1

torsdag, 25. marts 2010, 13:28

Hejsa tweak

Jeg er blevet kontaktet af et firma som gerne vil købe mit domænenavn: www.den1april.dk

Domænet bruger jeg til mit kommende bryllup her den 1. april 2010.

Firmaet som gerne vil købe mit domænenavn har netop købt alle de 365 andre datoer i denne serie, dvs. fra www.den1januar.dk til www.den31december.dk, men opdagede at de manglede en, nemlig MIN!

Jeg sagde i telefonen at jeg muligvis godt ville sælge domænet efter bryllupet, og vi aftalte derfor at snakkes ved lige efter den 1 april og udveksler kontaktoplysninger (Telefon/email).

30 min senere modtager jeg så en mail hvor jeg får et tilbud på 2.500,- kr for overdragelse af domænenavnet.

- Men synes I ikke at det er for lidt? Jeg står jo med trumf-kortet på hånden!

Det skal siges at firmaet skal bruge alle domænerne til et kommericielt stunt til et af landet største auktionshuse.

- Hvad synes I at jeg skal tage for domænet?

Det har lidt symbolsk værdi for min kommende kone og jeg da det jo er vores bryllupsdag, og vi havde regnet med at vores bryllupsbillede skulle have været derop og ligge bagefter! Men alt er jo til salg for penge :)

Har selv overvejet at skrive til dem at 2.500 kr er jo kun en normal dagsløn for en webudvikler som mig og de må komme med et seriøs bud hvis de vil købe den af mig!

Håber på lidt hjælp! :)

Med venlig hilsen

Klaus Gejl

2

torsdag, 25. marts 2010, 13:32

well hvis de markedsfører deres koncept først.. så kan de i bund og grund.. kører sag på det og få dit overdraget.. :( så få nogle penge for det før de bare tager det..

3

torsdag, 25. marts 2010, 13:36

synes du skal prøve og google og se om du ikke kan finde lignende sager, mener der for år tilbage var flere resultater på at store firmaer og organosationer gav op til omkring 50.000 kr for at få domæner fra private og mindre foreninger.
Så ja synes klart 2500 kr er for lidt, tænk på hvad de i forvejen har ofret for at få de 364 andre domæner bare i afgifter og sådan noget, så vil mene at de skal give næsten det som 365 domæner koster at registere og afgifter til dk-hostmasker for 1 år da det er deres reele udgift for ikke at købe af dig.

Hvis jeg var dig ville jeg da sælge det og så evt købe www.1april.dk www.1april2010.dk eller www.01042010.dk der er mange ideer.

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
I7 - 860@4Ghz Corsair H70
Gainward GTX470
Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
Creative SB X-Fi XtremeMusic
OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

4

torsdag, 25. marts 2010, 13:39

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gurk
well hvis de markedsfører deres koncept først.. så kan de i bund og grund.. kører sag på det og få dit overdraget.. :( så få nogle penge for det før de bare tager det..

1. april i år er jo tæt på så går ud fra at Gejl har sendt invitationer og lignende, så tror han egentlig kom først med sit koncept, men ja han skal få lidt penge inden at de bare tager det.
Er MEGET imod det med at de bare kan tage det, ville jo være det sammen som hvis jeg ville have 20 727 727 som tlfnummer hvis mit firma nu hed 727 og så bare tvang andre til at skifte nummer.

Asus Maximus III Gene
Gainward GTX470

5

torsdag, 25. marts 2010, 13:51

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gurk

Tror ikke de kan få det overdraget. Mit koncept er 100% holdbart og jeg har en klar relation til domænet!

6

torsdag, 25. marts 2010, 14:28

Hej Klaus,

Tillykke med bryllupet :)

Mener du har en god sag frem til 1. april med domænet, men derefter mister det sin brugsværdi eftersom indholdet må være at betragte som mere statisk. Klagenævnet for domæner skæver jo bl.a. meget til hvad der ligger på siden og relevansen af det.

Jeg ville nok tage de 2.500,- og sige dem tak for bryllupsgaven :) Du har (qua din erhvervsmæssige baggrund/skade) jo i sagens natur selv flere domæner, som lige så fint kan hoste bryllups billederne :)

Tror tiden med at betale rigtig mange penge for domæner er slut med de seneste vedtægter fra DIFO. Det er simpelthen billigere at sætte en advokat på sagen.

//CyberOpz

7

torsdag, 25. marts 2010, 14:38

Citeret

Oprindeligt indlæg af CyberOpz
Hej Klaus,

Mener du har en god sag frem til 1. april med domænet, men derefter mister det sin brugsværdi eftersom indholdet må være at betragte som mere statisk. Klagenævnet for domæner skæver jo bl.a. meget til hvad der ligger på siden og relevansen af det.

Jeg ville nok tage de 2.500,- og sige dem tak for bryllupsgaven :) Du har (qua din erhvervsmæssige baggrund/skade) jo i sagens natur selv flere domæner, som lige så fint kan hoste bryllups billederne :)

Tror tiden med at betale rigtig mange penge for domæner er slut med de seneste vedtægter fra DIFO. Det er simpelthen billigere at sætte en advokat på sagen.

