Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 22. juli 2010, 22:34

Hej

Jeg laver webdesign i QuarkXpress, hvilket næsten er for nemt :) Det betyder også at jeg ikke har så meget styr på koder,
og vil også helst være fri, er mere til drag and drop lol!
Nu har jeg dog brug for noget simpel databasestyring, jeg vil lave en side hvor folk kan oprette en profil og så til/framelde sig forskellige kurser/arrangementer efter interesse, og så får de en mail med info!

Det er faktisk det, ikke mere! Spørgsmålet er om jeg så skal bruge en masse tid på at lære fx Drupal/Joomla, bare for det, eller findes der en nemmere løsning?

2

tirsdag, 24. august 2010, 12:57

Jeg vil helt sikkert anbefale at du bruger noget tid på at lære PHP

Det er et nemt sprog og du vil blive overrasket over hvor meget du selv er i stand til at lave.

Kan anbefale at se nogle training tutorials på nettet se evt. http://www.killerphp.com/videos/ så kan du sidde og guffe popcorn medens du lærer PHP :D

Hvis du selv har styr på HTML og PHP så kan du nemmere lave dit eget design og vedligeholde det i dit eget tempo, det giver også frihed til at lave siden sådan som du ønsker.

Du er ikke bundet på samme måde som hvis du benytter et færdigt CMS system

--
Peter
MINIWEBHOTEL.DK
Billigt webhotel med PHP & MySQL

3

torsdag, 26. august 2010, 21:06

Tak for anbefaling og link :) Jeg kikker på det... Ja, jeg har spekuleret på om det er bedre at programmere fra bundet af, man skal alligevel bruge lang tid på at lære et CMS som Drupal!

Faktisk ok overskuelig introduktion til OOP (har tidligere forsøgt at lære Java på egen hånd, så kender godt basis tankegangen, selvom det er rigtig mange år siden).

Det ser ud som om, at det at lave webshop også er til at lære med disse videoer, hvis det skulle blive relevant.

Forresten, ved du om man kan integrere flash og PHP? Altså hvis siden er lavet i flash, som så er sat ind i en html side, kan jeg så få PHP ind i SWF?

4

søndag, 5. september 2010, 16:41

PHP er et scriptsrpog som generer HTML kode "on the fly" som browseren kan forstå og den html kode kan godt indeholde en flash fil som du feks. kan embedde en flash i en html.

Går ud fra det er sådan du mener.

Det er rigtigt at hvis man vil have glæde af de mange fordele der er ved et CMS system så er det meget besværligt at lave noget lignende og så vil jeg da også anbefale at du vælger drupal, joomla eller wordpress til din hjemmeside eller blog.

Fordelen ved en side som du selv har kodet er udelukkende at det er nemmere at styre designet og lave ny funktionalitet, bagsiden er at du selv skal lave en hel masse for det.

Det er sgu svært at vælge og det kommer nok også an på hvad hjemmesiden skal kunne.

;-Peter
MINIWEBHOTEL.DK
Gratis webhotel med PHP & MySQL

5

mandag, 6. september 2010, 18:19

tak,

Jeg forstår det sådan, at man som altid kan indsætte en flash fil i html, og da PHP åbenbart generer html, så gælder det også med php. Men hvor langt kan man gå, jeg har ladet mig fortælle at man skal bruge javascript hvis flash og html skal snakke sammen, fx bestemme hvor i browservinduet man er! "Hvis" det bliver relevant, og jeg ikke lige selv kan lave en simpelt løsning, vil du så kunne hyres til den slags?

6

mandag, 6. september 2010, 19:09

Ja du har forstået det rigtigt.

Ja man kan benytte java script til meget, så er det bare på klientsiden at arbejdet sker og scriptet kører så i browseren, hvor php generer færdig html.

Du kan sagtens lade php genere en side hvor resultatet er både html og javascript med en flash i ;-)

Ja jeg kan sagtens hjælpe hvis du har behov.

;-Peter
MINIWEBHOTEL.DK

Seneste tests og artikler

4

Intel Core i7-5960 Extreme Haswell-E

Så oprandt dagen, som vi alle
Læs Mere

0

ASRock Fatal1ty Z97X Killer

Her på Tweak.dk har vi allered
Læs Mere

0

Samsung Galaxy Tab S 10.5 Wi-Fi

Hvis du er på udkig efter en n
Læs Mere

1

AMD R7 Series SSD 240 GB

AMD har i samarbejde med OCZ u
Læs Mere
Seneste nyheder

1

NVIDIA sabler prisen på deres GeForce GTX TITAN-Z grafikkort

NVIDIAs absolutte top model in
Læs Mere

0

Nintendo annoncerer Mario Kart 8 DLC Track Packs

Nintendo har annonceret, at de
Læs Mere

1

AMD FX-8370 overclocked til 8722MHz

Den finske overclocker The Sti
Læs Mere

0

Vind et bundkort hvis vi runder 2000 på Facebook

En spændende dag på Tweak.dk o
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.