1

torsdag, 5. november 2009, 22:21

Hej,

Jeg er lige begyndt at interresere mig for at lave hjemmesider, jeg har læst om HTML og CSS, jeg kan også finde ud af at bruge det, men er begrænset hvad jeg kan.

-jeg vil gerne lære at lave min egen Hjemmeside så den er flot, istedet for det "primitive design"
-Vil gerne vide om der er nemmere måder at lave hjemmesider på end at Kode det hele?
-Har i evt. nogle råd til hvad jeg kan gøre for at blive bedere, eller bar nogle gode råd?

Jeg har ikke købt min egen hjemmeside endnu, jeg vil lige blive bedere inden jeg køber/lejer noget.

Håber i vil hjælpe mig :)

2

fredag, 6. november 2009, 06:41

Den nemmeste måde til en hjemmeside hvis når den skal vedligeholdes er et eller andet CMS, hvor man så selv kan skrive en template til (for at få "øvelsen"). Alternativt kan man finde templates til diverse CMS og så tilrette disse til ens egne ønsker.

Selvom det i realiteten ikke rigtigt er et CMS, men et blog-system så kan jeg anbefale wordpress hvis du vil rimeligt hurtigt i gang med selv at skrive temaer. Det er ret let at gå til, og der er rigtigt meget hjælp at hente på wordpress.org og worpress.dk/forum.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

3

fredag, 6. november 2009, 08:48

Enten som Ask skriver om.

Ellers er der programmer som er WYSIWYG (What you see is what you get).

Der er bl.a.

-Adobe Dreamweaver
-Namo Webeditor (Har jeg selv gjordt meget brug af før)

Det er dog kun de 2 jeg kan anbefale.. Der er selvfølgelig også Microsoft's Frontpage, men har aldrig sat mig ind i det program :)

4

fredag, 6. november 2009, 09:22

SElc om det kan være meget fristende med WYSIWYG programmer, så vil jeg faktisk anbefale at man prøver mindst én gang i notepad! Det siger jeg absolut ikke for at være hellig, men det giver en helt anden forståelse for opbygningen at lave det "i hånden".

Det er klart at det vil tage en del længere tid at lave den i hånden, men det er tid der er givet rigtigt godt ud i længden, da man får en langt bedre forståelse af hvad der foregår.

/ask

5

fredag, 6. november 2009, 10:35

Står i en lign. situation, så jeg kigger lige med..

Skal bruge et nemt program, kald det et begynder program, helst uden kodening (HTML osv.)

Men der skal stadig være muligheder, så det ikke bliver en alt for kedelig hjemmeside..

MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2

6

lørdag, 7. november 2009, 01:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af jacobask
SElc om det kan være meget fristende med WYSIWYG programmer, så vil jeg faktisk anbefale at man prøver mindst én gang i notepad! Det siger jeg absolut ikke for at være hellig, men det giver en helt anden forståelse for opbygningen at lave det "i hånden".

Det er klart at det vil tage en del længere tid at lave den i hånden, men det er tid der er givet rigtigt godt ud i længden, da man får en langt bedre forståelse af hvad der foregår.

/ask

Enig. Men ville nu nok vaelge Notepad++ til det formaal. Goer det hele noget mere overskueligt.

http://www.firebrazer.blogspot.com - I'd rather be caught dead, than be weak. On my last day I'll still be standing strong.

7

mandag, 9. november 2009, 09:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af Firebrazer
Enig. Men ville nu nok vaelge Notepad++ til det formaal. Goer det hele noget mere overskueligt.

Ja, det er klart at notepad++ er langt bedere end det alm. notepad - det er også mit mest benyttede program næstefter FF.

Hvis man skal ud i noget php eller lign med masser af import fra forsk. filer, så kan jeg også anbefale eclipse.

/ask

8

mandag, 9. november 2009, 09:39

I listen af gratis programmer bør Kompozer nævnes, den er også på dansk:

http://kompozer.net/

I stedet for notepad, så kig lige på pspad - også et gratis værktøj:

http://www.pspad.com/

Jeg er helt enig i at man bør tilegne sig grundlæggende viden først.

http://www.w3schools.com/

Et godt sted at starte :)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.