1

søndag, 25. april 2010, 17:10

jeg er ved at lave en hjemmeside og vil gerne have lidt hjælp

det er en fodboldside.

på nuværende tidspunkt er det sådan at under stilling der har jeg bare sat et alm. link når man strykker på det åbner en ny side med stillingen fra DBU.

jeg vil ger havde det således at når man trykker på stillingen så kommer stillingen frem på min side istedet for at der åbnes en side.

hvad hedder den slags og hvordan laver man det ( html kode )

2

søndag, 25. april 2010, 17:28

Vil du bare have det ind som en iframe? Altså DBU's hjemmeside "inde" i din hjemmeside.. Det frarådes at bruge iframes, specielt til at hente andre hjemmesider ind.. Det ser bare virkelig grimt ud, men hvis det er det du leder efter, så er koden:
<iframe src="[INDSÆT URL HER]" width="[BREDDE]" height="[HEIGHT]" frameborder="false"></iframe>

Erstat alt med hårde klammer omkring.. Kan ikke lige huske om du må/kan skrive 100% som bredde, men ellers indsætter du bare antal pixels ind.. Husk at pixels slutter med px

En anden løsning, som jeg ville foreslå, er at hente resultaterne ud via en eller anden teknologi, alt efter hvad DBU tilbyder.. Og så selv skrive dataen ind på din hjemmeside.. På den måde kan du kontrollere udseendet og sænke loadtiderne..

Fodboldtosserne må lige melde sig på banen til det her, men alt efter om DBU tilbyder XML eller andre lignende dataforbindelser, skal du trække det ud på hver sin måde.. Hvis ikke de tilbyder nogen dataforbindelse, så ville jeg anbefale dig at bruge de iframes alligevel.. Det andet ville være for bøvlet for dig at gå igang med

3

søndag, 25. april 2010, 17:51

hej

nu prøvet jeg iframe men fik denne besked " &lt;: runat="server" teamid="43376" poolid="94704"&gt; " frem på skærmen. jeg tror ikke min program kan læse iframe

her der ikke noget der frame

4

søndag, 25. april 2010, 18:12

Gætter på du bruger en server med ASP.NET? Kommer den besked frem på hele siden eller kun i en lille boks hvor du prøvede at indsætte DBU's resultater?

5

søndag, 25. april 2010, 18:57

kun i den boks jeg prøver at indsætte iframe

6

søndag, 25. april 2010, 19:10

Hvordan ser dit link ud? Det kan enten være et fejlagtigt link eller også har de måske indbygget noget sikkerhed mod det du prøver

8

søndag, 25. april 2010, 21:04

Jeg får ingen fejl, så jeg går ud fra du har en fejl i din kode..

Prøv at se det her link: http://karga.dk/test.htm

Tjek evt. også koden, men prøv at skriv herinde hvad din HTML-kode er

9

søndag, 25. april 2010, 22:08

får samme besked som før, men jeg sætter denne iframe ind

<iframe src="http://www.dbu.dk/sr/position.aspx?poolid=94704" width="500 px" height="700 px" frameborder="false"></iframe>

10

søndag, 25. april 2010, 22:30

Det må være noget andet der er årsag til problemet.. Men prøv at se http://karga.dk/test.htm igen.. Det ser jo ikke vildt kønt ud med kun 500 pixels i bredden

11

søndag, 25. april 2010, 23:24

hej

men nu skrev jeg bare 500 px i testen for at se om det virket.

jeg rediger mit site igennem noget der hedder sitecore, og kan det skyldes at man ikke kan køre iframe i deres program

12

mandag, 26. april 2010, 13:55

hej

jeg kan godt få det frem når jeg er i redigerings programmet, men når jeg så trykker gem kommer dette frem på skræmem ( <: runat="server" poolid="94704"> )

er der andre måder eller andet man kan skrive

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.