller ?

Det har vi også folk der benytter. Intet problem.

Citeret

5. Jeg synes ikke jeg kan finde nogen \"Vilkår\" ifølge med
webhotellerne. Hvad må man, og må man ikke ? Lagre store filer ? RAR- &
Zip-arkiver på ftp / websiden ?

Vilkårene findes her:

https://gigahost.dk/terms

Se sektionen "Brug af diskplads";

Det er ikke tilladt at bruge webhotellet til lagring af ulovligt og copyrightbeskyttet materiale. Dette
indebærer film (eller filmklip), musik, software og billeder. Det er ikke tilladt at have større filer til
download, streaming media eller lagring af materiale, der ikke er tiltænkt brug i forbindelse med
websider, e-mail eller database.

At have store filer og arkiver er i sig selv helt OK.

Citeret

6. "Fri trafik" er jo kendt blandt mange danske hosts som værende ret
utilregnelig. Har I virkelig fri trafik ? Eller er der en limit. Fx hvis
jeg nu vil køre førnævnte foto-galleri.

Trafikken er virkelig fri, men hvis et site bliver meget stort og belaster vore systemer i høj grad vil vi tilbyde en anden løsning (dedikeret server fx.). Dette er også beskrevet yderligere i vilkårene. I øvrigt
kan det også ske selv med en lav trafikmængde , hvis fx siden er meget CPU- eller
hukommelseskrævende.

Citeret

7. Hvis man bestiller webhotellet med 3Gb plads, men senere hen gerne
vil have fx 5Gb, kan man så opgradere dette ? Og hvad vil dette koste? ( gebyrer ? )

Ingen gebyrer; man køber et nyt år med 5 GB og de resterende dage på det eksisterende webhotel omregnes til kr. og trækkes fra i 'rabat'.

Citeret

Håber du/I har tid til at svare på mine spgs.

Naturligvis. Har du flere, er du velkommen til at skrive igen.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "JakobPP" (16.08.2006, 23:16)

3

søndag, 13. august 2006, 01:52

Så er det jo bare spændende hvor stabile de er ?

Men ellers ser det fint ud :D

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial Ballistix Sport 2x4GB
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB
Fractal Design Arc Midi R2

4

søndag, 13. august 2006, 16:23

Sendte lige et par spgs til afsted;

Citeret

1. Hvordan er jeres oppetider generelt ? Stabiliteten på serverne?

De eneste 'nedbrud' vi har haft indtil videre er at nogle konti ikke kunne logge på FTP i ca. 8 timer. Efter hurtigt hovedregning bliver dette vist til 99.86% oppetid for disse brugeres adgang til FTP (og højere for WWW).

Citeret

2. Jeg ved egentlig ikke hvor "gammelt" Gigahost.dk er, hvornår startede
du / I ? Har du / I erfaringer fra andre projekter, firmaer mv ?

Gigahost startede i januar 2006 og er således forholdsvist nyt. Vi har selv drevet lignende systemer i adskillige år forinden (privat og for andre firmaer) og har således en del erfaring.

-- Mange hilsener Gigahost Support

EDIT: Og denne her gang var der svar på min mail efter 15min ca. Damn, og så på en højhellig søndag!

Dette indlæg er blevet redigeret 6 gange, senest redigeret af "JakobPP" (06.09.2006, 12:28)

5

onsdag, 16. august 2006, 21:53

Det virker næsten for godt til at være sandt :crazyeyes:

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

6

onsdag, 23. august 2006, 22:29

næ, men dog....

[SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
ASUS EN9600 GT
MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
Logitech G5.10 optical laser inputs
NEC DVD Writer
1.32G/532 LAN[/SIZE]

7

lørdag, 2. september 2006, 15:16

Jeg har også lige kigget på dem nu efter du nævnte det på mirc. Virker sku som et godt tilbud :D

8

lørdag, 2. september 2006, 19:23

gad nu godt bare vide hva de ser som overbelastning af deres server.
efter hva deres disclaimer siger ( som minder en del om bone's hehe )
så kan de sætte begrænsning på når de passer dem.
det er jo let at have fri trafik, hvis de bare sætter begrænsning på alle dem der bruger lidt for meget. så de kan holde de inden for deres egen begrænsning.

og man må kun hoste ting some har noget med hjemme siden at gøre... så man må ikke have lidt backup billeder man har lavet liggende uden der linkes til det...
skal sku være noget af en hjemme side hvis den skal fylde 10gb :D hehe

men hvem ved :) måske er det super gode.

i mine øjne ligner det nu bare endnu en af de små Hosts som lover mere end de kan holde i den sidste ende.
og med en disclaimer der indenholder det hele, kan de skrive og gøre hva det passer dem. :)

TBA!

9

lørdag, 2. september 2006, 20:21

Citeret

Originally posted by denully
gad nu godt bare vide hva de ser som overbelastning af deres server.
efter hva deres disclaimer siger ( som minder en del om bone's hehe )
så kan de sætte begrænsning på når de passer dem.
det er jo let at have fri trafik, hvis de bare sætter begrænsning på alle dem der bruger lidt for meget. så de kan holde de inden for deres egen begrænsning.

og man må kun hoste ting some har noget med hjemme siden at gøre... så man må ikke have lidt backup billeder man har lavet liggende uden der linkes til det...
skal sku være noget af en hjemme side hvis den skal fylde 10gb :D hehe

men hvem ved :) måske er det super gode.

i mine øjne ligner det nu bare endnu en af de små Hosts som lover mere end de kan holde i den sidste ende.
og med en disclaimer der indenholder det hele, kan de skrive og gøre hva det passer dem. :)

Også lidt min tanke og her forleden, hvor der blev linket til dem, da virkede deres egen side ikke et stykke tid ("Siden kan ikke vises. . . . ") Ikke lige frem noget godt signal, at sende som webhost - imo.
Har det selv så'n, at jeg afventer altid spritnye firmaer og vil hellere vælge et, som har styr på mekanikken. Fremfor et et nyt, som lover "guld og grønne skove" og hvor der er f.eks det du nævner om deres disclaimer.

Men selvfølgelig, kan de måske blive et godt sted, at ha' sine ting. Men jeg bli'r ved web10, som med sit enkle, billige og"fyldige" tilbud endnu ikke har vist svaghedstegn. Tværtimod så har de været klippe stabile og ydet go' service, mens jeg har været hos dem.

10

søndag, 3. september 2006, 01:11

Netop.

kan se om 1-2 år hvordan de køre, derefter kunne jeg finde på at vælge dem.
hvis ikke det var fordi vi hoster vores egne selv :p

TBA!

11

tirsdag, 5. september 2006, 08:58

Jeg har haft dem en måned nu, servicen er god.

Havde nogle indstillinger der skulle foretages i php.ini specifikt for nogle af domænerne. Intet problem..!

Endvidere er er det lækkert de benytter GratisDNS, lækkert system med man kan koble så mange domæner man vil på webserveren.

Så indtilvidere har jeg det helt fint med den host.
Jeg kan endvidere smide op på ftp'en med omkring 2 mb/s når jeg har min linie for mig selv.

Try not. Do or do not, there is no try.

12

torsdag, 7. september 2006, 00:53

Jeg har også lige prøvet at oprette hos dem her til aften. Selve opsætningen og det med at komme igang kunne godt være beskrevet lidt bedre synes jeg, men første gang da jeg skrev til support gik der 10 min før jeg fik svar og anden gang gik der 1½ time cirka. Så det er jo rart nok :)

Hvis nogen bruger Total Commander, skal de være opmærksomme på at den muligvis ikke kan bruges da Gigahost.dk benytter nogle "sjove" mapper som total commander på en eller anden måde ikke kan se. LeechFTP kunne klare det, men det virker som et skod-ftp program, så prøver at rode lidt mere rundt med total commander :D

EDIT: Har fået Total Commander til at virke ved at hente den nyeste version. Desuden kan jeg kun rose supporten endnu mere. Fik svar efter 8 min da jeg sendte en mail kl 0046 i nat. Det er sku nogle support tiden der vil noget :cheers:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Frankovic" (07.09.2006, 16:58)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.