Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 12. februar 2011, 16:34

Jeg har lavet en lille hjemmeside til min kære far. lunds-flytning.dk. Og spekulerer nu på, hvornår den er at finde på google?

Håber nogen af jer eksperter kan fortælle, hvor lang tid der kan gå ca. før den er indexeret?

Eventuelt nogen råd til mit indhold kontra meta tags, som jeg har læst er det meget vigtigt, at de er unikke og stemmer overens med undersider?

Og så er der vel links. Min Hjemmeside bliver vel aldrig fundet af google, hvis der ikke er nogen som linker til den. Så tænker hvor i alverden jeg går hen og skriver åbne links til min hjemmeside, uden det betragtes som spam?

En vurdering af jer ville være super, da jeg er lidt grøn endnu hvad det her angår :crazyeyes:

Tak på forhånd

http://lunds-flytning.dk/

2

lørdag, 12. februar 2011, 16:43

Prøv at tilføje den her: http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl

Jeg ved google søger efter H tags, så sørg for at få lavet nogle af dem. Du kan evt. også lave nogle skjulte nogle. :D

Apple <3

3

lørdag, 12. februar 2011, 19:30

Tak for svaret. Har tilføjet den, men har også læst at det er en langsom process, i forhold til indeksering via links. Med H tags går jeg ud fra du mener headlines? Men har jo allerede overskrifter til hver side. Måske de skal være mere unikke? Eller hvad mener du?

4

tirsdag, 15. februar 2011, 13:05

Du har ingen meta tags? keywords osv

Du har ingen robot.txt fil

Du har heller ingen sitemap.xml ?

Google dem og læs hvad de betyder.

Husk at linke din hjemmeside på forskellige hjemmesider (uden at spamme)
Det hjælper din side om at komme op. udover det må du være tålmodigt. Det kan tage nogle måneder før du virkelig kan se en ændring.

Brug google analytics allerede fra nu.

5

tirsdag, 15. februar 2011, 17:14

Nu, når du har linket til din side, ska google nok finde frem til den. Det afhænger af, hvor lang tid der går, før google finder dit link, men som sagt er det en god ide at lave lidt seo på din side.

Mvh Adam
Rødvin

6

tirsdag, 15. februar 2011, 18:04

hvis du ikke selv tilmelder siden eller hvis der ikke linkes til siden fra andre sider som Google kender og crawler, så ved google jo ikke den eksisterer

men som der bliver skrevet så tilmeld den, have et sitemap.xml og en robots.txt

7

onsdag, 16. februar 2011, 14:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af dhitcch
.......
Mvh Adam
Rødvin

Det der er sgu billig seo linkbuilding :roller:

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "GiZzZa" (16.02.2011, 14:41)

kristopher

Gæst

8

mandag, 14. marts 2011, 17:25

Hjemmesiden bliver indexeret når google-bot’en når frem til din hjemmeside, hvis den kan det da, og der går som regel en uge, men du kan også selv melde det ind og så indexerer de den for dig.
Sørg for at navnet på dit firma er i titlen så det er til at søge frem, lav en meta txt på maks 160 characters, så der ikke står ’...’ til sidst. Sørg for undertitlen har så mange af dine typiske søgeord inkluderet som muligt, det gør det lettere at søge dig frem.

9

torsdag, 31. marts 2011, 10:53

hvis du vil have en inspiration til dine meta tags kan du se mine i kilde texten på den her site http://www.fynsautoopret.dk/
jeg ligger rimmelig højt på google lige pt.

Semper Fi !

10

torsdag, 31. marts 2011, 11:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af toke10
hvis du vil have en inspiration til dine meta tags kan du se mine i kilde texten på den her site http://www.fynsautoopret.dk/
jeg ligger rimmelig højt på google lige pt.

Det kommer da an på, hvad man søger efter :-)

Det handler ligeså meget om at bruge Google ord. Det vil sige ord, så Google elsker mere end andre.

Tager udgangspunkt i mit eget område. Jeg ejer Laptopworld, og vores SEO er unik på I og udenfor DK

Når vi releaser en test, så sørger jeg for at vælge de rigtige ord/overskrifter. Ofte rammer vi top 5 på Google få timer efter vi releaser en test. Det samme ser du på Tweak og andre sites som vores.

Søg f. eks :

Toshiba Portégé R700

Her rammer vi google top 5 på 4 timer. Når crawler har besøgt os. Sådan er det med langt hovedparten af vores arbejde. Dvs vi har mega høj google kredit, og får mange Google hits.

Du kan ligeledes betale dig fra at komme højt på Google, men det er nok ikke helt relevant i dit tilfælde.
SEO er vejen frem, hvis du vil frem på Google.

LÆS http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&bi…2ca398618a35720

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "KeyzerSoze" (31.03.2011, 11:06)

11

torsdag, 31. marts 2011, 11:19

har du ret i men mit indlæg var ment som en inspiration til hvordan det kunne gøres med meta tags osv. har selv brugt google addwords til at finde gode ord :) men jo du har helt ret :)

Semper Fi !

