81

søndag, 19. november 2006, 18:26

Gammel tråd men følger lidt op.

Jeg føler jeg har en "okay" grundviden nu (Mangler dog at prøve lortet i praksis). Der er dog en ting jeg ikke har kunnet læse mig til eller lære.

Jeg vil gerne have faste rammer på siden..

F.eks. ligesom der er på http://www.zerenity.dk/ (Macimuz) .. Menuen samt
toppen står fast og det er kun indholdet der ændre sig.

Er der nogle der har en god skabelon liggende eller skal fixe noget. Vil self. også gerne lære det hvis i har kendskab til en god guide.

82

søndag, 19. november 2006, 18:37

Zerenity.dk er ikke lavet i rammer - den er lavet i tabeller.

83

søndag, 19. november 2006, 18:41

Okay. Jeg er lige glad med hvordan jeg skal bygge mit første site op. Det skal bare ikke være et hvidt og kedeligt dokument der linker til det næste.

Nogle ideer?

84

søndag, 19. november 2006, 19:19

Citeret

Originally posted by Zlinky
Zerenity.dk er ikke lavet i rammer - den er lavet i tabeller.

Ikke kun tabeller, men også divs :)

Den nye version - www.zerenity.dk/!!ny er kun lavet i divs.

Desværre er divs ikke fandens smart, hvis ens hjemmeside består af kolonner, men det kan da nogenlunde klares.

85

søndag, 19. november 2006, 19:20

Mangler bare noget jeg forstår. :D

86

søndag, 19. november 2006, 19:26

Citeret

Originally posted by HuleFanden

http://www.hotdesign.com/seybold/index.html

Genial side.

Den forklare tingene på en måde så enhver kan være med (såfremt man selvf. forstår sig på engelsk). Den er mig ganske behjælpelig! Og på den måde lære man, hvordan tingene faktisk burde være :)

87

søndag, 19. november 2006, 19:27

Citeret

Originally posted by Macimuz

Citeret

http://www.hotdesign.com/seybold/index.html

Genial side.

Den forklare tingene på en måde så enhver kan være med (såfremt man selvf. forstår sig på engelsk). Den er mig ganske behjælpelig! Og på den måde lære man, hvordan tingene faktisk burde være :)

Okay tak vil se på det.

Har ingen kvaler med engelsk ;)

88

søndag, 19. november 2006, 19:44

Vil helt klart anbefale bogen:
HTML Utopia: Designing Without Tables Using CSS
fra Sitepoint

Og så vil jeg da helt klart mene, at næsten alle designs (kolonner eller ej) kan laves i tableless, omend det selvfølgelig er sværere. På min egen side har jeg fx en kolonne som jeg valgte at snyde lidt med vha javascript - fordi den irriterede og jeg skulle ha' siden færdig, men jeg ved den kan laves ordentligt, så når jeg en dag ved lejlighed får tid så skal den selvfølgelig fikses
Problemerne opstår ofte når man ønsker en side der er 100% høj, hvilket Macimuz og jeg har fået massere af tid til at gå med :dance:

89

søndag, 19. november 2006, 19:51

Citeret

Originally posted by WebT
Macimuz og jeg har fået massere af tid til at gå med :dance:

Åhh ja, og gråt hår samt højere tindinger :))

90

søndag, 19. november 2006, 20:14

Citeret

Originally posted by Macimuz
Åhh ja, og gråt hår samt højere tindinger :))

Så længe de kun er en af os der får de høje tindinger og en der får det grå hår går det nok....

A list apart (alistarpart.com) har også en del omkring emnet, bla.
http://alistapart.com/articles/practicalcss

Så er der "little boxes"
http://www.thenoodleincident.com/tutoria…sson/boxes.html
Som næsten er essentiel for at forstå boxmodellen bla. Dog skal man være opmærksom på (hvis man arbejder med XHTML strict, at rent teoretisk er der et ønske om at undgå hacks, hvilket ovenstående side benytter rigtigt meget.

Og en til som også er god:
http://www.cssplay.co.uk

Og beviset på at kolonner heller ikke skulle være et problem:
http://www.pmob.co.uk/temp/3colfixedtest_explained.htm

Og selvfølgelig det sygeste CSS projekt som viser alle fordelene ved CSS designs:
http://csszengarden.com/ - dog vil de fleste eksperter sige at tilgangen til CSS design på CSSZengarden er helt forkert - men stadig utroligt lavet

91

lørdag, 25. november 2006, 00:30

Jeg har læst lidt på lortet nu, men synes ikke rigtigt jeg kan få det til at hænge sammen. Jeg har aldrig lavet og lagt et færdigt site op i html så synes det er at gå drastisk til værks.

Derfor søger jeg en øvet der hurtigt kan sætte mig i gang eller guide til Front Page 2003 hvor jeg kan lave det samme.

