flying-trickster

Gæst

1

søndag, 28. maj 2006, 14:44

Hey.
Det er nu blevet ved i ca en måned, der er en eller anden der reklamerer i min gæstebog hele tiden. På spansk, engelsk .. Det altid en yahoo mail den bruger, hvis navnet er pakuma, så er mailen pakuma plus nogle tal @ yahoo osv. Tænkte om det kunne være en bot, men ved ikke lige.
Nogle der ved om jeg kan, og hvordan, sørge for personen eller bot'en ikke kan gøre det mere. For det sker så tit, træls at gå ind og slette hver gang.

2

søndag, 28. maj 2006, 14:46

Det er nok en bot.

Du kan tilføje en af de efterhånden udbredte forhindringer der gør, at man skal skrive de tal man ser på et irriterende billede inden man kan tilføje sit svar.

flying-trickster

Gæst

3

søndag, 28. maj 2006, 14:50

Citeret

Originally posted by Burger
Det er nok en bot.

Du kan tilføje en af de efterhånden udbredte forhindringer der gør, at man skal skrive de tal man ser på et irriterende billede inden man kan tilføje sit svar.

Nice, ved du hvordan? Har nemlig ikke forstand på det overhovedet. Hehe.

4

søndag, 28. maj 2006, 14:52

Du kan også, kommer an på hvad du bruger af script til din gæstebog, banne ham. Enten ved hjælp af navn, IP eller måske noget helt tredje. Tjek i din software om der er sådan en funktion.

flying-trickster

Gæst

5

søndag, 28. maj 2006, 14:54

Okay, men jeg tror min gæstebog bare er en script. Den skriver det der bliver skrevet ned i en notesblok som viser det på siden :P Aner ik om man kan blocke. Sorry, er virkelig dårlig til sådan noget, men håber vi kan komme på en idé der er simpel nok til mig >_<

6

søndag, 28. maj 2006, 15:01

Citeret

Originally posted by flying-trickster
Okay, men jeg tror min gæstebog bare er en script. Den skriver det der bliver skrevet ned i en notesblok som viser det på siden :P Aner ik om man kan blocke. Sorry, er virkelig dårlig til sådan noget, men håber vi kan komme på en idé der er simpel nok til mig >_<

Hehe, det er i orden. Ved ikke lige hvad mulighederne er så, vil nok anbefale dig at benytte et script hvor du har mulighed for at banne folk.

7

søndag, 28. maj 2006, 22:53

Der er mange muligheder, men vi skal vide hvad du bruger af diverse scripts og hvad din server tilbyder...

Her er nogle muligheder:
  • Alle indlæg, der indeholder bostaverne "href" (Oftest brugt til at angive links med), bliver ikke vist i forummet - Den her brugte jeg på www.hjallerupmarked.dk til selvsamme bot du snakker om
  • IPen bliver logget og man lægger en mulighed for at banne en given ip
  • Et tilfældigt billede med et antal bogstaver på kommer frem under oprettelse og man ska så skrive hva der står... Den er ikke god til en gæstebog dog, men klart den mest effektive og fejlfri løsning, da næsten ethvert menneske vil kunne skrive bogstaverne, men en bot ikk vil ha en chance

Der er sikkert flere løsninger, men sig hva du bruger af scripts og hvad din server tilbyder af muligheder (f.eks. ASP eller PHP)

flying-trickster

Gæst

8

søndag, 28. maj 2006, 23:45

Citeret

Originally posted by KarGa
Der er sikkert flere løsninger, men sig hva du bruger af scripts og hvad din server tilbyder af muligheder (f.eks. ASP eller PHP)

Min server tilbyder PHP, det er dét min side er bygget i.

9

søndag, 28. maj 2006, 23:52

Regner med du bruger et færdigt gæstebogsscript, så skriv hvad det hedder.. Så er der garanteret nogle der ka svare dig på om det er muligt at blokere for bots der...

Men hvis du ikk selv gider sidde og rode i koden, så ska du ikk regne med det kan lade sig gøre i det script du har kørende... Ved fra mit arbejde hvor forvirrende det ka være at redigere i andres kode og specielt de der færdige scripts fordi de er fyldt med reklamekommentarer etc.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.