1

søndag, 21. februar 2010, 13:28

Hey...

Vi er en gruppe venner der har en Loge, som er begyndt at blive mere og mere seriøs, så jeg skal ha lavet en hjemmeside til os... Men der skal være et forum der inde, som man kan logge ind på, og oploade billeder og lave profiler og alt det der, lidt som her på tweak, dog, bare ikke så krævende :)

Men der er nogle steder hvor man kan få sådan en forum, med login, gratis? eller er det noget man skal "købe" sig til?

jeg ved ikke lige hvad jeg skal søge på hvor henne og hvordan, og det må gerne være sådan ok nemt, ikke noget med de vilde koder osv :)

håber der er nogle klode nørder der ude der kan hjælpe :9xo

:thumbsup:

2

søndag, 21. februar 2010, 13:53

kommer an på om i har en webserver tilrådighed eller om alt skal være "ude i byen"

i kan f.eks. bruge http://www.phpbbweb.com/ hvis det skal være noget ude i byen. Eller bruge selve PHPbb forumet hvis i har en webserver tilrådighed http://www.phpbb.com/

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

3

søndag, 21. februar 2010, 14:16

Citeret

Oprindeligt indlæg af dkwolf
kommer an på om i har en webserver tilrådighed eller om alt skal være "ude i byen"

i kan f.eks. bruge http://www.phpbbweb.com/ hvis det skal være noget ude i byen. Eller bruge selve PHPbb forumet hvis i har en webserver tilrådighed http://www.phpbb.com/

hey, vi har web-server ved web10.dk ? så ved ikke lige om det var det du mente? :)

4

søndag, 21. februar 2010, 14:19

web10 skulle nok kunne bruges - der er PHP support til siderne og en database til forumet. Så de skulle nok kunne bruges hvis i selv vil styre alt på forumet.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

5

søndag, 21. februar 2010, 14:48

Citeret

web10 skulle nok kunne bruges - der er PHP support til siderne og en database til forumet. Så de skulle nok kunne bruges hvis i selv vil styre alt på forumet.

Nice.. Takker.. det virker sq :)
Meget enkelt og let... :)

Hvordan kan man så gøre så at man inde fra ens hjemmeside af, skal logge ind på hjemmesiden, for at komme over på den der Forum side?

6

søndag, 21. februar 2010, 14:58

Citeret

Oprindeligt indlæg af Toby

Citeret

Hvordan kan man så gøre så at man inde fra ens hjemmeside af, skal logge ind på hjemmesiden, for at komme over på den der Forum side?

Har ikke leget forfærdelig meget med PHPbb forum.

Men det skulle være muligt at gøre sådan at man skal være logget ind for at se de forskellige Fora'er..

Også kan du også gøre sådan at det kræver at du som Admin accepterer brugere før de kan bruge forummet.

Hvis det ikke er sådan du mener, er det så at når man åbner jeres side så kommer den blot frem med:

Brugernavn : _________________
Password: _________

|Login Boks|

Agtigt..?

7

søndag, 21. februar 2010, 15:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af nitan

Citeret

Citeret

Har ikke leget forfærdelig meget med PHPbb forum.

Men det skulle være muligt at gøre sådan at man skal være logget ind for at se de forskellige Fora'er..

Også kan du også gøre sådan at det kræver at du som Admin accepterer brugere før de kan bruge forummet.

Hvis det ikke er sådan du mener, er det så at når man åbner jeres side så kommer den blot frem med:

Brugernavn : _________________
Password: _________

|Login Boks|

Agtigt..?

Lige nu har jeg sagt at jeg som admin, skal godkende, tror jeg da :) de andre sover stadig, så har ikke lige fået testet det endnu.. og ved ikke om de kan se det eller aj.. så det må jeg lige hjemme op på..

Men det som jeg gerne ville ha, var at når man er inde på vores hjemmeside, så ude i siden, der vil jeg lave en Log-in boks, som når man så logger ind, så blvier man automatisk flyttet over i vores forum, hvor man så også skal logge ind...

