Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 19. august 2009, 14:02

Jeg leger lidt med xml og php og er løbet ind i et problem.

Jeg henter en XML fil fra en anden side, smider hele lortet ind i en database hvor efter jeg så henter det frem på min side igen.

Her er en bid af min XML-fil:

Kildekode

1
<character achPoints="110" classId="7" genderId="0" level="24" name="Didiwin" raceId="2" rank="3" url="r=Sylvanas&amp;n=Didiwin"/>

Det jeg vil er at sortere min liste af characters via rank; men efter som det hele ligger i et enkelt text felt i min db har jeg lidt svært ved gøre det via normal php.

Forslag? :D

2

onsdag, 19. august 2009, 15:20

Ville du ikke være bedre kørende hvis du splittede det hele op i forskellige kolonner i din DB - det gør importen lidt mere bøvlet, men det blive meget nemmere at arbejde med efterfølgende.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

3

onsdag, 19. august 2009, 15:29

Joh det vil jeg helt sikkert.

Men hvis det andet kan lade sig gøre vil jeg fortrække det da det giver færre problemer hvis siden jeg henter XML'en fra ændrer på strukturen, så er jeg fri for at ændre på min DB opsætning.

4

onsdag, 19. august 2009, 16:03

Hmm så er det vel bare at læse det hele ind et array først, hvor du bruger ranks som key,

Og når du har sortert arrayet, smider det det ind i DB

Dog er måden jacobask foreslår dog klart den mest korrekte måde at gøre det på

/Thomas

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 6950 | 2xOCZ Vertex 3 120GB Raid 0 | OCZ 650W
27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM2 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
Nogle Speedlites | PocketWizards

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.