Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

61

søndag, 28. maj 2006, 11:28

Citeret

Originally posted by nano
a was for en?

Tror Burger mener at siden ikke er særlig brugervenlig.

Mvh.

Johann Strønæs Steffensen

62

søndag, 28. maj 2006, 11:29

Citeret

Originally posted by Zjapper

Citeret

a was for en?

Bingo. Der var en der vidste hvad brugervenlighed er :crazyeyes:

63

søndag, 28. maj 2006, 11:30

Citeret

Originally posted by Zjapper

Citeret

a was for en?

Samt brugervenlighed er mindst ligeså vigtigt som koden :)

64

søndag, 28. maj 2006, 11:32

Citeret

Originally posted by Macimuz

Det nytter bare ikke meget at kunne kode hvis ens brugervenlighed er værre end på EU's hjemmeside - som da i det mindste er i en størrelse man kan se.

Men måske man kan få et forstørrelsesglas til computerskærmen som mange ældre mennesker har til fjernsynet :))

65

søndag, 28. maj 2006, 11:38

Citeret

Originally posted by Burger

Citeret

Det nytter bare ikke meget at kunne kode hvis ens brugervenlighed er værre end på EU's hjemmeside - som da i det mindste er i en størrelse man kan se.

Men måske man kan få et forstørrelsesglas til computerskærmen som mange ældre mennesker har til fjernsynet :))

Det er ellers alletiders at måtte sidde med hovedet helt oppe i skærmen :razz:

66

søndag, 4. juni 2006, 18:10

Update :

Jeg har som sagt Frontpage 2003 & Photoshop CS til rådighed. (Hvis jeg skal bruge Frontpage bliver det fifty fifty med view.)

Jeg har lånt nogle bøger:

Christensen, Heine Lennart Adobe Photoshop CS - trin for trin
Retsloff, Ulf S. Start med HTML
Pedersen, Søren (f. 1970-09-14) Dreamweaver 4
Karbo, Michael B. HTML - lær det selv
Frederiksen, Helle (f. 1955) Byg et website 2002
Frederiksen, Helle (f. 1955) Byg en web-site
Dejligbjerg, Helle FrontPage 2002
Christensen, Heine Lennart Introduktion til HTML

Ved ikke hvilken der er bedst, men jeg er så småt begyndt med ''Karbo, Michael B. HTML - lær det selv''

Jeg kunne godt tænke mig at høre: Taler alle kodnings sprog sammen eller skal jeg tage nogle valg (like AMD/intel) ?

67

søndag, 4. juni 2006, 18:15

Citeret

Originally posted by HuleFanden
Jeg kunne godt tænke mig at høre: Taler alle kodnings sprog sammen eller skal jeg tage nogle valg (like AMD/intel) ?

Mht. HTML så er der ingen problemer overhovedet. Det kan hostes hos alle udbydere. Hvis du derimod vil til at kode (der er nu ikke meget kodning over HTML) så skal du tage et valg mht. PHP eller ASP. Samtlige udbydere tilbyder begge dele, men ikke på samme webhotel. Det er serveren der fortolker koden, og viser det rigtige for klienterne.

68

søndag, 4. juni 2006, 18:24

Citeret

Citeret

Mht. HTML så er der ingen problemer overhovedet. Det kan hostes hos alle udbydere. Hvis du derimod vil til at kode (der er nu ikke meget kodning over HTML) så skal du tage et valg mht. PHP eller ASP. Samtlige udbydere tilbyder begge dele, men ikke på samme webhotel. Det er serveren der fortolker koden, og viser det rigtige for klienterne.

Ok.

Hvad med f.eks. problemer i Firefox, er det hvis jeg har brugt en editor eller sker det os med ''håndlavet'' kodning?

69

søndag, 4. juni 2006, 18:35

Citeret

Ok.

Hvad med f.eks. problemer i Firefox, er det hvis jeg har brugt en editor eller sker det os med ''håndlavet'' kodning?

Så længe du skriver din HTML korrekt, er der ikke de store problemer. Frontpage laver meget unødvendig kode der kun er med til at skabe problemer.

Du kan altid validere din HTML efter W3C's standarder som Microsoft desværre ikke synes er ligeså sjove som deres egne standarder som kun IE viser fejlfrit.

70

søndag, 4. juni 2006, 23:45

Citeret

Citeret

Ok.

Så længe du skriver din HTML korrekt, er der ikke de store problemer. Frontpage laver meget unødvendig kode der kun er med til at skabe problemer.

Du kan altid validere din HTML efter W3C's standarder som Microsoft desværre ikke synes er ligeså sjove som deres egne standarder som kun IE viser fejlfrit.

Ganske rigtigt. Laver du en hjemmeside i Frontpage vha. WYSIWYG, så vises siden uden problemer i IE, men højst sandsynligt knap så godt i FF.

