1

tirsdag, 18. januar 2011, 10:18

Hey Tweakers :)

Jeg har sammen med min bror lavet en hjemmeside hvor jeg har kodet den i wordpress med diverse plugins osv. kunne rigtig godt tænke mig noget respons på siden håber i har mod på det!

NB: Vi er ikke en konkurrent til Tweak! Da vi ikke ville kunne hamle op med sådan en fed side ^^

Wais.DK

2

tirsdag, 18. januar 2011, 13:00

Citeret

Oprindeligt indlæg af Casper Lynge

Jeg har sammen med min bror lavet en hjemmeside hvor jeg har kodet den i wordpress med diverse plugins osv. kunne rigtig godt tænke mig noget respons på siden håber i har mod på det!

NB: Vi er ikke en konkurrent til Tweak! Da vi ikke ville kunne hamle op med sådan en fed side ^^

Wais.DK

vil hellere kommentere på artikler. PIV elendige, og total mangel på grundighed!

Et eks:

I skriver - Panda USB Vaccine Review.

De fleste virusserne er blevet svære at detekte idag i forhold til før i tiden, og den udvikling vil fortsætte, de fleste af dem kan også smitte gemmen usb hukommelse, der for kigger vi på dette program i denne artikel.

Firma profil:

Panda Security er en globalt førende leverandør af it-sikkerhedsløsninger, med millioner af kunder i mere end 200 lande og produkter, der findes på 23 sprog.
Deres mission er at udvikle og levere den globale sikkerhed løsninger til at holde deres kunders IT-ressourcer sikkert fra den skade, som virus, hackere og andre trusler fra internettet på det lavest mulige Total Cost of Ownership.

Panda Security foreslår en ny sikkerheds-model, der er specielt konstrueret til kraftigt at bekæmpe nye former for cyber-kriminalitet. Dette resulterer i teknologier og produkter med meget større afsløring og effektivitet procent end gennemsnittet på markedet, hvilket giver en højere grad af sikkerhed for deres brugere.
De står også for udviklingen af Panda USB vaccine.

Når en autorun malware smitter en usb nøgle ville den skrive sig ind i filen autorun.inf det vil sige at når du tilslutter enheden, til din computer vil virussen få frit lejde til at brede sig videre til din computer, med Panda USB vaccine vil du kunne komme dette i forkøbet.
Vaccinen giver dig den mulighed at den går ind deaktivere filen så virussen ikke kan startet og kopierer sig selv til den computeren hvor Panda Usb vaccine er installeret.

Alt i alt et godt program og meget nemt at bruge og så er det gratis:)

Du kan downloade programmet forneden.

Det har INTET med et review at gøre, og det er gennemgående i alle Jeres artikler.
Hånden på hjertet, så virker konceptet ret halvhjertet

3

tirsdag, 18. januar 2011, 13:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af SSDfreak

Citeret

Wais.DK

vil hellere kommentere på artikler. PIV elendige, og total mangel på grundighed!

Et eks:

I skriver - Panda USB Vaccine Review.

De fleste virusserne er blevet svære at detekte idag i forhold til før i tiden, og den udvikling vil fortsætte, de fleste af dem kan også smitte gemmen usb hukommelse, der for kigger vi på dette program i denne artikel.

Firma profil:

Panda Security er en globalt førende leverandør af it-sikkerhedsløsninger, med millioner af kunder i mere end 200 lande og produkter, der findes på 23 sprog.
Deres mission er at udvikle og levere den globale sikkerhed løsninger til at holde deres kunders IT-ressourcer sikkert fra den skade, som virus, hackere og andre trusler fra internettet på det lavest mulige Total Cost of Ownership.

Panda Security foreslår en ny sikkerheds-model, der er specielt konstrueret til kraftigt at bekæmpe nye former for cyber-kriminalitet. Dette resulterer i teknologier og produkter med meget større afsløring og effektivitet procent end gennemsnittet på markedet, hvilket giver en højere grad af sikkerhed for deres brugere.
De står også for udviklingen af Panda USB vaccine.

Når en autorun malware smitter en usb nøgle ville den skrive sig ind i filen autorun.inf det vil sige at når du tilslutter enheden, til din computer vil virussen få frit lejde til at brede sig videre til din computer, med Panda USB vaccine vil du kunne komme dette i forkøbet.
Vaccinen giver dig den mulighed at den går ind deaktivere filen så virussen ikke kan startet og kopierer sig selv til den computeren hvor Panda Usb vaccine er installeret.

