Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 26. juli 2011, 21:32

Hej tweak -
Har siden www.computing4life.com sammen med nogle venner. Vi bruger joomla men har nogle ting jeg godt kunne tænke mig at ændre.

#1: Mange siger at der er kedeligt bare med det vide i baggrunden. Hvordan ændrer man det til et billede? Kan ikke rigtig se at sted hvor man kan gøre det undet templatet.

#2:
I bunden er der forskellige "Reklamer". Hvordan fjerner man det? Kan heller ikke se det i templatet.

#3:
Er der muligt at fjerne eller rykke de 3 "a'er" lidt til højre så der er plads til flere sider i menuen i toppen?

#4:
Er der muligt er fjerne menuen i venstre side?

Håber i kan hjælpe.
I kan også sagtens skrive/snakke på skype eller mail hvis det er nemmere.
Mail: computing4lifedotcom@gmail.com

/William Q. - computing4life

2

onsdag, 27. juli 2011, 16:06

Hej.

Jeg kan muligvis hjælpe dig med dit spg. 4:

Gå ind på administration siden og gå til extensions --> Module Manager

Her finder du så det modul der hedder "Main Menu", sæt et flueben ud for den og tryk på unpublish i toppen. - Nu skulle venstre menu ikke komme frem.

Ang. de reklamer i bunden, så ligner det reklame fra dem der har designet template, det er de nok ikke interesseret i at I fjerner.

De andre spg. må nogle andre bedre joomla eksperter svare på :D

AT-2200

3

onsdag, 27. juli 2011, 21:44

Du kan ændre alt der er på siden, også de reklamer der kommer med i templatet.
Men de er vist nok ikke særlig glade for det :P

Mener ikke du kan fjerne den inde under Joomla menuen, du skal nok ind og ændre i selve koden i en eller anden fil.. det er et stykke tid siden jeg sad med Joomla.

4

tirsdag, 2. august 2011, 19:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af bettemus97
Hej tweak -
Har siden www.computing4life.com sammen med nogle venner. Vi bruger joomla men har nogle ting jeg godt kunne tænke mig at ændre.

#1: Mange siger at der er kedeligt bare med det vide i baggrunden. Hvordan ændrer man det til et billede? Kan ikke rigtig se at sted hvor man kan gøre det undet templatet.

#2:
I bunden er der forskellige "Reklamer". Hvordan fjerner man det? Kan heller ikke se det i templatet.

#3:
Er der muligt at fjerne eller rykke de 3 "a'er" lidt til højre så der er plads til flere sider i menuen i toppen?

#4:

Håber i kan hjælpe.

Jeg kan nu meget godt lide designet, men hvis du vil have et 'andet' baggrundsbilled, så kan i bare erstatte det nuværende som ligger i jeres template mappe under navnet "container-bg.gif"
Så bare smid det nye billed ind og sørg for at det har det præcist samme navn

Find index.php i din template mappe, og simpelt bare søg efter "for your business with Joomla ready to", og slet den linje der har noget med den at gøre

Syntes ikke rigtigt der er plads til at rykkee A'erne længere til højre, men derimod kan i rykke de forskellige menu'er længere til venstre.
Gå ind i jeres template mappe og find filen "template.css" søg efter "#ja-mainnav {" og ændre "float: right" til "float: left"

E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
Corsair 550W - Maxtor 250GB
Antec p182

5

lørdag, 6. august 2011, 00:03

Citeret

Oprindeligt indlæg af bettemus97
Hej tweak -

#2:

#3:

#4:

Håber i kan hjælpe.

1. Synes heller ikke det hvide fejler noget... tror måske det bliver lidt rodet hvis der kommer en anden farve på

2. Bundens reklamer står i index.php som førhen sagt. Hvis cloudaccess er jeres host, skal i dog lige rådføre med deres ToS og EULA eller dem selv

3. Det kan gøres ved at finde hhv:
http://www.computing4life.com/templates/…er-increase.png
http://www.computing4life.com/templates/…/user-reset.png
og
http://www.computing4life.com/templates/…er-decrease.png
i sidens CSS fil... PHP koden gør at knapperne følger med billedet

4. se AT2200's svar

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.