Vil bare i gang nu.

92

lørdag, 25. november 2006, 10:48

Citeret

Jeg har læst lidt på lortet nu, men synes ikke rigtigt jeg kan få det til at hænge sammen. Jeg har aldrig lavet og lagt et færdigt site op i html så synes det er at gå drastisk til værks.

Derfor søger jeg en øvet der hurtigt kan sætte mig i gang eller guide til Front Page 2003 hvor jeg kan lave det samme.

Vil bare i gang nu.

Du kan kigge lidt på min side. Den er udelukkende bygget op i tables, med en anelse css. Den er ikke smart og praktisk, men overskuelig i sin opbygning.

Tryk på signaturen.

AsRock 870 Extreme3 R2.0
AMD FX-6300
MSI GTX 950 OC
Kingston DDR3-1600Mhz, 2x4 GB
Corsair cmpsu-520hxeu 520W

93

lørdag, 25. november 2006, 17:52

Citeret

Originally posted by |KTS|

Citeret

Vil bare i gang nu.

Du kan kigge lidt på min side. Den er udelukkende bygget op i tables, med en anelse css. Den er ikke smart og praktisk, men overskuelig i sin opbygning.

Tryk på signaturen.

Ok - kontakt mig lige på msn :D

94

lørdag, 25. november 2006, 20:47

Vil så gerne i gang.. Med noget overkommeligt.

95

søndag, 26. november 2006, 00:54

Citeret

Vil så gerne i gang.. Med noget overkommeligt.

Jamen det er da bare at gå igang. Du behøver da ikke at have nogen til at holde dig i hånden imens, gør du?
Jeg har længe gerne ville lære php så den anden dag besluttede jeg mig sgu for at nu skulle det være.
Jeg fandt på et hjemmeside koncept (noget total ubrugeligt baseret på en joke mig og en kammerat har kørende), og derefter læste jeg bare ting på nettet, og tilføjede lige et par hjemmeside-interreserede herinde, til akut hjælp.

Det er sgu bare at beslutte sig for hvad man vil lave, og så kaste sig ud i det.
Internettet er rimelig omfattende, så du skal nok kunne finde al den information du har behov for der. Som andre har anbefalt, er w3schools et alle tiders sted, og ellers kan du jo søge eksempler at kigge på, på google.

Pøj Pøj.

96

søndag, 26. november 2006, 09:13

Citeret

Originally posted by fhqwhgad
Jamen det er da bare at gå igang. Du behøver da ikke at have nogen til at holde dig i hånden imens, gør du?
Jeg har længe gerne ville lære php så den anden dag besluttede jeg mig sgu for at nu skulle det være.
Jeg fandt på et hjemmeside koncept (noget total ubrugeligt baseret på en joke mig og en kammerat har kørende), og derefter læste jeg bare ting på nettet, og tilføjede lige et par hjemmeside-interreserede herinde, til akut hjælp.

Det er sgu bare at beslutte sig for hvad man vil lave, og så kaste sig ud i det.
Internettet er rimelig omfattende, så du skal nok kunne finde al den information du har behov for der. Som andre har anbefalt, er w3schools et alle tiders sted, og ellers kan du jo søge eksempler at kigge på, på google.

Pøj Pøj.

Det er den rette ånd :) og med w3schools i baghånden og et program som PHP Designer http://www.mpsoftware.dk/phpdesigner_personal.php så er det til at gå til at skrive skidtet i hånden. W3schools er et fint sted at starte, og meget enkelt at gå til, efter min mening kan man lige så godt lære det ordentligt fra starten, det spare en masse tid i den sidste ende, og HTML kan man altså godt lære på en weekend uden de store problemer, CSS er en anden sag, men det kan komme sådan hen ad vejen jo

97

søndag, 26. november 2006, 12:11

Føler bare mange af guidesne er fyldt med huller til den store nybegynder.

Så hvis der er en der vil svare på lidt spasser-spørgsmål over MSN når jeg går i krig.

98

søndag, 26. november 2006, 12:44

Citeret

Føler bare mange af guidesne er fyldt med huller til den store nybegynder.

Så hvis der er en der vil svare på lidt spasser-spørgsmål over MSN når jeg går i krig.

Du kan bare tilføje mig på MSN'en, så skal jeg være behjælpelig, når jeg er tilstede ;)

99

søndag, 26. november 2006, 14:31

Yes yes du skal være velkommen, bare del dem ligeligt over Macimuz og jeg, så får han ikke for gråt hår og jeg får ikke for høje tindinger :D

Der er også de gode gamle IDG hæfter som giver en fin introduktion

100

søndag, 26. november 2006, 14:39

Okay lækkert - har også udtænkt ideen til designet 100% Men er ikke god til PS.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.