Alt i alt et godt program og meget nemt at bruge og så er det gratis:)

Du kan downloade programmet forneden.

Det har INTET med et review at gøre, og det er gennemgående i alle Jeres artikler.
Hånden på hjertet, så virker konceptet ret halvhjertet

Fair nok det er ikke min artikel men vil give det videre det skal så lige siges at det var en af de første artikler der blev skrevet JEG skal nok gå ind og kigge på den og se om jeg kan lave nogle ændringer til det bedre, Jeg vil meget gerne høre mere fra dig omkring artiklerne og evt forslag til at gøre dem bedre.

Vil meget gerne have at folk kan bruge dem til noget jo, da det osse er en process for os at kunne skrive artiklerne så folk gider læse dem ;)

Men som sagt skriv endelig mere om artikler til mig hvis ikke på mail eller her så skriv evt en kommentar Hvis du altså gider bruge tiden på det

Tak for kritiken

4

tirsdag, 18. januar 2011, 13:46

Så tag en af dine, og en ny http://www.hardwaresiden.dk/archives/hvo…oedelagte-drev/
Ligeså lidt mangel på grundighed.

Et så stort område som genskabelse af tabt data er kan ikke koges ned på så kort en artikel. I skal både rundt om, hvorfor en disk kan gå ned, hvad der sker samt komme mere end på softwaren, som i nogle tilfælde kan genskabe en procentdel af data, eller alt.

Samme her:

http://www.hardwaresiden.dk/archives/wor…raft-cataclysm/

Det har intet med et Review at gøre.

I kalder Jer også for Wais.DK, men Jeres url hedder http://www.hardwaresiden.dk/

5

tirsdag, 18. januar 2011, 13:58

Citeret

Så tag en af dine, og en ny http://www.hardwaresiden.dk/archives/hvo…oedelagte-drev/
Ligeså lidt mangel på grundighed.

Et så stort område som genskabelse af tabt data er kan ikke koges ned på så kort en artikel. I skal både rundt om, hvorfor en disk kan gå ned, hvad der sker samt komme mere end på softwaren, som i nogle tilfælde kan genskabe en procentdel af data, eller alt.

Samme her:

http://www.hardwaresiden.dk/archives/wor…raft-cataclysm/

Det har intet med et Review at gøre.

I kalder Jer også for Wais.DK, men Jeres url hedder http://www.hardwaresiden.dk/

Den artikel ang. data genskabelse er ikke så meget ment som en artikel hvorfor de går men mere hvordan du genskaber da jeg har fået mails omkring det emne et par gange så ville skrive en lille guide til hvordan du egentlig gør.

Men vil helt sikkert tage din kritik alvorlig og gå det igennem.

ang url og navn har vi allerede domænet Wais.DK og vi skal til og overfører det hele over på en af dagene derfor er vi stadig på det gamle domæne...

Men som sagt du er velkommen til at skrive alt den kritik du har da det hjælper os til at få siden bedre da vi kun er 3 til at vedligeholde siden og faktisk kun mig til alt andet end spil er der meget stress på men jeg skal se hvad jeg kan nå...

6

tirsdag, 18. januar 2011, 14:01

Design
Jeg synes egentlig ikke designet på nogen måde symboliserer hvad det er for en side der er tale om, og det virker mest af alt som om det bare er et standard theme der er brugt.

Der er også flere elementer der i mine øjne ikke er placeret hensigtsmæssigt. Hvorfor skal man f.eks. scrolle for at finde loginboksen? Det virker heller ikke specielt godt, at brugermenuen er der selvom man ikke er logget ind.

Oversigten over "Seneste artikler" og "Seneste nyheder" fungerer ikke ret godt. Det flyder i hvert fald sammen i en stor pærevælling når jeg kigger på den. Det generer mig også, at de går igen på alle sider, og at de er så dominerende.

Under "Forum" bringer I pludselig blå ind i designet også. Jeg ville nok overveje at lave et mere gennemtænkt og gennemgående farvetema.

Om os
Det ville nok være en god idé at linke til kontaktformularen i teksten i stedet for bare at skrive om den. Jeg må da indrømme jeg umiddelbart undrede mig over hvor den gemte sig indtil jeg fandt punktet "Kontakt os".

