Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 6. april 2011, 14:34

Hej

Jeg er igang med at lave en hjemmeside for en veninde, og ja jeg har fortalt hende at hun skulle droppe musikken - men nej :)
Jeg er rimelig ny i det her med at lave hjemmesider - så bær over med mig, hvis dette er et dumt spørgsmål.

Jeg har sat en skjult player på siden via dreamweaver - og den funker som den skal når du ser siden via Mozilla firefox browseren.
MEN, når man ser siden via Iexplorer kører musikken ikke, og teksten er blevet forskudt :/

Nogen der ved hvad der kunne være galt?
Et ekstra spørgsmål er om, der er nogen der ved hvordan man aligner en del af en tekst i dreamweaver - fx i et menukort, uden at gøre det med mellemrum (&nbsp) - så man undgår den forskydning når man skifter mellem browsere?

Behandling 1: bla bla bla bla. 100kr
Behandling 2: bla bla bla bla. 150kr

således at prisen er alignet til højre og bare følger rammen. Har prøvet at aligne på et tidspunkt - men der hoppede prisen bare ned en linje og til højre

på forhånd tak

2

onsdag, 6. april 2011, 14:39

linker dine html filer til en css document ?
fordi så laver du bare vel bare en <div></div> og skriver i css "text: center;"
mit bud :)

Semper Fi !

3

onsdag, 6. april 2011, 20:00

Musik spørgsmålet:

Har du prøvet en flash player ?

Extra spørgsmål:

Simpel løsning =

<tabel>
<tr>
<td>
Tekst
</td>
<td>
Kr. 100,-
</td>
</tr>
<tr>
<td>
Tekst
</td>
<td>
Kr. 150,-
</td>
</tr>
</table>

rod lidt med cellpadding og cellspacing + lidt css så er den der

kompliceret løsning:

<div style="text-align:left;margin-left:10px;padding:5px;">Tekst</div>
<div style="margin-left:10px;padding:5px;">Kr. 100,-</div>
<div style="text-align:left;margin-left:10px;padding:5px;">Tekst</div>
<div style="margin-left:10px;padding:5px;">Kr. 150,-</div>

her skal du smide meget styling på for at kommer til at se nogenlunde ud

MacBook Pro 15,4"

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "w00tage" (06.04.2011, 20:01)

4

onsdag, 6. april 2011, 21:29

Citeret

Oprindeligt indlæg af curve
Jeg har sat en skjult player på siden via dreamweaver - og den funker som den skal når du ser siden via Mozilla firefox browseren.
MEN, når man ser siden via Iexplorer kører musikken ikke, og teksten er blevet forskudt :/

Ja det er problemet med programmer såsom Dreamweaver. :crazyeyes:

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.