Egentlig ret træls at lave en fint opbygget side, som fungere rigtig fint i FF. Når så man vil tjekke, hvordan det ser ud i IE, så er det ikke altid tingene er som man gerne vil.

Sååh, hvis du bygger siden 100% op efter standanderne, kan det give problemer i IE, og man må derfor "tweake" html-koderne lidt.

Fik noget smart at vide af en ven for ikke så lang tid siden, men kan ikke huske hvad det var, bortset fra det var i CSS. Det er iøvrigt mest CSS der giver problemer i IE, så vidt jeg ved.

71

mandag, 5. juni 2006, 18:16

Citeret

Citeret

Citeret

Ok.

Ganske rigtigt. Laver du en hjemmeside i Frontpage vha. WYSIWYG, så vises siden uden problemer i IE, men højst sandsynligt knap så godt i FF.

Egentlig ret træls at lave en fint opbygget side, som fungere rigtig fint i FF. Når så man vil tjekke, hvordan det ser ud i IE, så er det ikke altid tingene er som man gerne vil.

Sååh, hvis du bygger siden 100% op efter standanderne, kan det give problemer i IE, og man må derfor "tweake" html-koderne lidt.

Fik noget smart at vide af en ven for ikke så lang tid siden, men kan ikke huske hvad det var, bortset fra det var i CSS. Det er iøvrigt mest CSS der giver problemer i IE, så vidt jeg ved.

Men skulle vidst heller ikke være et problem hvis man bruger WC3 validator eller hvad det hedder?

72

mandag, 5. juni 2006, 20:49

Citeret

Men skulle vidst heller ikke være et problem hvis man bruger WC3 validator eller hvad det hedder?

Det kan godt (ofte) give problemer i IE, hvis man følger standarderne 100%. Især når man anvender CSS.

73

mandag, 5. juni 2006, 21:56

Citeret

Citeret

Det kan godt (ofte) give problemer i IE, hvis man følger standarderne 100%. Især når man anvender CSS.

ofte kan du lige så godt erstatte med altid :D

Jeg har altid problemer med IE...

74

mandag, 5. juni 2006, 23:13

Citeret

Originally posted by Zlinky

Citeret

Citeret

ofte kan du lige så godt erstatte med altid :D

Jeg har altid problemer med IE...

Jaah, det vil jeg give dig ret i.

75

tirsdag, 6. juni 2006, 17:26

Jeg er ved at finde på et site navn, nogle ideer?

Hvor skal jeg hoste henne når det er? Vil gerne have god plads.

76

tirsdag, 6. juni 2006, 17:37

Citeret

Hmm, en god idé at vælge et navn som er nemt at udtale og huske for folk. Men især nemt at udtale, såfremt man har tænkt sig at anvende det til sin e-mail.

bruger Unoeuro.com

Køre skide godt, og du kan få op til 500 mb plads.

77

tirsdag, 6. juni 2006, 19:21

Citeret

Citeret

Hmm, en god idé at vælge et navn som er nemt at udtale og huske for folk. Men især nemt at udtale, såfremt man har tænkt sig at anvende det til sin e-mail.

bruger Unoeuro.com

Mht. domænenavne, så er initialer på ens koncept en god ide...
Med mindre man har et meget kort "slogan"/dækkenavn for ens produkt eller hvad det nu er man propper på siden...

Generelt er initialer det bedste at bruge, da man så undgår lange adresser og konflikter med at huske den helt korrekte adresse - f.eks. om der skal bindestreg i adressen, aa eller å eller sådan noget halløj

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Karga" (06.06.2006, 19:22)

78

tirsdag, 6. juni 2006, 19:49

Citeret

Originally posted by KarGa

Citeret

Citeret

bruger Unoeuro.com

Mht. domænenavne, så er initialer på ens koncept en god ide...
Med mindre man har et meget kort "slogan"/dækkenavn for ens produkt eller hvad det nu er man propper på siden...

Generelt er initialer det bedste at bruge, da man så undgår lange adresser og konflikter med at huske den helt korrekte adresse - f.eks. om der skal bindestreg i adressen, aa eller å eller sådan noget halløj

Yeah, bindestreger og den slags bør helt undgåes.

79

tirsdag, 6. juni 2006, 21:35

Jeps, men selv adresser uden bindestreg, der kan det godt ske folk tror der skal en streg ind et eller andet sted... Kender det fra mig selv

80

tirsdag, 6. juni 2006, 22:31

Citeret

Originally posted by KarGa
Jeps, men selv adresser uden bindestreg, der kan det godt ske folk tror der skal en streg ind et eller andet sted... Kender det fra mig selv

Det kan du have ret i.

Der er mange adresser, man ikke synes er så gennemtænkt. Det gør måske ikke så meget, hvis det er en personlig legeplads, men ved firmaer spiller det absolut en rolle.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.