1

søndag, 27. februar 2011, 11:36

Hej.

Jeg skal til at have lavet en hjemmeside, også har jeg kigget lidt på at købe domæne og webhotel på one.com.

- Er der nogen som har prøvet det og evt kan forklare lidt hvordan det foregår. Det program man får med er det et ordenligt program til at lave hjemmeside i? - I første omgang skal den nok bare laves ud fra en template.

Men fungerer one.com fint eller hvordan?

2

søndag, 27. februar 2011, 12:03

One.com fungerer udmærket som host (i min erfaring) - du skal dog være klar over at du ikke kan styre dine domæner særligt meget, f.eks. få et andet domæne til at pege på dit one.com hotel, hvilket kan være et minus alt efter hvad du har brug for.

Mht. til deres værktøjer har jeg ingen erfaring - laver alting fra bunden selv. Men du kan overveje løsninger ala. Wordpress, PHPnuke, PHPBB eller lign. hvis du vil have en hjemmeside med et rimeligt nemt overblik udfra templates.

3

søndag, 27. februar 2011, 12:13

Det vil sige at jeg SKAL ikke bruge det medfølgende program til at lave min hjemmeside. Jeg kan også lave den i frontpage eller dreamwever for den sags skyld også stadig få den op ?

4

søndag, 27. februar 2011, 12:26

Sagtens - du får en FTP konto der tilhører dit hotel så du kan uploade hvadsomhelst på dit hotel. F.eks. en index.html lavet i Frontpage el. Dreamweaver. :9xo

5

søndag, 27. februar 2011, 12:46

Perfekt (-:

Når jeg så ikke vil have domæne eller webhotel hos dem mere kan jeg bare stige det op ikke?

6

søndag, 27. februar 2011, 12:53

Jo - men du betaler vist begge på årsbasis hvis jeg ikke husker forkert. Skader ikke lige at spørge dem. :)

7

søndag, 27. februar 2011, 13:27

Er det egentlig muligt at få lavet så man kan tilmelde sig nyhedsbrev på en hjemmeside og det så bliver lagt ned i en database hvor vi kan hive dem ud fra igen?

8

søndag, 27. februar 2011, 13:49

Altså lave et script der lader en besøgende skrive sin email ind i en database, og så få siden til at sende et nyhedsbrev til alle addresser i databasen? Sagtens. Men det kræver noget arbejde. ;)

9

søndag, 27. februar 2011, 14:03

Jeg har sådan set lavet et program som gør det, men ville gerne have at man på hjemmesiden kunne udfylde navn og email også han trykker tilmeld også ryger det ned i en database hvor jeg kan se hvem der har tilmeldt sig..

10

søndag, 27. februar 2011, 20:03

One har database muligheder (mysql?), så det er bare at omkode dit program til noget php/sql query og så skulle det køre derudaf.

Der er en del tutorials (nemme endda) omkring SQL database input/output på nettet. :)

11

søndag, 27. februar 2011, 21:22

Okay. Jeg bruger SQL i mit program nu, så det burde ikke være det store problem, jeg ville bare lige se om det var muligt (-:

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.