Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 12. oktober 2014, 14:03

Hej Tweakere.

Jeg er i fuld gang med min bachelor indenfor web development.

Dertil har jeg nogle nysgerrige spørgmål.

1. Bruger professionelle udviklere CMS, såsom WordPress, joomla, bootstrap osv..?

2. Hvis en kunde ønsker en løsning hvor de selv vil have mulighed for at ændre indholdet på diverse sider (en form for administration side). Hvilken løsning vil så være bedst at bruge?

3. Hvad kan man tillade sig at tage for at lave en almindelig hjemmeside + vedligeholdelse af indhold?
Min lærer sagde at jeg skulle tage ca. 5000,- for at lave en normal hjemmeside + 2 x vedligeholdelser om året. Hvordan lyder det?

pft.

I må endelig skrive hvis jeg skal uddybe yderligere :)

2

mandag, 13. oktober 2014, 06:52

Hej Tweakere.

Jeg er i fuld gang med min bachelor indenfor web development.

Dertil har jeg nogle nysgerrige spørgmål.

1. Bruger professionelle udviklere CMS, såsom WordPress, joomla, bootstrap osv..?

2. Hvis en kunde ønsker en løsning hvor de selv vil have mulighed for at ændre indholdet på diverse sider (en form for administration side). Hvilken løsning vil så være bedst at bruge?

3. Hvad kan man tillade sig at tage for at lave en almindelig hjemmeside + vedligeholdelse af indhold?
Min lærer sagde at jeg skulle tage ca. 5000,- for at lave en normal hjemmeside + 2 x vedligeholdelser om året. Hvordan lyder det?

pft.

I må endelig skrive hvis jeg skal uddybe yderligere :)

Punkt 1: Jeg vil umiddelbart mene at de fleste professionelle udvikler gør brug af "færdige" CMS systemer, og i fleste tilfælde WordPress, deres styrke kontra den normale bruger er at de lærer det enkelte system ud og ind, hvilket gør at de kan forme/manipulere det efter kundens behov, hvilket gør at siden i sidste ende ikke vil ligne et regulært CMS system.

Punkt 2: Dette kommer på an på hvilket CMS system du vælger at kører videre med.

Punkt 3: Kommer meget an på erfaring og hvad du kan tilbyde, tag f.eks. en virksomhed som Novicell har haft besøg af dem til at lave virksomhedshjemmeside, og deres udviklingsløn hedder 1000,- / timen, og de regnede med at det nok vil tage 50-60 timer at sætte et system op for os, hvor efter at vi selv skulle indsætte alt indholdet.

Hvis din læres regnskab skal gå op, så er 5000kr for hjemmesiden til en løn på ~300kr/timen = ca. 16 timers arbejde altså 2 dage, hvilket selvfølgelig variere efter hvor stor hjemmesiden er.

Hvis det er en virksomhedsprofil hvor der kan beskrives lidt omkring virksomheden, deres visioner osv. uden produkt oversigt, så kan det nok lade sig gøre, man kan i min optik ikke sætte en standard pris for en hjemmeside som er udefinerbar.

3

mandag, 13. oktober 2014, 07:57

Mange tak for svarene, helt sikkert noget jeg kan gå videre med :)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.