Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 23. juni 2006, 16:23

nu har min hjemmeside fået helt nyt look, så jeg ville gerne høre hvad man syntes om den nu.
http://www.klf.lpnet.dk/

2

lørdag, 24. juni 2006, 00:38

Udemærket egentlig... Ingen forstyrrende grafik, rolige farver (Undtagen den der "Under opdatering" tekst) og en enkel opsætning

Så mangler der bare en fangende forside

3

lørdag, 24. juni 2006, 00:51

Meget bedre end før! ;)

Men lige en ting: Den skrifttype du bruger til selve indholdet under de forskellige afsnit, er ikke særligt egnet til hjemmeside-brug. :)

Brug hellere Arial, Verdana eller Tahoma.

Også udmærket Forum-sektion du har fået. Dog måske en anelse FOR blå/turkis. Ville være godt med lidt mere kontrast - altså lidt mere forskelligt farvebrug. :9xo

4

lørdag, 24. juni 2006, 00:55

Pænt og roligt.

Men som Mikkel skriver, tror også du skal have fat i en anden Font.. Er personligt specielt glad for Verdana, men det kan du jo selv lege med. Du skal bare huske at bruge standard-font :)

Intet system pt.
Bygger Conroe så snart G80 coren er på banen ;)

5

lørdag, 24. juni 2006, 12:30

det kan godt være at det lyder lidt dumt, men hvorfor skal det helst være standard-font ?
men jeg er gået igeng med at endre dem :)

6

lørdag, 24. juni 2006, 12:33

Citeret

Originally posted by klf
det kan godt være at det lyder lidt dumt, men hvorfor skal det helst være standard-font ?

Det skal være en font der eksisterer på alle computere, da den ellers ikke vil blive vist korrekt hos dem der besøger siden. Bruger du f.eks. en font du har hentet gratis på internettet, men som ikke er en systemfont, vil der bare blive vist en standard font som TNR eller Arial.

7

lørdag, 24. juni 2006, 13:56

Citeret

Originally posted by Burger

Citeret

Originally posted by klf

Det skal være en font der eksisterer på alle computere, da den ellers ikke vil blive vist korrekt hos dem der besøger siden. Bruger du f.eks. en font du har hentet gratis på internettet, men som ikke er en systemfont, vil der bare blive vist en standard font som TNR eller Arial.

Dog kan du i billedfiler, du for eksempel laver i Photoshop, Paint eller lign. godt have ikke-standart fonte på din hjemmeside.

Mvh.

Johann Strønæs Steffensen

8

lørdag, 24. juni 2006, 14:26

Citeret

Citeret

Originally posted by klf

Den der font bliver da installeret sammen med Windows? Men ellers er det jo det som font-familiy: ; er der for. :) Personligt kan jeg godt lide at bruge en lidt alternativ men stadig rimelig standard font som primær, og så verdana, tahoma, arial hvis de ikke har den anden.

9

lørdag, 24. juni 2006, 14:30

Citeret

Originally posted by Zlinky
Den der font bliver da installeret sammen med Windows? Men ellers er det jo det som font-familiy: ; er der for. :) Personligt kan jeg godt lide at bruge en lidt alternativ men stadig rimelig standard font som primær, og så verdana, tahoma, arial hvis de ikke har den anden.

Der er jo heller ingen der siger, at den font der bliver brugt nu ikke er installeret sammen med Windows. Mikkel fremhævede, at den ikke er specielt god til web, og anbefalede ham en anden - hvor det er vigtigt, at det er en system font.

10

lørdag, 24. juni 2006, 14:34

Citeret

Citeret

Originally posted by Zlinky

Der er jo heller ingen der siger, at den font der bliver brugt nu ikke er installeret sammen med Windows. Mikkel fremhævede, at den ikke er specielt god til web, og anbefalede ham en anden - hvor det er vigtigt, at det er en system font.

Sikker på at verdana, tahoma og arial er system fonte på systemer hvor Georgia eller hvad han nu brugte ikke er? :)

Jeg kan personligt ikke se problemet i det, hvis man samtidig skriver de andre fonte. :)

11

lørdag, 24. juni 2006, 16:12

men jeg har lavet den om til arial så er der vel ikke så mange problemer :)

12

lørdag, 24. juni 2006, 16:21

Citeret

Originally posted by klf
men jeg har lavet den om til arial så er der vel ikke så mange problemer :)

Der er ALTID problemer... :D

Men ja - det er MEGET bedre nu! :9xo

13

søndag, 25. juni 2006, 23:32

Et must til at lave sider, der ka ses på de fleste maskiner er bl.a. at man bruger font-family med den font man har lyst til at bruge, efterfulgt af sans-serif... Så vil der altid blive vist en skrifttype uden seriffer (Hvilket er bedst til hjemmesider - modsat dokumenter)

Hvis du vil bruge en font der ikk er std i de fleste systemer ka du self også skrive flere prioriteter...

font-family:'Algerian',Tahoma',sans-serif;

Husk at fontnavne ska være markeret med apostroffer og fonttyper ikke skal...

Det smækker du bare ind i en style i f.eks. body

<body style="font-family:'Algerian',Tahoma',sans-serif;">

14

søndag, 25. juni 2006, 23:33

Citeret

Originally posted by KarGa
Et must til at lave sider, der ka ses på de fleste maskiner er bl.a. at man bruger font-family med den font man har lyst til at bruge, efterfulgt af sans-serif... Så vil der altid blive vist en skrifttype uden seriffer (Hvilket er bedst til hjemmesider - modsat dokumenter)

Hvis du vil bruge en font der ikk er std i de fleste systemer ka du self også skrive flere prioriteter...

font-family:'Algerian',Tahoma',sans-serif;

Husk at fontnavne ska være markeret med apostroffer og fonttyper ikke skal...

Det smækker du bare ind i en style i f.eks. body

<body style="font-family:'Algerian',Tahoma',sans-serif;">

Jeg har aldrig sat ' og ' omkring mine font-navne.

15

søndag, 25. juni 2006, 23:36

http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/fonts.html#font-family-prop ;)

Dog ka jeg se der bliver sagt man ska bruge gåseøjne... men det er lidt svært hvis man ska indsætte det andre steder end stylesheets...

Edit: Ah nej det er åbenbart kun hvis det er en font hvis navn er på flere ord... men det er generelt bare en god vane

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Karga" (25.06.2006, 23:37)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.