12

tirsdag, 20. september 2011, 09:51

Flot og enkel side. Der er det info man har brug for. Lige som det skal være. :cheers: :cheers:
Dating Kaffekapsler

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Frisør" (13.02.2013, 19:08)

13

tirsdag, 20. september 2011, 10:18

Citeret

Oprindeligt indlæg af Frisør
Flot og enkel side. Der er det info man har brug for. Lige som det skal være. :cheers: :cheers:

og så får du også lige selv forbedret din Google ranking ;)

14

onsdag, 21. september 2011, 09:55

En metode til at skaffe links, kunne også være at lave en eller andet fuldstændig skørt tilbud på din side. Det behøver ikke at være en stor rabat eller lignende, bare noget der er skørt nok til at folk gider at snakke om det. På den måde, kan du være heldig at andre folk linker til din side, på et forum f.eks., fordi de synes det er lidt sjovt at dele.

Teknikken hedder linkbaiting. Du kan læse lidt mere om det på http://en.wikipedia.org/wiki/Link_bait, og der er masser af artikler hvis du søger på Google :D

15

fredag, 30. september 2011, 04:01

Kig lidt på dette:

https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=da
http://www.xml-sitemaps.com/

Det bruger jeg rigtig meget til mine sider :)

16

onsdag, 9. november 2011, 22:08

Jeg kan anbefale dig at læse om linkbuilding på seoportalen.dk

Der henviser jeg bla til www.linkkataloger.dk hvor der er en liste over rigtig mange af de danske kataloger - så er det bare at komme i gang med at tilmelde.

Læs her: seo optimering

Arbejder bla på http://www.bredbaandmobilt.dk og andre sites om mobilt bredbånd. Det er en interesse jeg har haft i godt 1 års tid.

17

torsdag, 10. november 2011, 10:32

Google har i øvrigt også fundet frem til din side nu ;)

Google får helt automatisk øje på ens hjemmeside, når der kommer indgående links ind til den. Ligesom du lige har gjort. Når jeg kigger på din side, så er der mange ting der kan/ skal forbedres.

Her kommer lige et par hurtige tips:

• Du skal have meget mere tekst på dine sider
• Din sidetitel skal indeholde de søgeord du gerne vil findes på. De vigtigste først
• Du skal have mange flere undersider med masser af tekst
• Du skal arbejde med at få relevante indgående links
• Dine sidetitler skal varieres mere

Det var bare et par af de punkter, som du skal arbejde med.

Søgemaskineoptimering er en svær disciplin, men hvis du sætter dig godt ind i det, så kan du høste frugterne på sigt, når din side er kommet til tops hos Google.

Start med at gå ind på Amino.dk - der vrimler det med gode og gratis råd. Det tager lang tid at sætte dig ind i det hele, men det er indsatsen værd i det lange løb. Udover at læse på Amino, så se hvordan dine konkurrenter gør. Søg på Flyttefirma på Google og se hvordan de øverste sider har bygget deres sider op og hvordan de skriver deres tekster.

Til slut får du lige et link til én af dine undersider, Danmarks billigste flyttefirma - det er nemlig også meget vigtigt ikke kun at linke til forsiden.

Held og lykke!

18

torsdag, 17. november 2011, 08:43

I ligger alt for meget vægt på meta data iforhold til hvad der er nødvendigt), sørg for at dit indhold matcher det du vil findes på, og sørg for at bruge korrekt formatering og html tags, og undgå at bruge unødvendige html elementer for at skabe design gør det i CSS.

F.esk.
  • Alle sider burde indeholde 1x H1 (må ikke indeholde flere! kun 1! - kan eventuelt matche eller ihvertfald indeholde title på siden)
  • Hvis url er /flytning.html burde din title være Domainnavn/Firmanavn | Flytning
  • Sørg for at alle tekst paragraph er indhegnet i p tags
  • Sørg for at dine forskellige paragraphs har overskrift i henholdsvis h2,h3,h4,h5
  • Husk og linke imellem dine sider, vigtigt at din menu bliver lavet som en UL LI liste og stylet derefter for at mache design
  • Husk billed tekst ikke bliver indekseret så sørg for alt tekst på din hjemmeside er tekst og ikke i billedet
  • Alle billeder skal have en alt tekst som beskriver billedet, dette kan gøres ved at sætte attributen alt på img tagget
  • Alle links skal have title (flere links til samme side skal have samme title!)
  • En side med sitemap er en god ting (hvor du linker til alle dine sider, igen husk ul li liste!)

Overholder du overstående for du det absolut bedste resultat, without a doubt

1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
1x Corsair TX V2 850W PSU
1x Corsair SSD Force Series™ 3
2x WD 500GB 7200rpm 16mb cache in RAID0

----------------------------------------------------------------------
www.twitch.tv/emmortan

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Jaiz" (17.11.2011, 08:51)

Seneste tests og artikler

0

ASUS ROG Maximus VII Impact

Det er ved at være noget tid s
Læs Mere

0

Logitech x300 Bluetooth højttaler

Musik på farten kender vi alle
Læs Mere

1

Seasonic Platinum 1050W

Seasonic er en stor spiller på
Læs Mere

0

Gamdias Nyx Gaming Mat

Når man gamer, er det vigtigt
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Nexus 6 bliver forsinket i Europa

Forudbestillingerne til Nexus
Læs Mere

0

En pille der kan opdage kræft – Google´s nye projekt

Google X et science fiction-la
Læs Mere

0

Artikel: Sådan sikrer du dig mod MobilePay svindel

Hvis du har fulgt med i nyhede
Læs Mere

0

MSI brygger på en bærbar med mekanisk tastatur

MSI GT80 Titan, er i følge man
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.