1

onsdag, 28. oktober 2009, 23:51

Hej Alle.

Nu fik jeg endelig taget mig sammen til at få lavet mig en hjemmeside.

Den er MEGET basic. Jeg har ikke en skid styr på html og webdesign generelt, så jeg har lavet det meste design i Photoshop, og sammensat det i Dreamweaver. Hjemmesiden skal dog ikke bruges til andet end at fremvise mine værker til folk der muligvis kunne bruge mig til noget bestillingsarbejde, samt til at vise mine billeder til andre fotointeresserede.

Det er min plan, at der senere skal komme et link til en foto- og almindelig blog også.

I må meget gerne sige jeres ærlige mening om siden. Så længe i gør det på en konstruktiv måde og ikke bare sviner det til.

Anyways, enjoy.

http://www.aagaardfoto.dk/

Mvh. Anders.

Whenever I’m about to do something,
I think “would an idiot do that?” and if they would,
I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Aagaard1000" (28.10.2009, 23:52)

2

torsdag, 29. oktober 2009, 07:24

Hey Anders

Der er lige et par ting du skal være klar over. Du skal have samme baggrund både i dit portfolio og i din almindelige side.

derudover skal du have revurderet din sideopbygning. Jeg kan se du blot lægger ind baggrund på sitet og derefter tilføjer knapper til at bevæge dig frem og tilbage. da disse knapper ikke er placeret med css, men blot med centrering og en masse gange enter får du sådan en sjov kode :D og det er noget rod, som er fuldkommen spildt. Det virker :) men ikke kønt kodemæssigt. Synes du skal læse lidt om css og se hvor fedt det egentligt er lige netop til et godt layout

<p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p><p align="center">&nbsp;</p>

2. Du skal desuden vurdere om sitet ikke lige skal være 100 pixels mindre i højden så os med 1440x900 også kan se den uden at scrolle :) eller endnu bedre lige tage 250 pixels af :D så 1024x768 er understøttet uden scroll :) det er en lille ting, men hvis det kan lade sig gøre ville det være nice for ALLE brugere af nettet, men som du nok ved er det stadig de færreste som kører med under 1280x1024.

3. Jeg kan se du har lidt problemer med din tekst eftersom det er gemt i Jpeg. Du bruger en standardskrift, hvilket ligeså godt kunne være skrevet i et på sitet ( lærer du hurtigt om, hvis du læser lidt om css ). Da du jo her gemt det i Jpeg kommer der disse artifacts rundt om teksten, hvilket er lidt synd.

4. Rigtig godt stykke arbejde :) designet ser fint ud, og hvis du vil have mig til at rette de småting jeg har talt om, så vil jeg meget gerne dette, da jeg alligevel ikke har en skid projekter på min uddannelse :D

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Helmer" (29.10.2009, 07:25)

3

torsdag, 29. oktober 2009, 07:30

1. start med at give din side et navn, lige nu hedder det "untitled document"
2. For dyster efter min mening - for meget "mørkt i mørkt" - prøv evt. med en lysere baggrundsfarve end sort - evt. en gradient.
3. Hvor er tilbage til forsiden funktionen, når man har valgt "portfolio" ?
4. Jeg bryder mig ikke om at "portfolio" skiller sig ud fra resten af siden - det skal integreres, så alt fremstår som en helhed. Når man vælger "portfolio" virker det som om man kommer til en helt anden hjemmeside.
5. Evt. en kontakt formular. Folk er dovne, de gider ikke kopiere/indsætte din mail adresse til deres mail klient. Brug evt. "mailto". Problemet er bare at ikke alle anvender pop3 klienter. Mange bruger gmail, hotmail m.m.
6. I Portfolio .... navngiv dine fotos, så de ikke bare hedder "1_29_.jpg"

Hmmmmm, det var hvad jeg lige kunne få øje på :)

