1

lørdag, 22. oktober 2011, 22:02

Som I måske har læst her så forsøger jeg at få lavet et slideshow i flash. Slideshowet skal være automatisk så brugeren ikke skal gøre noget for at få billederne til at skifte.

Et par rare gutter (tak Karga og HerrMansen!) var så venlige at henlede min opmærksomhed på, at man med flash kan hente billederne fra en mappe så jeg slipper for at bøvle alt for meget med det hvis der er billeder der skal skiftes ud. Den idé var jeg straks med på, men så opstod det næste problem - hvordan dælen gør man det?

Jeg blev henvist til denne side, og den har også hjulpet mig et godt stykke mod mål, men der mangler det vigtigste - det automatiske!

Så er du super sej til Actionscript så vil jeg meget gerne have lidt hjælp til at komme helt i mål. Der må gerne tages udgangspunkt i ovenstående link, men en løsning med Actionscript 3.0 vil heller ikke blive afvist ;)

Jeg gi'r gerne en kold cola som tak for hjælpen.

2

søndag, 23. oktober 2011, 13:31

Med hjælp fra denne video har jeg fået lavet et resultat jeg selv kan leve med, og forhåbentlig kan hende der skal godkende det også ;)

Billederne bliver godt nok ikke hentet fra en mappe, men det må så komme i en senere udgave hvis det er. Alternativt bør flashløsningen kun være nødvendig indtil funktionen der selv skifter billeder bliver genindført i SkoleIntra ;)

Jeg lader tråden stå åben såfremt der skulle være nogen der har lyst til at springe ud som Actionscript haj.

3

søndag, 30. oktober 2011, 06:11

Måske lidt OT, men jeg ville ikke anbefale flash. Hellere brug jQuery. Hvis du har mulighed for det kan du bruge det sammen med PHP/ASP. :)

Blev lige nødt til at sige det. Selvom du nok allerede selv har tænkt på det :)

4

søndag, 30. oktober 2011, 10:26

Citeret

Oprindeligt indlæg af chrizl
Måske lidt OT, men jeg ville ikke anbefale flash. Hellere brug jQuery. Hvis du har mulighed for det kan du bruge det sammen med PHP/ASP. :)

Blev lige nødt til at sige det. Selvom du nok allerede selv har tænkt på det :)

Og det er der så ikke rigtig mulighed for - desværre. Man er voldsomt låst når man arbejder med offentlige IT-systemer.

Jeg føler nogle gange, at jeg er blevet 5 år ældre siden juni hvor jeg første gang loggede på PersonaleIntra (lærer-delen af SkoleIntra). 3 af årene skyldes vel systemet i sig selv - de sidste 2 år skyldes mærkelige kommunale arbejdsgange på forvaltningsniveau ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.