Artiklerne / Nyhederne
Jeg synes ikke de fungerer. Grammatikken halter voldsomt, og I drager nogle konklusioner der umiddelbart giver udtryk for, at I ikke har helt styr på hvad I skriver om. Et eksempel er "artiklen" om Netværkssikkerhed hos Hr. og Fru. Danmark hvor I bl.a. tillader jer at gå ud fra, at de har en Samba server. Og hvor mange almindelige danskere har lige sådan en stående? Udover det, så er der flere *'er i teksten som jeg går ud fra er ord og begreber I ønsker at uddybe det sker bare ikke.

Udover ovenstående, så virker det egentlig ikke til, at du har lyttet ret meget til de kommentarer du tidligere har fået til samme site ;)

http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=122704
http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=122832
http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=123175

7

tirsdag, 18. januar 2011, 14:04

Citeret

Den artikel ang. data genskabelse er ikke så meget ment som en artikel hvorfor de går men mere hvordan du genskaber da jeg har fået mails omkring det emne et par gange så ville skrive en lille guide til hvordan du egentlig gør.

Så lad være med at kalde det en artikel ;)

Citeret

ang url og navn har vi allerede domænet Wais.DK og vi skal til og overfører det hele over på en af dagene derfor er vi stadig på det gamle domæne...

Og hvordan hænger navnet Wais.dk sammen med indholdet på siden?

Citeret

Men som sagt du er velkommen til at skrive alt den kritik du har da det hjælper os til at få siden bedre da vi kun er 3 til at vedligeholde siden og faktisk kun mig til alt andet end spil er der meget stress på men jeg skal se hvad jeg kan nå...

Måske du skal overveje hvad formålet med siden er og om du har tiden til at opfylde det formål. Det virker i hvert fald ikke til, at det er noget der har været en del af dine overvejelser.

8

tirsdag, 18. januar 2011, 14:09

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger

Citeret

Så lad være med at kalde det en artikel ;)

Citeret

Og hvordan hænger navnet Wais.dk sammen med indholdet på siden?

Citeret

Måske du skal overveje hvad formålet med siden er og om du har tiden til at opfylde det formål. Det virker i hvert fald ikke til, at det er noget der har været en del af dine overvejelser.

:9xo Burger

Der er hverken hoved eller hale i konceptet, og du/I vil møde megen modvind på den baggrund I arbejder ud fra.

Vi går ud fra, at de har en Samba server. Det var dog en heftig kommentar!
Jeg kender ikke en eneste Hr & Fru Danmark som har!

Netværkssikkerhed hos hr. og fru. Darnmark

1 ud af 100.000 stavefejl på sitet

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "KeyzerSoze" (18.01.2011, 14:15)

9

tirsdag, 18. januar 2011, 14:11

Jeg har skam lyttet til de andre indlæg da designet er lavet fuldstændig om siden sidst før var det opsat i website baker nu i wordpress med helt nyt design, logoet foroven er skiftet ud

Google ads er væk.

Resize af billeder finder ikke sted.

mm.

Så vil da mene at jeg har prøvet at flg. de fleste råd jeg har fået.
ang. fejl stavning mm. skal jeg nok kigge på igen og som sagt vil helt sikkert gå alle vores artikler igennem og se om jeg kan omskrive / omformulere og give dvs. lidt ekstra.

Mht. seneste artikler og indlæg vil jeg helt sikkert lige på det havde faktisk tænk lidt på det selv.
Brugermenu'en kan jeg osse se på men skal ind om omskrive det plugin for at gøre det så det skal jeg lige have tid til.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Casper Lynge" (18.01.2011, 14:12)

10

tirsdag, 18. januar 2011, 14:23

Citeret

Jeg har skam lyttet til de andre indlæg da designet er lavet fuldstændig om siden sidst før var det opsat i website baker nu i wordpress med helt nyt design, logoet foroven er skiftet ud

Mener du selv, at logoet siger noget om hvad siden indeholder?

Citeret

Så vil da mene at jeg har prøvet at flg. de fleste råd jeg har fået.

Men du har glemt et ret vigtigt punkt ang. understregede overskrifter ;)

Citeret

ang. fejl stavning mm. skal jeg nok kigge på igen og som sagt vil helt sikkert gå alle vores artikler igennem og se om jeg kan omskrive / omformulere og give dvs. lidt ekstra.

Det er i hvert fald et område der hurtigt skriger useriøst hvis ikke det er på plads. Korrekturlæsning er faktisk ret vigtigt selvom vi er på internettet. I hvert fald hvis man gerne vil tages seriøst.

