1

mandag, 15. februar 2010, 17:13

Hey Tweaker's...

jeg har lige kommet igang med min nye hjemmeside, som handler om hardware og andet godt.
jeg kunne godt tænke mig noget respons på den og måske nogle forslag til hvad jeg kunne lave på siden eller lave om på ;)

sidden hedder Http://www.hardwaresiden.dk/

Sætter stor pris på hjælpen ;)

2

mandag, 15. februar 2010, 18:22

Udemærket idé til en side, og må sige jeg har aldrig selv helt fattet Raid systemet, og synes enlig for for det pænslet ret godt ud, hvertfald vil jeg mene at jeg har forstået det bedre :D.

Men der er nogle skønhedsting som jeg bemærker som jeg personligt ikke synes der hører til en "seriøs" hardware side..

1. Logoets skrift passer ikke ind til en hardware side.
  2. Siden virker en anelse forvirrende, da den er lidt for "clean" i designet.
    [/list=1]

Lige for at uddybe lidt.
    1:
    Logoets skrift appelere ikke rigtigt til hardware, og minder derimod om en form for useriøs side. Man kunne evt. kigge lidt på noget ala Tweak.dk logoet.

2:
    I og med at siden er helt hvid, og der ikke rigtigt er nogen indikering på hvor de forskellige punkter er, så er den lidt forvirrende at se på. Man kan f.eks. kun næsten ane de eneste streger som skiller menu punkterne fra hinanden, hvilket er det eneste som der er at spotte, ellers er resten hvid. Det synes jeg personligt hvertfald ikke virker særlig i øjefaldende, og kan være svært at fokusere på det område du nu ønsker at folk skal fokuserer på.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "nitan" (15.02.2010, 18:23)

3

mandag, 15. februar 2010, 18:39

Oki tak for kritiken den kan jeg ihvertfald godt bruge som sagt er siden slet ikke færdig der mangler som du siger mere farve og hvad ang. logoet har jeg hørt det saamme fra koxx som er min bror, så jeg havde tænkt mig at skifte det men er ikke selv så skrap til alt det med Logo Banner etc. jeg er mere en kode haj ;)

men tak for det og i/du er velkommen til at komme med mere kritik hvis i ser noget...

4

mandag, 15. februar 2010, 20:58

Jeg er helt enig med nitan i, at du skal have designet et nyt logo med en anden font.

Jeg forstår ikke hvorfor du har en lang sidebar med nye artikler og AdSense, når der er oceaner af plads i den brede kolonne.
Du bør overveje et helt andet layout på din forside som "sælger" siden bedre. Du skal vise hvilke fantastiske artikler du kan tilbyde.

Ellers er jeg vild med den minimalistiske stil. Navigationen er helt fantastisk. Helt simpel, nem at finde, nem at bruge og bare elegant. Sådan!

Den stil synes jeg, du skal holde fast i. Sort/Hvid og så fremhæve links med en tredje farve. Hvis du gerne vil peppe den lidt op, kunne du også ændre den grå baggrund til noget lidt mere spændende.

Fedt projekt. Keep it up!

WebDesignerBlog.dk - Idéer og inspiration til den moderne webdesignere
www.webdesignerblog.dk

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "mortenvium" (15.02.2010, 21:00)

5

tirsdag, 16. februar 2010, 06:46

Du skal passe meget på med reklamer. Der er mange der smutter meget hurtigt fra en side der er fyldt med reklamer. Samtidigt ødelægger de ret meget den "rene" stil.

Jeg kan faktisk godt lide den rene stil, men der mangler en indikation af hvilken side du er på i menuen (eller bredcrumbs eller lign.).

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

6

tirsdag, 16. februar 2010, 14:00

Citeret

Oprindeligt indlæg af jacobask
Du skal passe meget på med reklamer. Der er mange der smutter meget hurtigt fra en side der er fyldt med reklamer. Samtidigt ødelægger de ret meget den "rene" stil.

Jeg kan faktisk godt lide den rene stil, men der mangler en indikation af hvilken side du er på i menuen (eller bredcrumbs eller lign.).

/ask

Oki, det kan jeg godt følge, Bredcrumbs må jeg lige kigge på så ;)

Siden er lige blevet opdateret så i må meget gerne kigge igen ;)

7

tirsdag, 16. februar 2010, 14:39

Det ser godt ud. Gode updates.
Jeg kan godt lide det nye logo, men jeg ville flytte det ud til venstremarginen.

Det går den rigtige vej, men vil jeg fortsætte min benhårde kritik :D
Ikke fordi jeg er et svin, men jeg kan se det hjælper :)

Teksten på forsiden hører til på en "om os"-side.

Forsiden er til brugere, der kommer første gang for at se, hvad du kan tilbyde. De er mere eller mindre ligeglade med, hvornår siden er fra.

Vis dem hvad du tilbyder.
Jeg ville bruge den plads til et kæmpe billede fra den nyeste artikel, artikles overskrift samt en teasertekst, der fortæller hvad artiklen handler om.

Når de viser dit indhold til dine brugere, skal de nok selv vurdere, om det matcher deres behov. Du behøver ikke skrive, hvem siden er målrettet mod. I hvert fald ikke på forsiden.

WebDesignerBlog.dk - Idéer og inspiration til den moderne webdesignere
www.webdesignerblog.dk

8

tirsdag, 16. februar 2010, 15:57

Oki...

Det er skam helt fint, kan sq godt bruge noget benhård kritik for ellers bliver det jo aldrig bedre og det er altid godt med nogle nye øjne!!!

Jeg er skam glad for du er hård hehe

Jeg kan godt flg. dig med hensyn til forsiden, det må jeg lige arbejde på.

Citeret

Oprindeligt indlæg af mortenvium
Det ser godt ud. Gode updates.
Jeg kan godt lide det nye logo, men jeg ville flytte det ud til venstremarginen.

Det går den rigtige vej, men vil jeg fortsætte min benhårde kritik :D
Ikke fordi jeg er et svin, men jeg kan se det hjælper :)

Teksten på forsiden hører til på en "om os"-side.

Forsiden er til brugere, der kommer første gang for at se, hvad du kan tilbyde. De er mere eller mindre ligeglade med, hvornår siden er fra.

Vis dem hvad du tilbyder.
Jeg ville bruge den plads til et kæmpe billede fra den nyeste artikel, artikles overskrift samt en teasertekst, der fortæller hvad artiklen handler om.

Når de viser dit indhold til dine brugere, skal de nok selv vurdere, om det matcher deres behov. Du behøver ikke skrive, hvem siden er målrettet mod. I hvert fald ikke på forsiden.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Casper Lynge" (16.02.2010, 18:42)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.