Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 1. juni 2006, 03:00

Hej :)

Jeg vil endelig til at lege med en personlig hjemmeside hvor der skal være et billedegalleri og måske et forum eller tagwall.

Men findes der nogle hjemmesider med guides til at lave et billedegalleri? Modtager også gerne råd :)

Skal siges jeg har Dreamweaver MX 2004 og er ikke helt vild god til det ;)

Tak.

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
MacBook Pro 13,3" Retina

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Don_Jabbe" (01.06.2006, 03:01)

2

torsdag, 1. juni 2006, 05:10

Citeret

Originally posted by Don_Jabbe
Hej :)

Jeg vil endelig til at lege med en personlig hjemmeside hvor der skal være et billedegalleri og måske et forum eller tagwall.

Men findes der nogle hjemmesider med guides til at lave et billedegalleri? Modtager også gerne råd :)

Skal siges jeg har Dreamweaver MX 2004 og er ikke helt vild god til det ;)

Tak.

Håber det er okay jeg lige er med på en "kigger" - da jeg ikke er helt tilfreds med det som ThumbsPlus 5 - ACDSee 5 - Photoshop 6.0 kan præstere, når det handler om webgalleri-kreation.

Har hørt mange rose Cobbermine - har også hentet det. Men fatter ikke meget af det der php-halløj.

3

torsdag, 1. juni 2006, 06:39

Der findes adskillige færdige gallerier man kan bruge, specielt hvis ens webhotel understøtter PHP. Coppermine er en af dem. Selv bruger jeg denne, som også har et godt Gallery Remote program. Mht. at få dem til at virke, så følger der somregel en god dokumentation til, der skulle gøre det noget nemmere at få tingene op og køre.

4

torsdag, 1. juni 2006, 09:24

Bentzin: Du skal da være mere end velkommen ;) Men frygter også at jeg ikke kan finde ud af det :S

Burger: Tak for linket ;) Jeg vil helt klart kigge på det når jeg lige har været omme og arbejde :)

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
MacBook Pro 13,3" Retina

5

torsdag, 1. juni 2006, 11:39

Hvis du vil have et færdigt galleri, så vil jeg helt klart anbfale Coppermine!

Ellers kan man jo altid lave et selv - det er lidt sjovere en gang i mellem xD, men har ikke lige nogen guides til det.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Nicky" (01.06.2006, 11:39)

6

torsdag, 1. juni 2006, 11:56

Du kune jo også bare tage og hente minigallery2

Bruger det her: http://wabbi.hotserv.dk under photographs

7

torsdag, 1. juni 2006, 13:12

Hvis du ka få fat i en server, der kører asp, så ka du da godt få en af mine scripts :) Brugte det endda som eksamensprojekt :)

Du ka se min egen kopi af scriptet her:
www.karga.dk/billedgalleri
Tag dig ikke af de lidt underlige billeder... :P
Hvis du vil se det med et eller andet design på, så ka du bare kigge på
www.karga.dk/billedgalleri/design - der virker billederne ikke, men det var bare for at illustrere at det er let at smide ind på en allerede eksisterende side, hvilket var mit hovedformål med projektet ;)

8

torsdag, 1. juni 2006, 14:11

Citeret

Originally posted by KarGa
Hvis du ka få fat i en server, der kører asp, så ka du da godt få en af mine scripts :) Brugte det endda som eksamensprojekt :)

Du ka se min egen kopi af scriptet her:
www.karga.dk/billedgalleri
Tag dig ikke af de lidt underlige billeder... :P
Hvis du vil se det med et eller andet design på, så ka du bare kigge på
www.karga.dk/billedgalleri/design - der virker billederne ikke, men det var bare for at illustrere at det er let at smide ind på en allerede eksisterende side, hvilket var mit hovedformål med projektet ;)

Jo tak :) Altså lige med server, så regner jeg med at købe et webhotel ved Web10. Hvis jeg vælger den med Windows, så kan jeg godt få den med ASP.

Er pt. lidt lun på minigallery2, det skal bare være sådan at man trykker i side menuen, billeder, og så kommer galleriet i midten.

MacBook Pro 13,3" Retina

9

torsdag, 1. juni 2006, 14:19

Citeret

Originally posted by Don_Jabbe

Citeret

Originally posted by KarGa

Er pt. lidt lun på minigallery2, det skal bare være sådan at man trykker i side menuen, billeder, og så kommer galleriet i midten.

Så er der jo også simpleviewer som er en flash baseret..., hvor du selv skal lægge billeder ind i mappen på din server og lave thumpnails... men den har de små i siden som bliver vist stort i midten når du trykker på dem, bare søg på google! :D

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.