Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 19. februar 2010, 21:30

Hey Tweakers jeg har for noget tid siden bedt om en vurdering af min hjemmeside (www.Hardwaresiden.dk) og der blev smidt noget kritik og jeg fik lavet en masse om nu vil jeg gerne bede jer om det samme igen da jeg har lavet siden meget om og kunne godt bruge nogle friske øjne da jeg er ved at stier mig blind på den.. :crazyeyes:

Tak på forhånd

2

fredag, 19. februar 2010, 22:00

bestemt fremskridt..

men personligt ser det ik så godt ud at have alle nyheder osv i bunden.. som om det relevante er øverst og midt på siden og resten bare er reklamer/noget man ikke vil se på

\\ martin

roses are red
the screen just went blue
i'm sitting here thinking:
what the fuck did i just do?

3

fredag, 19. februar 2010, 22:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af martinta
bestemt fremskridt..

men personligt ser det ik så godt ud at have alle nyheder osv i bunden.. som om det relevante er øverst og midt på siden og resten bare er reklamer/noget man ikke vil se på

er ikke helt med på hvad du mener men er det ang. google ads i siden eller hvad?

4

fredag, 19. februar 2010, 22:19

for at sige det som en folkeskole lærer ville sige det.. synes det virker som om siden er ude af balance.. man kigger på den og det første man ligger mærke til er et stort banner, så kommer der en artikel som kun lige er markeret som en heading som man først ser hvis man kigger godt efter..

og så nede i bunden kommer der nyheder, artikler og kommende artikler..

ved ikke hvordan jeg skal forklare det :) men igen, er ikke ekspert på hjemmesider, så kan godt være det er mig der er helt ude i skoven

\\ martin

roses are red

5

fredag, 19. februar 2010, 22:38

Citeret

for at sige det som en folkeskole lærer ville sige det.. synes det virker som om siden er ude af balance.. man kigger på den og det første man ligger mærke til er et stort banner, så kommer der en artikel som kun lige er markeret som en heading som man først ser hvis man kigger godt efter..

og så nede i bunden kommer der nyheder, artikler og kommende artikler..

ved ikke hvordan jeg skal forklare det :) men igen, er ikke ekspert på hjemmesider, så kan godt være det er mig der er helt ude i skoven

Prøv lige og kigge igen hjalp det her?

6

fredag, 19. februar 2010, 22:54

ja :) synes det hjalp..

lige en lille detalje.. hvis man eks klikker på "projekter" så kommer alt teksten fra emnet helt oppe ved menuen, måske der skulle være bare lidt afstand imellem tekst og menu

\\ martin

roses are red

7

fredag, 19. februar 2010, 22:57

Citeret

lige en lille detalje.. hvis man eks klikker på "projekter" så kommer alt teksten fra emnet helt oppe ved menuen, måske der skulle være bare lidt afstand imellem tekst og menu

Har set det det var heller ikke meningen, så jeg er ved at løse problemet :)
er der andre ting som du vil påpege?

8

fredag, 19. februar 2010, 23:00

Citeret

Oprindeligt indlæg af Casper Lynge

Citeret

Har set det det var heller ikke meningen, så jeg er ved at løse problemet :)
er der andre ting som du vil påpege?

sådan lige her og nu kan jeg ikke se andre ting :)

\\ martin

roses are red

9

fredag, 19. februar 2010, 23:17

Oki men tak for hjælpen det var en stor hjælp!! ;)

10

lørdag, 20. februar 2010, 00:53

Citeret

Oprindeligt indlæg af Casper Lynge
Oki men tak for hjælpen det var en stor hjælp!! ;)

Kan stadig godt bruge flere forslag!

11

lørdag, 20. februar 2010, 10:25

Kæmpe fremskridt! Det overordnede layout på forsiden sidder lige i skabet.
Du har det mest relevante indhold øverst, og vil man scrolle lidt, får man et godt overblik over, hvad siden ellers indeholder. Godt sat op!

Der er selvfølgelig stadig ting, som kan arbejdes med :D

2 grundregler:

Brug aldrig understregning til andet end links!
Understregning betyder link på hjemmesider. Det går ud over brugervenligheden at bruge det til overskrifter

Sørg for at resize dine billeder til den størrelse de skal vises på siden.
Det holder ikke at lade brugeren loade 1041px × 1299px billeder, hvis du så lader HTML skalere dem til en brøkdel af den størrelse. Det tager lang tid og billedernes kvalitet forværres mærkbart.

Dernæst så tror jeg, at når martinta siger, at siden ikke er i balance, så skyldes det, at du bruger alt for mange forskellige margins.

Se dette screenshot: http://webdesignerblog.dk/uploads/hardwaresiden-margins.png

Bemærk mine markeringer.
Du bør have en lige kant hele vejen ned. Det er især galt i højresiden, hvor søgefelt, adsense og nyhedskolonne bør flugte.
Afstand fra indhold til sidens kant bør også være ens i begge sider. I øjeblikket er der ca 5 px i højre side og 20px i venstre.

Der var lidt at arbejde med :D

Jeg håber det kan bruges, og ellers spørger du bare.

WebDesignerBlog.dk - Idéer og inspiration til den moderne webdesignere
www.webdesignerblog.dk

Seneste tests og artikler

0

CM Storm Resonar In-ear Gaming Headset

Hvis du tilbringer megen af di
Læs Mere

1

Xtrfy XG1-R LED mekanisk gamer tastatur

Det kan være svært for produce
Læs Mere

3

Sapphire Radeon R9 290 Tri-X 4 GB

Vi skal i dag se lidt på et Ra
Læs Mere

0

Corsair Graphite 380T

Vi skal i denne test tage et k
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Flere NVIDIA GeForce GTX 980 informationer

NVIDIAs næste high end grafikk
Læs Mere

0

Nyt In Win D-Frame Mini kabinet

In Win har lanceret deres nye
Læs Mere

0

Første trailer til The Hunger Games - Mockingjay Del 1

Første trailer til den tredje
Læs Mere

0

Masser af billeder af NVIDIA GeForce GTX 980

Der er dukket mere end en hånd
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.