Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 21. oktober 2009, 17:03

http://mikethk.dk/index.htm

Nok mest konstruktiv kritik jeg leder efter. Men selvfølgelig også ros så man ved om den er helt gal eller ej :)

AMD Forever

2

onsdag, 21. oktober 2009, 21:11

Personligt foretrækker jeg sider som er lyse, og hvis de er mørke, så med noget mønster i.

Baggrunden på din side syntes jeg virker meget flad og tung, det kunne måske se mere let ud hvis der var noget mønster i af en art.

Efter et hurtigt kik under delen med din båd, opdagede jeg at det er samme billede du bruger til både thumbnail og fuld størrelse, hvor du så lader browseren resize, der er det altid godt at oprette dem seperat i den størrelse som du vil have.

Samtidig har du også mellemrum i filnavnene, der ville jeg også foretrække at det var uden, evt med _ istedet for mellemrummet.

3

onsdag, 21. oktober 2009, 23:04

Hvis jeg bruger et andet billede, så skal den vel til at loade det billede? Og så skal jeg vel også til at lave små billeder til thumbnail?

Det der med mellemrum i filnavn kan jeg ik lige finde? Er det ved billeder? Der er lige et par billeder men ellers ik....

Tror måske jeg vel se om jeg kan få noget mønster ind så, men vil ik lave det kompliceret at se på. Skal være nemt først og fremmest.

AMD Forever

4

torsdag, 22. oktober 2009, 02:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mikethk
Hvis jeg bruger et andet billede, så skal den vel til at loade det billede? Og så skal jeg vel også til at lave små billeder til thumbnail?

Det der med mellemrum i filnavn kan jeg ik lige finde? Er det ved billeder? Der er lige et par billeder men ellers ik....

Tror måske jeg vel se om jeg kan få noget mønster ind så, men vil ik lave det kompliceret at se på. Skal være nemt først og fremmest.

Jo, men ideen er at få tiden som det tager at indlæse hele siden ned.

De billeder du bruger fylder 80-100 kb pr stk på en side har du 22 billeder det giver ca 1980 kb hvis man tager gennemsnit af billedernes størrelse.

Et thumbnail i samme størrelse ville fylde omkring 2 kb pr stk, det ville til sammen så give ca 44 kb for at indlæse samme side.

Mellemrummene er ved RCbåd 1 og RCbåd 2

Kildekode

1
2
<li><a href="RC Baad.htm"><span>RCbåd 1</span></a></li>
<li><a href="RC Baad 2.htm"><span>RCbåd 2</span></a></li>

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.