Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 18. oktober 2009, 19:21

Hej.

Jeg skal til at lave en prissammenligningsportal, á la edbpriser.dk, etc.

Har tænkt mig at bygge siden op via et CMS (hvilket ved jeg ikke, kom gerne med forslag), men hvordan får jeg importeret alle prisdataene, ind i databasen over priser ?

Mvh.

Marc

Leder du efter en ny damprenser eller vinduesvasker ?

2

søndag, 18. oktober 2009, 19:46

Hvor mange mand har du på holdet ? - det du vil i gang med er ikke en enkeltmandsopgave. Må man spørge hvorfor du vil give dig i kast med så gigantisk en opgave, når konkurrencen er så hård. Der findes jo et hav i forvejen ... Kelkoo, Pricerunner, Gate2prices osv.....

Men held og lykke med projektet :)

3

søndag, 18. oktober 2009, 21:15

Angående data, så kommer de højest sandsynligvis i form af XML.

Er det i forbindelse med en skoleopgave eller?

4

mandag, 19. oktober 2009, 14:39

Jeg havde tænkt mig at lave en prissammenligning mellem hardbal-geværer/udstyr.

Men nu skal jeg så til at spørge forhandlere om de har deres produkt-data, som en fil der kan importeres direkte til en mySQL-database.

Så er der nogen der kan fortælle mig, hvilket format sådan en fil skal være i ?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "marc1985" (19.10.2009, 14:40)

5

mandag, 19. oktober 2009, 14:49

Citeret

Oprindeligt indlæg af marc1985
Jeg havde tænkt mig at lave en prissammenligning mellem hardbal-geværer/udstyr.

Men nu skal jeg så til at spørge forhandlere om de har deres produkt-data, som en fil der kan importeres direkte til en mySQL-database.

Så er der nogen der kan fortælle mig, hvilket format sådan en fil skal være i ?

Som nævnt, vil XML nok være den foretrukne mulighed.

6

mandag, 19. oktober 2009, 14:53

Okay, men hvad nu hvis forhandlerne, kun har den liggende som, f.eks. Excel-filer, vil det da stadig være muligt at importere ind databasen ?

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.