1

torsdag, 24. september 2009, 14:37

Hei...

Jeg er ved at lave en personlig hjemmeside, men er støt på et lille problem.

Har en sort baggrundsfarve og ovenpå det et billede der fater og har skygge, som skal være selve kroppen på siden og indeholde alt teksten. Dette ser også fint nok ud. Problemet kommer først når jeg skal til at poste nyheder. Det går fint med de første par stykker, men så er der ikke mere billede og nyhederne forsvinder ud i dan sorte baggrung.

Er der mulighed for at benytte en kod, som fortæller billledet, at den automatisk skal strække sig, alt efter inholdet?

Håber der er nogen der kan hjælpe, så jeg kan komme videre..

SkArReGaRd

2

fredag, 25. september 2009, 23:43

nu er det egentlig en smule klodset at bruge et billede som indeholder alt på siden.

I bund og grund kommer det an på hvad du har lavet siden i.

I php kan det gøres, og også i javascript. Hvis du bruger CSS, så kan du nok lave noget halløj hvor bredden og længden af billedet kan skrives ind i CSS filen.

Jeg ved ikke hvordan det skal kunne gøres i kode, da jeg hverken kan ret meget js eller php, så det må du klare selv eller få en anden til at klare for dig.

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

3

fredag, 25. september 2009, 23:45

slet?

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Foxx" (25.09.2009, 23:46)

4

lørdag, 26. september 2009, 09:49

Leder netop efter noget JS eller PHP kode... Har nogenlunde styr på det, men lige her er jeg lost... Har selvfølgelig mulighed for at ligge billedet ind som background i en table, men hvordan jeg laver udstrækningen ved jeg ikke.. Gider ikke en eller anden latterlig CSS kode.

SkArReGaRd

5

lørdag, 26. september 2009, 10:19

Citeret

Oprindeligt indlæg af skarregaard
Leder netop efter noget JS eller PHP kode... Har nogenlunde styr på det, men lige her er jeg lost... Har selvfølgelig mulighed for at ligge billedet ind som background i en table, men hvordan jeg laver udstrækningen ved jeg ikke.. Gider ikke en eller anden latterlig CSS kode.

Hvis du vil gøre det med en tabel, så deler du det op i 3 dele, top, midt, bund. Midten kan du så sætte baggrunden til som der skal variere, sammen med indholdet.

6

lørdag, 26. september 2009, 10:43

Citeret

Oprindeligt indlæg af bld

Citeret

Hvis du vil gøre det med en tabel, så deler du det op i 3 dele, top, midt, bund. Midten kan du så sætte baggrunden til som der skal variere, sammen med indholdet.

Jamen fungere det også, når billedet fader fra en til en anden farve?

SkArReGaRd

7

lørdag, 26. september 2009, 10:44

Og vil billedet fortsætte med at strække over 1000px selvom billedet oprindeligt ikke er større?

SkArReGaRd

8

lørdag, 26. september 2009, 11:10

Kan det ikke bare gentages?

Stræk bliver aldrig kønt.

9

lørdag, 26. september 2009, 11:22

Det ville aldrig kunne gå med gentagelser, da den feder fra sølvgrå, til næsten hvid og har skygger på.. Det at den bliver strækt gør skam ikke noget, der der ikke er tale om figure, eller andre objekter..

SkArReGaRd

10

lørdag, 26. september 2009, 11:37

Citeret

Det ville aldrig kunne gå med gentagelser, da den feder fra sølvgrå, til næsten hvid og har skygger på.. Det at den bliver strækt gør skam ikke noget, der der ikke er tale om figure, eller andre objekter..

Så burde den bare blive ved med at strække sig

11

lørdag, 26. september 2009, 11:46

Okay..

Tak for din tid:-)

SkArReGaRd

12

lørdag, 26. september 2009, 12:11

np, håber det kommer til at fungere som du vil have det til :)

Hvis det havde været asp og kørt på din egen server, så kunne jeg nok havde lavet noget som kunne lave et billede i den størrelse som det skulle bruges, men jeg kan ikke php.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "bld" (26.09.2009, 12:12)

13

lørdag, 26. september 2009, 12:44

Har kun arbejdet med php og java script.. Hvad er der specielt asp?

SkArReGaRd

14

lørdag, 26. september 2009, 22:30

Citeret

Har kun arbejdet med php og java script.. Hvad er der specielt asp?

Tror ikke der er noget direkte specielt ved det, det var bare det jeg valgte at lære.

15

søndag, 27. september 2009, 15:44

okay.. har du en kode i ASP? for så kunne jeg jo bare få sat mig ind i det

SkArReGaRd

16

mandag, 28. september 2009, 21:32

Hvis det var på min egen side jeg skulle have det, så havde jeg nok brugt en komponent til at lave det. Der findes bla en som hedder Persits.Jpeg som har nogle fine eksempler.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.