Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 18. august 2010, 04:48

Hey

Sidder og har lidt ideer til noget større hjemmeside, men har ingen ide om hvor dyrt der vil blive og få op i luften, så tænkte folk måske kunne guide mig bare LIDT nærmere.

Det skal være en større side, og rent funktions mæssigt minde om kino.dk så kan godt regne ud af det ikke bliver gratis. Dvs der bla skal være mulighed for betaling, en form for booking som de bruger, bruger opretning, samt information.

Så vi snakker altså et lidt større projekt, men hvor pokker ligger man prismæssigt på sådan noget inden det oppe og kører ? ... Det gæt jeg selv havde ville måske være noget i stil med.

Design - 20.000 kr
Kodning - 80.000 kr

Er det helt tabt bag en vogn, for aner virkelig intet om dette .... Ved selfølgelig godt det svært uden mere information, men hvis man sagde at det var mig der havde betalt for Kino.dk og alt kodningen, hvad ville regningen så nærme sig - Væsentlig højere end mit gæt ?

Eller ska man bare ansætte en fra Indien og så igang ? :D ...

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Henrik-" (18.08.2010, 04:59)

2

onsdag, 18. august 2010, 07:03

Ikke fordi jeg kender virksomheden men...

Søgte lidt rundt og faldt over denne http://www.submit.dk/referencer

Kunne tænkes du kan give dem en mail, da jeg fornemmer de kan give en rimelig fornuftig prisklasse for dit projekt :)

3

onsdag, 18. august 2010, 10:58

Det kan svinge utroligt meget.. Men husk også prisen for hosting, det kan godt være den der bliver størst, fordi den jo er vedvarende

Det burde ikke koste mere end du angiver der, måske endda mindre, men priserne er skruet lidt i vejret ift. det arbejde der egentlig ligger bagved

4

onsdag, 18. august 2010, 17:02

Citeret

Ikke fordi jeg kender virksomheden men...

Søgte lidt rundt og faldt over denne http://www.submit.dk/referencer

Kunne tænkes du kan give dem en mail, da jeg fornemmer de kan give en rimelig fornuftig prisklasse for dit projekt :D

Takker - Prøver dog først lige og se hvad der kommer af svar herinde, men de får da nok en mail :D

Citeret

Det kan svinge utroligt meget.. Men husk også prisen for hosting, det kan godt være den der bliver størst, fordi den jo er vedvarende

Det burde ikke koste mere end du angiver der, måske endda mindre, men priserne er skruet lidt i vejret ift. det arbejde der egentlig ligger bagved

Havde heller ikke regnet med en "præcis" pris, for var godt klar over at det ville blive umuligt ... Men mest nysgerrig hvor langt fra virkelighed sådan nogle ideer er så var mere om vi befandt os omkring 100.000 kr klassen, eller vi snakkede 250.000 kr .... Det bare på sådan et groft plan jeg befinder mig lige nu ...

Hostingen har jeg ikke lige fået set på endnu, skal til og se hvilke udbydere der kan klare en større side, hvis man er lidt super optimist og siger den skal kunne klare samme trafik som kino.dk

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

5

onsdag, 18. august 2010, 19:40

Hvem skal levere indholdet? Det koster jo også noget

6

tirsdag, 26. oktober 2010, 16:27

100.000 kan ikke gøre det (: hvis, så skriv lige et link til hvem ;D

200.000 nærmere

7

tirsdag, 26. oktober 2010, 17:44

Vi havde en gæstforelæser sidste uge fra Norriq (http://www.norriq.com/), han fortalte at Norriq forventede af ham, som senior konsulent, at han lavede arbejde for over 100k om måneden.
Nu er en datamatikers arbejde jo nok ikke så meget værd så det er nok lidt overdrevet mht. hvad du har i tankerne, men det kan måske give dig lidt en ide, hvis du har lidt en fornemmelse for hvor mange mandetimer der ligger i projektet :)

Grafiske elementer har jeg ingen idé om, men det er der rigtig dygtige folk der kan ordne utroligt hurtigt :D

Held og lykke ellers :9xo

8

tirsdag, 26. oktober 2010, 17:56

redweb.dk

9

lørdag, 30. oktober 2010, 10:33

100.000 kr. skulle nok kunne dække udvikling af siden, men du skal nok beregne yderligere 100.000 kr. i opstart- og driftsomkostninger til hosting de første 24-36 mdr.

Hvis du stadig mangler udviklere så prøv at tag fat i https://www.helpsoft.dk/

De kan helt sikkert gøre det billigere end de fleste.

MSI ATX Intel 865PE Chipset || 120GB Seagate HDD, 10.700 rpm
512MB elixir DDR RAM || geForce Fx5200 128MB RAM :S
LG CD-R brænder 52x12x48x || AOC 19'' CRT