1

onsdag, 24. august 2011, 09:06

God morgen :)

jeg har oprettet en div som et link og det virker ganske udmærket.
men nu vil jeg gerne have mulighed for at style Div´en med visited hover osv som et normalt link.

er dette muligt uden brug af php eller java ?

Mvh Nien

2

onsdag, 24. august 2011, 09:26

Du vil ændre dens udseende korrekt? Det kan du nemt klare med .css tags. De er som skabt til formålet. :)

(Kig evt. på W3C's hjemmeside for nogle hurtige tips til at ændre links og lign. Du kan tilmed gøre det på helt specifikke links og ikke kun hele sider)

3

onsdag, 24. august 2011, 09:26

Har løst problemet, nu er det næste bare a:visited.
lige nu er den konstant rød efter et besøg, jeg vil kun have den den farve så længe man er på denne side. altså klikker jeg på et andet link skal den ikke være "visited" længer

4

onsdag, 24. august 2011, 09:36

Er... jeg er ikke sikker på at du kan fjerne "visited" delen da det vidst er din browser der bestemmer/husker om du har besøgt en side. Du kan vist bruge.... er det active? der viser et tekstobject som en specific ting/farve/stil, hvis du er på den pågældende side.

...mener jeg. (Er et stykke tid siden at jeg sidst har leget med www)

5

onsdag, 24. august 2011, 09:49

Citeret

Oprindeligt indlæg af HerrMansen
Er... jeg er ikke sikker på at du kan fjerne "visited" delen da det vidst er din browser der bestemmer/husker om du har besøgt en side. Du kan vist bruge.... er det active? der viser et tekstobject som en specific ting/farve/stil, hvis du er på den pågældende side.

...mener jeg. (Er et stykke tid siden at jeg sidst har leget med www)

tænkte det nok, men ja active viser så kun farven i det man klikker på linket, hvorefter den skifter farve til std igen.

6

onsdag, 24. august 2011, 10:09

http://www.webmasterworld.com/forum83/380.htm

Ser ud til at det kan gøres sådan hér - altså det jeg taler om. Og så kan du jo evt. ændre dine links til at være Underscore og sorte i stedet for at skifte til blå/rød. :)

7

onsdag, 24. august 2011, 10:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af HerrMansen
http://www.webmasterworld.com/forum83/380.htm

Ser ud til at det kan gøres sådan hér - altså det jeg taler om. Og så kan du jo evt. ændre dine links til at være Underscore og sorte i stedet for at skifte til blå/rød. :)

cool, det vil jeg lige kigge på :D

8

onsdag, 24. august 2011, 11:20

Hvis du vil have linket til at vise sig som aktivt, når du er på det link, så skal du bruge noget serverside eller måske noget javascript, hvis du ikke har serverside

Du kan kontrollere den nuværende url og så sætte en .active på det aktive link.. Så kan du style a.active ligesom a:active

Lidt off-topic, men når du siger du har brugt en div til at lave link, hvordan ser din kode så ud? W3C tillader så vidt jeg husker ikke block-elementer i inline-elementer.. Hvis du har <a><div>...</div></a> har du inline-a'et med en block-div indeni

Alternativet er at style a som display: block.. Så får du den rigtige effekt i browseren og du kan validere siden samtidig :)

9

onsdag, 24. august 2011, 12:52

Du kan som sådan ikke bruge et helt div som et link. Eller det kan du godt, men det er imod W3-certificeringen - og derfor dårlig skik.

Men du kan godt bruge det.

A.active: Style:None
A.visites: Style:None
A.Hover: Style:None

Burde gøre dem ens, hvis du bare holder de tre ens.

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

10

fredag, 26. august 2011, 11:07

jeg siger tak for hjælpen, jeg ville forsøge mig med det som i har forslået. :D

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.