1

onsdag, 22. juni 2011, 11:47

Hey folkens.

Jeg sidder her og skal lave en hjemmeside til en minecraft server. Men jeg ved ikke rigtig hvilket CMS jeg vil bruge. Jeg har kun brugt php-fusion og webspell.

Men kunne godt tænke mig at prøve noget andet. F.eks som Phpbb, men så ville jeg lige høre om der er mulighed for at kunne lave en forside i selve phpbb?

Altså så man f.eks kan poste nyheder, ændringer på serveren osv og f.eks selv lave sin egen php-side så man f.eks også har et link til guides, istedet for at skulle poste det inde på et forum.

Jeg har ikke lyst til at lave f.eks et index i html, hvor jeg så linker til php-bb forummet. Det ser lidt kikset ud :s

Men håber at nogen kan hjælpe :p

På forhånd tak :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Zarqua" (22.06.2011, 11:52)

2

onsdag, 22. juni 2011, 12:38

du kan ikke lave en decideret forside gennem phpbb, da phpbb strengt taget er et forum system.

Du kunne prøve at kigge lidt på Joomla, her er der i al fald plugins til at integrere forummet i websitets layout

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

3

onsdag, 22. juni 2011, 13:12

I wordpress er der også ligetil at integrere et forum, og det er meget simpelt at sætte op og være i gang med.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

4

onsdag, 22. juni 2011, 13:33

Både og, Foxx - du kan hente scripts og moduler til PHPbb som faktisk giver det en CMS funktion.

Men omvendt er der også mange CMS systemer der kan integrere PHPbb ind i sig. Så det er lidt smag og behag (og et spørgsmål om nemhed)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.