8

søndag, 21. februar 2010, 17:46

Inde under det der phpBB Administration der kan man vælge Konfiguration->Aktivering af Konto og der kan man vælge: Ingen, Bruger og Admin... når jeg vælger Admin, så burte jeg vel skulle godkende dem før deres profil er aktiv?
Men den kan jeg sq ikke rigtig lige finde ud af, da jeg ikke får en mail eller en andet link så jeg kan godkende dem?

9

søndag, 21. februar 2010, 18:13

Hvad angår et samlet login til både forum og hjemmeside, ved jeg at der findes forskellige CMS systemer som kan integrere et PHPbb forum (og andre fora) og kæde informationerne sammen. PHPnuke er et af disse. :)

10

mandag, 22. februar 2010, 08:39

Citeret

Inde under det der phpBB Administration der kan man vælge Konfiguration->Aktivering af Konto og der kan man vælge: Ingen, Bruger og Admin... når jeg vælger Admin, så burte jeg vel skulle godkende dem før deres profil er aktiv?
Men den kan jeg sq ikke rigtig lige finde ud af, da jeg ikke får en mail eller en andet link så jeg kan godkende dem?

Gør dig selv den tjeneste at gøre noget ved phpbb spambot problemet allerede fra start :D

Login into your phpBB3 Administration Panel >> Users And Groups >> Custom Profile Fields.

1) Create a new field using "Drop downbox"
2) In "Field identification: Type "Spambot"

Opsæt det som på billedet.. når du har gjort det.. så trykker du dig bare igennem til den skriver Ok :D

Så skal brugerne når de opretter sig på forummet lige vælge "er du spambot?" "Nej".. og så sorterer du alle de grimme bots væk :)

11

tirsdag, 23. februar 2010, 10:53

Citeret

mht. aktivering:

ingen = ingen brugeraktivering, brugeren kan gå i gang med det samme
Bruger = bruger får tilsendt en mail med aktiveringslink
Admin = Forumadministratorerne får mail når en bruger opretter sig og skal godkende brugeren før brugeren kan logge ind

hvis ikke du får en mail, hvad så med en PM? ellers kan du nok finde det inder under User/bruger panelet.

har arbejdet en smule med phpbb i sin tid, dog ikke med admin aktivering :D

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Foxx" (23.02.2010, 10:53)

12

tirsdag, 23. februar 2010, 22:19

Jep, har fundet ud af hvordan jeg Godkender dem nu :)

Nogle der så ved hvordan man kan gøre så man SKAL være logge ind for at kunne enten se Hele forumet, eller ivertifald gøre så man kun kan se Noget af det uden at være logget ind?

Så dem der er logget ind, kan se det der har med vores Loge af gøre, og hvis man ikke er logget ind, så kan man ikke se det med Logen?

13

onsdag, 24. februar 2010, 00:34

Citeret

Nogle der så ved hvordan man kan gøre så man SKAL være logge ind for at kunne enten se Hele forumet, eller ivertifald gøre så man kun kan se Noget af det uden at være logget ind?

Så dem der er logget ind, kan se det der har med vores Loge af gøre, og hvis man ikke er logget ind, så kan man ikke se det med Logen?

du burde smide et Phpbb2 forum ind.. det er laaaangt mere brugervenligt.. når man ikke har arbejdet med det før.. :)

Men i bund og grund så skal du lave en bruger gruppe hvor "medlemmer" meldes ind i. Og denne bruger gruppe giver du rettigheder til at kunne se "logen".

Jeg roder tit med phpbb3...
www.puppeteers.dk som et eks.

14

onsdag, 24. februar 2010, 00:56

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gurk

Citeret

du burde smide et Phpbb2 forum ind.. det er laaaangt mere brugervenligt.. når man ikke har arbejdet med det før.. :)

Men i bund og grund så skal du lave en bruger gruppe hvor "medlemmer" meldes ind i. Og denne bruger gruppe giver du rettigheder til at kunne se "logen".

Jeg roder tit med phpbb3...
www.puppeteers.dk som et eks.

hvordan smider jeg så et phpbb2 forum ind? :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Toby" (24.02.2010, 01:03)

15

onsdag, 24. februar 2010, 08:57

Citeret

hvordan smider jeg så et phpbb2 forum ind? :)

på samme måde som du installerede phpbb3 :)

ellers fang mig på msn : lars@ardahl.com
så skal jeg se om jeg ikke kan guide dig lidt :)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.