Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 7. december 2011, 13:00

Hej tweakere,

Jeg sidder lige og prøvet lidt med noget HTML og CSS for første gange :).. Efter lidt læsning kan jeg se, at jeg skal holde mig fra frames - og i stedet kode layoutet vha. CSS. Jeg er kommet "så langt", at jeg har fået det basale design på plads, men nu er jeg stødt på et problem. Jeg ønsker at lave en "template" html, der loader en bar i hver side, heading og footer samt en main page. Når man så trykker på et link, skal main page skifte - men resten bevares.

Dette var simpelt at sætte op med frames - men jeg kan ikke lige se, hvordan det skal gøres i CSS?

Umiddelbart ville jeg ud fra "programmerings"-tilgang lave en enkelt html template og så indsætte et "tag", der hvor main page content skulle være. Ved at trykke på et link i navigationsbaren skulle dette tag ændre sig til den valgte side (og opdatere). Kan det lade sig gøre?

Jeg kan selvfølgelig godt kopiere hele template koden ud i hver .html fil, men så meget code duplication virker absurd; det ville være ulideligt at opdatere og komplet reload af siden hver gang ville resultere i absurd meget trafik.

Er der en smart udvej? :)

:cheers:

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

2

onsdag, 7. december 2011, 14:30

Hvad har du til rådighed af server-side?

Skal der indsættes fælles elementer på en side, så er det ret ligetil i php, hvor du med

Kildekode

1
<?php include 'filnavn.php' ?>

Så laver du din header, sidebar osv og inkluderer disse elementer i dine sider.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

3

onsdag, 7. december 2011, 15:06

Skal der indsættes fælles elementer på en side, så er det ret ligetil i php, hvor du med

Kildekode

1

/ask
Jeg hoster selv, så jeg har "alt" til rådighed - det skal bare sættes op..

Jeg havde egentlig tænkt mig at udskyde PHP til senere - men hvis det er her løsningen gemmer sig, så er det vist bare for at komme igang! :)

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

4

onsdag, 7. december 2011, 20:43

Kildekode

1

/ask

:goodpost:

Fedt! PHP var lige hvad jeg skulle bruge! Tak :)..

Jeg har nu umiddelbart kun et problem; på højre "sidebar" har jeg indsat et element, der gør det muligt at streame radio. Men med den nuværende opsætning reloades hele siden - så pluginnet afbrydes. Så jeg skal have fundet ud af at kunne reloade dele af siden for sig.. "Testsiden" kører her:

http://ehaldrup.dk/

Nogle ideer?

:drink:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Dare_Devil" (07.12.2011, 20:49)

5

torsdag, 8. december 2011, 00:34

Så skal du over i noget javascript hvis jeg ikke husker forkert. PHP i sig selv har ikke muligheden for at refreshe dele af sin kode på egen hånd.

Prøv eventuelt denne hér kode og smæk den og din radio i dens egen lille php fil.

http://www.quackit.com/javascript/javasc…efresh_page.cfm

6

torsdag, 8. december 2011, 20:56

Så skal du over i noget javascript hvis jeg ikke husker forkert. PHP i sig selv har ikke muligheden for at refreshe dele af sin kode på egen hånd.

Prøv eventuelt denne hér kode og smæk den og din radio i dens egen lille php fil.

http://www.quackit.com/javascript/javasc…efresh_page.cfm
Haha, nice - endnu et sprog :).. Tak for linket - overvejer lige om det er løsningen, eller jeg vil bruge pop-up istedet ;)

7

fredag, 6. januar 2012, 14:26

PHP i sig selv har ikke muligheden for at refreshe dele af sin kode på egen hånd.

8

onsdag, 18. januar 2012, 19:56

undskyld for ot, men hvordan har du lavet din menu ? :D

9

onsdag, 18. januar 2012, 20:25

Du mener den grå bar med knapper der "trykkes ned" når du onMouseOver? :|

Der kan du gå ud i noget ala. dette, hvor CSS koden "flytter" billedet ned/hen så at det skifter udseende.

http://www.webvamp.co.uk/blog/coding/gra…-rollover-menu/

10

onsdag, 18. januar 2012, 23:29

Du mener den grå bar med knapper der "trykkes ned" når du onMouseOver? :|

Der kan du gå ud i noget ala. dette, hvor CSS koden "flytter" billedet ned/hen så at det skifter udseende.

http://www.webvamp.co.uk/blog/coding/gra…-rollover-menu/

Kanon, lige præcis dette jeg har ledt efter :D sku træls at rode med photoshop, når man kan kode sig frem til det :T

Tilsvarende tråde

Seneste tests og artikler

0

ASUS VG248Q 24 tommer 144Hz Gaming Monitor

ASUS er en producent alle kend
Læs Mere

0

Wireless HDMI Extender WHDI

Her i den lumre sommerhede ska
Læs Mere

0

ASRock Fatal1ty H97 Performance

Denne gang tager jeg et kig på
Læs Mere

0

Arctic Accelero Xtreme IV VGA Cooler

Det er efterhånden ved at være
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Tekken 7: The Final Battle Trailer

Namco Bandai Games er klar med
Læs Mere

0

Middle-earth: Shadow of Mordor kommer før tid

Godt nyt, Warner Bros. har val
Læs Mere

1

AOC u3477Pqu skærm på 34 tommer

AOC er klar med en skærm, der
Læs Mere

0

Første trailer til Fifty Shades of Grey

Den første trailer til Fifty S
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.