1

lørdag, 20. oktober 2012, 22:44

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig og høre hvad i bruge af cms ?
eller har i selv lavet et, som i bruger igen, med ændringer efter hvilket site det skal bruges til ?

2

lørdag, 20. oktober 2012, 23:33

Jeg plejer at selv et cms, som jeg tilpasser den hjemmeside jeg skal lave. :)

Apple <3

3

lørdag, 20. oktober 2012, 23:45

Jah nu har jeg undersøgt lidt af de forskellige cms systemer, og det er jo langt over hvad jeg skal bruge...
så mon ikke man bare skal lave et selv, med de mest brugte funktioner, så den vil være nem at tilpasse til de fleste projekter..

4

søndag, 21. oktober 2012, 08:02

Jeg plejer typisk at lave en meget skrabet CMS til det hvad jeg nu skal bruge det til..

Har tidligere brugt systemer som Joomla, PHPNuke osv.. Men synes virkelig at de systemer er alt alt alt for omfattende og store til det hvad jeg typisk skal bruge.

5

søndag, 21. oktober 2012, 09:54

Jeg plejer typisk at lave en meget skrabet CMS til det hvad jeg nu skal bruge det til..
Har tidligere brugt systemer som Joomla, PHPNuke osv.. Men synes virkelig at de systemer er alt alt alt for omfattende og store til det hvad jeg typisk skal bruge.

Ja også det jeg fandt ud af, plus man først skal til at sætte sig ind i det enkle programs framework osv
sjovt nok, når man søger simple cms løsning, så er det kke meget simple i det :D

6

søndag, 21. oktober 2012, 10:22

Jeg har brugt wordpress mange gange, og syntes egentligt ofte at det vinder på simpelhed i back-end'en.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

7

søndag, 21. oktober 2012, 10:36

Jeg har brugt wordpress mange gange, og syntes egentligt ofte at det vinder på simpelhed i back-end'en.
/ask

hvordan kan du bruge wordpress til dit eget frontend ?
har man mulig for at udvikle i wordpress backend ?

8

søndag, 21. oktober 2012, 12:33

Citeret

/ask

hvordan kan du bruge wordpress til dit eget frontend ?
har man mulig for at udvikle i wordpress backend ?

Sagtens :) Men det er jo bare themes. :) det kræver selvfølgelig du sætter dig ind i wordpress' framework. Du behøver dog ikke forstå hele wordpress framework. :)

Sendt fra min iPhone 5 via Tapatalk

9

mandag, 22. oktober 2012, 05:46

Ville kaste et blik på symfony
Www.symfony.com

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 6950 | 2xOCZ Vertex 3 120GB Raid 0 | OCZ 650W
27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM2 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
Nogle Speedlites | PocketWizards

10

tirsdag, 23. oktober 2012, 10:10

Det er ret simpelt at udvikle sit eget Tema eller template til wordpress, og der findes tonsvis af skabeloner, som bare skal css styles derude.

Wordpress er nemt at gå til og byder på masser af features, som hvis man kender lidt til dets framework, gør det meget nemmere at sætte custom temaer op.

det vigtigeste i wordpress tilfælde er at huske forskel på posts og pages....

vh. Nikolaj Weber

WeberDesigns.dk - Webdesign & Programmering

11

tirsdag, 23. oktober 2012, 12:21

Wordpress får også de varmeste anbefalinger herfra.

Jeg har selv brugt det i rigtig, rigtig mange år på min egen personlige side (se den via min signatur), og opsat adskillige andre sider løbende med det også.

Wordpress' framework er faktisk ikke særlig svært at gå til, hvis du vil gå skridtet videre end bare at style et tema.

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

12

tirsdag, 23. oktober 2012, 12:31

Hvis du er ASP.net udvikler så kender du nok allerede Umbraco.

13

tirsdag, 19. februar 2013, 09:31

Jeg bruger Umbraco eller Wordpress som CMS på hjemmesider.
Wordpress er let at komme i gang med da der er så mange themes og plugins, desuden tilbyder en del webhoteller en one-click-installation (f.eks. http://www.unoeuro.com/products-webhotel.php)
Umbraco er utrolig brugervenligt, men der skal lidt mere til for at have en kørende hjemmeside. Men jeg foretrækker faktisk Umbraco, synes der er flere muligheder for tilpasninger af felter til opdatering.

14

mandag, 10. juni 2013, 22:22

Jeg bruger selv Wordpress, jeg brugte Php-fusion før i tiden men de kan slet ikke følge med.

Mvh Matt

15

mandag, 21. oktober 2013, 18:11

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig og høre hvad i bruge af cms ?
eller har i selv lavet et, som i bruger igen, med ændringer efter hvilket site det skal bruges til ?
Har brugt hjemmelavede CMS'er i PHP, men nu vil jeg helst arbejde i sådan noget som Joomla!

Stanislaw.dk I/S
www.stanislaw.dk

16

fredag, 14. marts 2014, 09:23

Har brugt Joomla før, men er gået over til WP nu

17

søndag, 30. marts 2014, 12:23

Det sidste halvandet års tid har jeg arbejdet rigtig meget med Drupal. :9xo

Apple <3

18

lørdag, 25. oktober 2014, 23:35

Jeg har også haft gode erfaringer med wordpress og Joomla må jeg sige synes nu det er let nok

19

torsdag, 19. marts 2015, 13:21

Som mange andre i tråden siger, så er WordPress super simpelt og nemt at bruge. Ingen tvivl om det. Der er mange muligheder. Selv ejer jeg et webbureau med fokus på hjemmesider i WordPress.

Men udover egne kunder, bruger mange jo WordPress. Nordea har nogle undersider der bruger WordPress, dr.dk havde sågar også på et tidspunkt (hvis ikke stadig), mens mindre sider som http://xn--skde-eksperterne-mxb.dk/ , http://nordea.dk/blog, osv.. også bruger WordPress.

Brug det :-)

20

lørdag, 18. april 2015, 19:30

Wordpress helt klart. Kunne ikke drømme om at gå til et som drupal eller joomla

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.