Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 30. september 2013, 21:26

Hej tweakers.

Det er sådan at jeg er laver lidt hjemmeside og webshop på hobby basis.

Sidder normalt og arbejder på min bærbar I skolen, men hvordan kan jeg komme til at tilgå det hele, filer og database (burger wamp) fra min stationære som er væsentlig nemmere at arbejde på.

På forhånd tak for hjælpen :)

2

mandag, 30. september 2013, 21:50

Du skal have forwardet de rigtige porte til din stationære, det er nok port 80 for web-trafik og port 21 for FTP adgang.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

3

mandag, 30. september 2013, 22:15

Okay, der skal ikke oprettes en homegroup eller noget I den stil?

jesper101996

If you can't make it good, at least make it look good

4

tirsdag, 1. oktober 2013, 08:01

Mener kun at man kan få adgang til ens holegroup hvis man er på samme netværk.

Hvis du vil had adgang til filer ude for hjemmet. Så er det enten en cloud løsning eller NAS

Intel I7 4790K 4Ghz // Asus Maximus VII Hero Z97// Gigabyte 780 Windforce OC // Noctua NH-U12P SE2 // Sandisk Extreme Pro 480GB // Seagate 500GB 7200RPM // Phanteks Enthoo Luxe // EVGA Supernova G2 850w// SupremeFX // Patriot Viper 3 16GB CL9 1600Mhz

5

tirsdag, 1. oktober 2013, 08:31

Hvis du vil had adgang til filer ude for hjemmet. Så er det enten en cloud løsning eller NAS

Det er ikke nødvendigt, der skal bare sættes en FTP op på den computer der skal adgang til.

Jeg tror dog ofte at det letteste er at købe sig til et hotel med de funktioner man skal bruge og så arbejde der - Så slipper man også for at skulle åbne ind til sit eget netværk (et potentielt hul for andre).

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

6

tirsdag, 1. oktober 2013, 08:39

Tak for hjælpen :)
Det virker ikke til at være lige til, hvis ikke man har en nas

7

tirsdag, 1. oktober 2013, 09:42

Altså det er udelukkende filerne du vil tilgå, og ikke hjemmesiderne i en browser - oder was?

Hvis du kun skal dele filerne imellem dine maskiner er en Homegroup og så "Del med" alt rigeligt. Hvis de altså sidder på samme netværk - Hvis vi taler over nettet, så skal du ud i en cloud løsning. Dropbox fungerer fint til hobbybrug (Dropbox er også udmærket til offline brug hvis du ikke gider bruge en NAS hele tiden)

Hvis du også skal have adgang til hjemmesiderne, så kræver det jo bare at du installerer Apache eller lign. og laver en webserver - og så taster du bare IP'en ind i din browser og voila.

8

tirsdag, 1. oktober 2013, 09:47

Okay. Skal bare tilgå filerne og database på andre computere på samme netværk.
Dropbox virker ikke, da dreamweaver fejler nogle steder mht sync

9

fredag, 4. oktober 2013, 10:13

Jeg vil helt klart anbefale at sætte en FTP op, fx med FileZilla. Det håndterer Dreamweaver ihvertfald fint.

CPU i7-4790k
MB ASRock Z97 Pro4
GFX Asus GTX770
RAM Kingston HyperX Fury 16GB
SSD Samsung 840 Evo 250GB
PSU Corsair RM550
Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

Tilsvarende tråde

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.