1

fredag, 11. november 2011, 17:33

Hej forum!

Jeg forsøger at få min egen minecraft server op at stå.

Havde allerede en men jeg syntes ikke den var som jeg ville have den, derfor lukkede jeg den og er i gang med en ny.

Til den bruger jeg Bukkit systemet, som gør det muligt at skrive tilføjelser i Java.

Indtil videre har jeg kun brugt plugins som andre har skrevet, det plejer at gå fint nok. Men der er altid nogle plugins der ikke følger med i Bukkit version. Så bliver det pludselig forældet, eller skaberen gider ikke mere. Dette er et foretagende der er meget træls at være nødt til at følge med i.

Det ender normalt med at jeg skal finde et plugins der kan det samme, men altid lige lidt minde eller lidt for meget. Hvilket er irriterende, og jeg skal også til at konfigurere det. Det tager lang tid at skifte plugins rigtig tit. Det irritere også spillere, da de skal vende sig til nye kommandoer hele tiden.

----------------------------------------------

Så derfor har jeg på det seneste forsøgt at skrive mine egne, jeg kan simpelt hen ikke. Jeg har i 3 måneder forsøgt at lære mig selv Java, bare en smule. Men jeg kan ikke forstå det. Jeg har haft held med Actionscript, C++, C#, PHP og en masse andet. Der har jeg kunnet det jeg havde brug for.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide om der er nogen der kan hjælpe mig, enten med at lære det, eller med at lave nogle plugins for mig. Måske som et supplement til at de selv kan lære lidt indenfor området, med mine ideer.

Bare et forslag.

Mvh,
Papand

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "papand" (12.11.2011, 17:49)

2

fredag, 11. november 2011, 23:18

Basal java er én ting - at opdatere plugins til Minecraft er en helt anden verden. Det er ikke nok at have basal viden.

Men hvis du absolut vil lære java, så kan jeg varmt anbefale http://www.bluej.org/objects-first/title.html - den giver dig et godt grundlag indenfor både Java, og programmering generelt (specielt Object modeller, hvilket Minecraft gør stærk brug af iirc)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.