//CyberOpz

Synes bare at 2500 kr er for lidt... Gider personligt ikke lave noget for under 500 kr i timen! Det er livet sku for kort til. Ville måske overveje at sælge den for 15.000 kr.... men ellers gider jeg ikke rigtig bøvle i det!

Ved godt der har været nogle trælse sager det sidste stykke tid hvor virksomheder har snuppet domæner fra private.... Men synes min sag er rimelig god!

/Klaus Gejl

8

torsdag, 25. marts 2010, 14:39

Du kan fået en del advokat for 15K :)

9

torsdag, 25. marts 2010, 14:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gejl

Citeret

Hej Klaus,

//CyberOpz

Synes bare at 2500 kr er for lidt... Gider personligt ikke lave noget for under 500 kr i timen! Det er livet sku for kort til. Ville måske overveje at sælge den for 15.000 kr.... men ellers gider jeg ikke rigtig bøvle i det!

Ved godt der har været nogle trælse sager det sidste stykke tid hvor virksomheder har snuppet domæner fra private.... Men synes min sag er rimelig god!

/Klaus Gejl

du kan jo prøve lykken, men det er et sats, for ryger sagen for domæneklagenævnet og de vinder så får du ikke slet intet for domænet

\\ martin

roses are red
the screen just went blue
i'm sitting here thinking:
what the fuck did i just do?

10

torsdag, 25. marts 2010, 14:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af martinta

Citeret

Citeret

Hej Klaus,

//CyberOpz

/Klaus Gejl

du kan jo prøve lykken, men det er et sats, for ryger sagen for domæneklagenævnet og de vinder så får du ikke slet intet for domænet

Den bliver ikke taget fra en. Den1april er en dato og ikke noget nogen har nogen form for rettigheder til.

11

torsdag, 25. marts 2010, 15:28

Personligt tror jeg også du har en god sag Gejl, hvis jeg var dig ville jeg gøre som skriver med at sende dem et forslag på 15000 eller lignende beløb og stille det op imod at de allerede må have smidt en håndfuld penge efter de andre domæner og de intet er værd for dem uden denne ene.

Asus Maximus III Gene
Gainward GTX470

12

torsdag, 25. marts 2010, 17:32

Citeret

Oprindeligt indlæg af PsyCho
Personligt tror jeg også du har en god sag Gejl, hvis jeg var dig ville jeg gøre som skriver med at sende dem et forslag på 15000 eller lignende beløb og stille det op imod at de allerede må have smidt en håndfuld penge efter de andre domæner og de intet er værd for dem uden denne ene.

lige hver opmærksom på at det sandsynligvis kan bruges af virksomheden hvis de klager ved domæneklagenævnet mod at han er en "domænehaj"..

\\ martin

roses are red
the screen just went blue
i'm sitting here thinking:
what the fuck did i just do?

13

torsdag, 25. marts 2010, 17:32

Hvis I vil benytte domænet så gør det, hvis I vil have lidt ekstra til bryllupsrejse så sælg det. IMO Dumt at spekulere i om du kan presse dem højere op. Hvis de virkelig skal have det domæne, så kommer de sikkert også med et bedre bud hvis du afslår. Eller også går de bare den tarvelige vej, som vi har set på det sidste, og pudser advokat på.

EDIT: Læs reglerne om .dk domæner.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "JakobPP" (25.03.2010, 17:33)

14

torsdag, 25. marts 2010, 20:20

Citeret

Den bliver ikke taget fra en. Den1april er en dato og ikke noget nogen har nogen form for rettigheder til.

Måske ikke, men det er ikke lovligt at være domænehaj ;)

15

torsdag, 25. marts 2010, 20:56

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger

Citeret

Måske ikke, men det er ikke lovligt at være domænehaj ;)

Det er man heller ikke hvis men har købt et domæne navn til et formål. Jeg er jo blevet kontaktet af dem og de vil høre om jeg vil sælge mit domæne! Så må jeg jo bestemme hvor meget den betyder for mig!

Desuden har han kontaktet mig igen og hans bud lyder nu på 5.000 kr.

16

torsdag, 25. marts 2010, 21:10

bare en idé..

Tag imod de 5000kr, og hvis du ønsker domæne med den1april. et eller andet, så brug evt. .com, .eu eller andet :)

Man kan jo se det som at der stadig er gået plus ind på kontoen :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "nitan" (25.03.2010, 21:11)

17

lørdag, 27. marts 2010, 19:41

Du kan sagtens få mere end 5.000 kr for domænet, men læs reglerne for salg af domæner og sørg for at holde domænet aktivt, gerne med en blog eller noget, evt opdatering om den store dag og tillykke med den.

Reglerne for domænesalg ser på hvor længe du har haft domænet. Har du haft det længe er du bedre stillet, men du krænker ikke nogen andres interesser, så jeg tror ikke de kan tage det fra dig, så længe du ikke udbyder det til salg!

Men ta' en god pris og køb dig et andet domæne.

mvh Hymn

18

mandag, 5. april 2010, 15:35

5000 lige ned i lommen er da fint nok ? hvorfor presse citronen og risikere, at den splatter ud på trøjen af dig ? :crazyeyes:

som en anden nævnte så sig tak for bryllupsgaven og find et nyt domæne :)

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.