Citeret

Mht. seneste artikler og indlæg vil jeg helt sikkert lige på det havde faktisk tænk lidt på det selv.
Brugermenu'en kan jeg osse se på men skal ind om omskrive det plugin for at gøre det så det skal jeg lige have tid til.

Igen, overvej om det er det her du virkelig vil. Der er utallige hjemmesider som din derude, og du er nødt til at bruge voldsomt meget tid på at gøre din side til noget unikt som folk vil besøge. På nuværende tidspunkt er der ikke rigtig noget der kan være med til at tiltrække nye læsere og jeg havde personligt aldrig kigget på den hvis ikke du havde bedt os om at gøre det i forbindelse med den her tråd.

Det lader til, at tid er en manglende faktor, og hvis det er sådan allerede nu, så bliver det endnu værre senere hen.

Jeg siger ikke, at du skal droppe projektet, men det giver ingen mening at søsætte det hvis man allerede nu mener, at det er svært at finde tiden.

11

tirsdag, 18. januar 2011, 14:29

ang. siden titel så betyder Wais (Wide Area Information Server)
og da vi mente det var passende og da alle de gode er taget tog vi det.

Tiden er self. en faktor men kan da godt finde tid til det men da vi allerede nu har ca 100 besøgende om dagen skal der jo skrives noget tit

12

tirsdag, 18. januar 2011, 14:36

Citeret

Tiden er self. en faktor men kan da godt finde tid til det men da vi allerede nu har ca 100 besøgende om dagen skal der jo skrives noget tit

Ja, du har tiden nu med 100 besøg (unikke eller bots) men 100 er også ret minimalt. Men lad os sige du om 5-10år har 2.000 om dagen, hvilket udelukkende vil give mere arbejde i form af artikler, nyheder, udvikling osv så får du fingerne fulde.

Her til finder jeg oprigtigt valg af navn for dårligt.
Det skriger simpelthen af, at I ikke har tænkt tingene gennem. Skal man skille sig ud, så skal man finde noget unikt, og ikke noget 5.000 andre sites allerede gør.

Wechsler Adult Intelligence Scale eller Wide area information server fortæller intet om, hvad I vil eller gør.

13

tirsdag, 18. januar 2011, 14:37

Citeret

Det er selvfølgelig jeres egen mening, jeg er dog ikke enig. Det kan dog også skyldes, at I ikke rigtig formår at kommunikere det ud. Ja ja, der står da godt nok "Area of Information" under Wais.dk - men alligevel.

Citeret

Hvad tror du folk helst vil læse? Noget der er jappet hurtigt igennem og som umiddelbart giver indtryk af, at der ikke er lagt tid i det, men som kommer hurtigt på siden? Eller noget der er gennemarbejdet lidt mere og som kommer online knap så hurtigt? 100 besøgende om dagen er nødvendigvis ikke et kvalitetsstempel, og vil du så skrive endnu hurtigere og endnu mere sjusket hvis der pludselig er 200 besøgende om dagen?

Det virker så heller ikke rigtig til på det du skriver her, at du godt kan finde tid til det, for du nævner flere gange manglende tid som årsag til at tingene halter.

14

tirsdag, 18. januar 2011, 14:44

Ja mangel på tid er nok hvad der gør det, dog må jeg om jeg kan prioritere anderledes og få den ekstra tid der skal til.

Men jeg er da glad for jeres kritik og vil helt sikkert kigge ind i det.
Mht. sidens titel er det ikke noget vi egentlig er interesseret i at ændre så den må i leve med :))

Men jeg er dog enig med det meste i skriver efter at have kigget det igennem måske har jeg haft for travlt med at sætte nye features ind istedet for at gå i dybden med det der allerede var på siden.
:oops:

15

tirsdag, 18. januar 2011, 14:45

Citeret

Citeret

Ja, du har tiden nu med 100 besøg (unikke eller bots) men 100 er også ret minimalt. Men lad os sige du om 5-10år har 2.000 om dagen, hvilket udelukkende vil give mere arbejde i form af artikler, nyheder, udvikling osv så får du fingerne fulde.

Her til finder jeg oprigtigt valg af navn for dårligt.
Det skriger simpelthen af, at I ikke har tænkt tingene gennem. Skal man skille sig ud, så skal man finde noget unikt, og ikke noget 5.000 andre sites allerede gør.

Wechsler Adult Intelligence Scale eller Wide area information server fortæller intet om, hvad I vil eller gør.

ikke bots de bliver filtreret.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.