1

fredag, 19. november 2010, 09:31

Hej Tweakerz

Jeg er begyndt som web-integrator. Og jeg har en bærbar til rådig og vil prøve at smide mig ud i programmering i linux. Kender til Ubuntu og nogle andre i den familie. Men vil høre om i kender til nogle kode linux styresystemer. som er er lige til og god at kode i :) evt nogle med stor erfaring ville være fantastisk.
:D

Computeren
- INTEL QUADCORE Q9550, 4x 2.83GHZ, 1333FSB, 12MB CACHE
- ASUS KVALITETS BUNDKORT (INTEL P43) P5QL-PRO (PCIEx16 V2.0)
- 896MB DDR3 GEFORCE GTX260 (PCIEx16 V2.0), 2xDVI
- 500GB F1 SATAII HARDDISK, 7200RPM, (SAMSUNG)
- 4GB DDR800 DDR2 RAM, PC6400, (KINGSTON, "LIFETIME WARRANTY")
- 20x SATA +/- DUALLAYER DVDBRÆNDER (SAMSUNG)
- 550W CORSAIR, VX550W, ULTRA STØJSVAG STRØM. (43A på 12V)
- 6 USB PORTE (2 PÅ FRONT)
- 7.1 SURROUNDSOUND LYDKORT
- 10/100/1000MBIT NETKORT (GIGABIT LAN)

2

fredag, 19. november 2010, 10:42

Citeret

Oprindeligt indlæg af kruller
Jeg er begyndt som web-integrator. Og jeg har en bærbar til rådig og vil prøve at smide mig ud i programmering i linux. Kender til Ubuntu og nogle andre i den familie. Men vil høre om i kender til nogle kode linux styresystemer. som er er lige til og god at kode i :) evt nogle med stor erfaring ville være fantastisk.

Dit sprøgsmål giver for mig ikke rigtigt nogen mening!? Der er da ingen forskel på hvilket system du bruger til at "kode"... Hvad er det du skal kode og i hvilket sprog?

Det vil da alle steder være editoren der er relevant, medmindre du skal lave specifikke programmer til et eller andet system, og i givet fald er det (indenfor linux) også stort set ligegyldigt da de er bygget på samme kerne, men med lidt forskelligt GUI.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

3

fredag, 19. november 2010, 14:50

Det er fuldstændig ligegyldigt hvilken distribution du vælger... Du kan installere gedit/geany/bluefish/kdevelop/eclipse/netbeans/andre på dem alle hvad enten de er i distributionens pakke arkiv eller ej. Man kan ikke snakke om en distribution som er secielt "god at kode på". Mht. GUI har det heller ikke meget at sig .. De nævnte programmer virker på tværs af desktop environments og window managers alligevel.
Du kan roligt smide Ubuntu på og bruge apt-get til at installere de programmer du skal bruge. På ubuntu kan du nok finde det meste i repositories så du ikke behøver at compile noget selv.

Linux.

4

lørdag, 20. november 2010, 23:47

Som ovenfor handler det nok mere om hvilket "sprog", du skal snakke. Men Ubuntu er det nemmeste at arbejde med hvis du spørger mig.

Sweet_Dane

vh. Nikolaj Weber

WeberDesigns.dk - Webdesign & Programmering

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.