Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 19. september 2010, 12:07

Man skulle mene at der ikke kan herske tvivl om retten til et domænenavn, når man har købt og betalt det og er blevet godkendt hos hostmaster.

Desværre ser det ud til at man virkelig skal tænke sig om, når det drejer sig om .dk endelser: http://www.kommunikationsforum.dk/artikl…dummere-domaene

2

onsdag, 22. september 2010, 20:20

Ja det er trist, men jeg tror ikke det kommer så vidt at man skal frygte for sit domænenavn.

Jeg vil opfordre jer til at melde jer ind i støttegruppen PBS/NETS skal holde fingrene fra Nets.dk på facebook.

--
Peter
ZXNET.DK
Billigt webhotel

3

onsdag, 22. september 2010, 20:26

det er hvad der sker når et firma bliver "for stort" og tror de kan koste rundt med log og ret som det passer dem....

kommer i tanker om en lignende sag der kørte mellem Microsoft og en ung fyr på en 15-16 år. fyren hed Mike Rowe og lavede en side til hjemmesidedesign og programmering og kaldte sin side og foretagende for mikerowesoft... M$ blev hammersure over dette fordi det lød som deres eget navn og gik straks til angreb.... på en teenager.

http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_vs._MikeRoweSoft

uanset, hvis det lykkes for nets/pbs at tage det domæne, så er jeg den der er smuttet ud af landet.

hvis grundloven bliver skidt så meget på, så er danmark ikke en nation jeg gad leve i.

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Foxx" (22.09.2010, 20:28)

4

onsdag, 22. september 2010, 20:56

Det burde bare være et krav at man havde en relevans til domænenavnet og at man tog det i brug indenfor en bestemt tidsperiode.. Det er jo intet mindre end umuligt at finde et godt, ledigt dk-domæne i dag

5

onsdag, 22. september 2010, 23:36

Jeg tror ikke danmark er det værste land, men det er naivt at tro at de store firmaer ikke har for meget magt.

Heldigvis kan vi da nøjes med i dette tilfælde at droppe at registrere .dk domæner og så i stedet tage et .com, .net eller andre internationale domæner hvor man er mere sikker på at domænet ikke bliver taget fra en medmindre der foregår noget ulovligt på ens hjemmeside.

Måden at PBS har handlet på er ikke så smart, man kunne havde valgt et firmanavn som passede til et ledigt domænet og så havde man undgået striden.

dk-hostmaster skal også være opmærksom på at der er grænser for hvor mange gange man kan overdrage et domænavn fra en privatperson til et stort firma og så samtidig have success med at sælge de danske domæner til private som ønsker et livslangt domænenavn.

--
Peter
ZXNET.DK

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "zxnet" (22.09.2010, 23:36)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.