Måske en lidt lettere "dum" løsning om man vil
Men, hvis du har muligheden nu for at skrive VB scripts til din PLC, så kan det vel også være muligt at hente dem igen..
Jeg foreslå dig at gøre brug at noget "normal" .asp kodning, som udfra hvad jeg lige kan finde på wc3schools.com lave det som man kalder et "Application object".
http://www.w3schools.com/asp/asp_applications.asp
(Har ikke en særlig stor erfaring med IIS, så forsøger mig at læse mig frem til det

og opbygger derfor en teori her neden under udfra det hvad jeg har læst )
Hvis ikke det skulle være til, så burde der ligge en funktion som kan få IIS til at overfører data til en Access database, og udfra det burde det være muligt at lave en .asp kode som kan hente Access databasen's værdier og evt. tvinge den til at opdaterer.. Og derfra så også ændre som nævnt oven over
-------------------------------------------------------------------------------------------
Altså min pointe med at hente data fra den kunne være at man lavede f.eks. noget så fedt som en oversigts tegning af huset, også kunne udfra det, se tempeaturen, om lyset er tændt mm. i hvert rum.
Ellers så er det hvertfald muligt at overskrive PLC'en værdier igennem .asp kodning med "Application object" også tvangsstyre det den vej igennem.