Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 26. maj 2006, 22:30

Hey folks.. Har lige et spørgsmål

Kan jeg ved hjælp af html (eller et script af nogen art som fungerer i html) lave det sådan at...

- jeg har en iframe i midten af siden, den skal fyldes med tekst som ligger i en .txt fil ved siden af. kan jeg gøre det sådan at jeg bare skriver i txt filen og så kommer det ind i iframen med den rette baggrund, font og størrelse (selvfølgelig uden nogen kode i txt filen men bare rå tekst)

- og så gøre sådan at der kommer en menu ude i venstre hjørne (eller hvor som helst) der linker til de forskellige txt filer der ligger i mappen. dvs. hvis jeg laver en ny txt fil kommer den til at ligge som link i venstre side, og hvis jeg klikker på den vises teksten fra txt filen i iframen med korrekt font og baggrund og det hele?

- please? ;)

2

fredag, 26. maj 2006, 23:51

Du kan vel bruge noget CSS til det med den rette størrelse farve osv.

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

3

lørdag, 27. maj 2006, 00:13

Hvorfor vil du netop bruge frames? Tables og includes er da langt mere at foretrække.. Pænere, og stort set lige så nemt

Intet system pt.
Bygger Conroe så snart G80 coren er på banen ;)

4

lørdag, 27. maj 2006, 01:30

Citeret

Originally posted by Han$en
Hvorfor vil du netop bruge frames? Tables og includes er da langt mere at foretrække.. Pænere, og stort set lige så nemt

Iframe giver hurtigere load tider, men det er dog ikke rgitigt nødvendigt længere.. :p

Personligt ville og også foretrække tabeller og include, eller måske divs xD

5

lørdag, 27. maj 2006, 03:25

Citeret

Originally posted by Zlinky

Citeret

Iframe giver hurtigere load tider, men det er dog ikke rgitigt nødvendigt længere.. :p

Personligt ville og også foretrække tabeller og include, eller måske divs xD

Divs rykker 8)

Intet system pt.
Bygger Conroe så snart G80 coren er på banen ;)

6

mandag, 3. juli 2006, 19:57

Citeret

Divs rykker 8)

jaer, DIVs er klart federe end SPANs

MSI ATX Intel 865PE Chipset || 120GB Seagate HDD, 10.700 rpm
512MB elixir DDR RAM || geForce Fx5200 128MB RAM :S
LG CD-R brænder 52x12x48x || AOC 19'' CRT

7

mandag, 3. juli 2006, 20:05

Citeret

Originally posted by MSI-AOC

Citeret

Divs rykker 8)

jaer, DIVs er klart federe end SPANs

Okay? :))

Nu er divs jo en boks model og spans er ikk... Du ka ikk sammenligne de to

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.