4

torsdag, 29. oktober 2009, 07:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af Woqini
1. start med at give din side et navn, lige nu hedder det "untitled document"
2. For dyster efter min mening - for meget "mørkt i mørkt" - prøv evt. med en lysere baggrundsfarve end sort - evt. en gradient.
3. Hvor er tilbage til forsiden funktionen, når man har valgt "portfolio" ?
4. Jeg bryder mig ikke om at "portfolio" skiller sig ud fra resten af siden - det skal integreres, så alt fremstår som en helhed. Når man vælger "portfolio" virker det som om man kommer til en helt anden hjemmeside.
5. Evt. en kontakt formular. Folk er dovne, de gider ikke kopiere/indsætte din mail adresse til deres mail klient. Brug evt. "mailto". Problemet er bare at ikke alle anvender pop3 klienter. Mange bruger gmail, hotmail m.m.
6. I Portfolio .... navngiv dine fotos, så de ikke bare hedder "1_29_.jpg"

Hmmmmm, det var hvad jeg lige kunne få øje på :)

rigtig gode indvendinger Woqini :) og vil lige fortsætte så man bedre kan få en følelse af det mørkt i mørkt :) prøv og brug en crt skærm med dit site og se resultatet :) du får en meget speciel brugeroplevelse så :)

5

torsdag, 29. oktober 2009, 07:48

Syntes umiddelbart det ser godt ud, men som de andre siger er det meget mørkt. Og så ville det være dejligt med en "home" knap når man har været inde og se portfolio´en.

Og hvis du skal ha bestillings arbejde med at tage billeder af folks børn osv, så kunne det være smart ikke at lægge billeder ind af folk der får sig en streg hæ hæ ;)

Asus Rampage II Extreme
Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
G510, Quick Heavy, MX-518, G500
F3 500GB, WD B 500GB
H70

7

torsdag, 29. oktober 2009, 10:53

Citeret

Oprindeligt indlæg af dasjap
Syntes umiddelbart det ser godt ud, men som de andre siger er det meget mørkt. Og så ville det være dejligt med en "home" knap når man har været inde og se portfolio´en.

Og hvis du skal ha bestillings arbejde med at tage billeder af folks børn osv, så kunne det være smart ikke at lægge billeder ind af folk der får sig en streg hæ hæ ;)

Ja, den med stregen havde jeg ikke lige set, den er sgu bandlyst Aagaard 8o

8

fredag, 30. oktober 2009, 09:14

Det ser super flot ud!

Jeg giver de andre helt ret. Der magler en homeknap.

Du skal også (som allerede sagt) have lagt en title på! Se nedenunder hvordan:

Det kan gøres i toppen i den boks der hedder Title. Her er det rysz.net jeg lige er ved at lave. Du kan også se i koden nedenunder hvordan det ser ud i HTML. Det vigtigste er at du får det lavet.

Men ellers en fed side. Og nogle gode billeder. :9xo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Overgaard" (30.10.2009, 09:15)

9

fredag, 30. oktober 2009, 09:38

Jeg aner ikke en meter om at lave hjemmesider, men synes den er flot, og det er nogle flotte og fede billeder du har i din portfolio.

Eneste jeg lige kan kommer i tanke om, er at der mangler en måde at komme tilbage til forsiden fra din portfolio.

* 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
* SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

10

mandag, 9. november 2009, 13:56

hey anders

syndes det er en super fed hjemmeside. har heller ikke så meget forstand på hjemmeside design, men syndes det er godt gået :clap:

mvh KoXx

11

lørdag, 14. november 2009, 08:40

kan ikke finde ud af at lave en hjemmeside med login kan du hjælpe mig :roller:

hej er der nogen der ved hvordan man laver en hjemmeside

12

søndag, 15. november 2009, 19:35

Rigtig flot side, når man tænker på, at du ikke har så meget styr på HTML/CSS.

PS. Det' fandme nogle fede billeder. ;)

13

søndag, 15. november 2009, 20:02

Citeret

Oprindeligt indlæg af ninakid
kan ikke finde ud af at lave en hjemmeside med login kan du hjælpe mig :roller:

www.html.dk :) har du set denne side før ? hvis nej så start med at læse om mysql, php, css og html :) når du kan bare lidt af dette kan du vende tilbage :D

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.