Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 21. juli 2009, 18:45

Som altid når jeg skal lede efter nye Content Management Systemer har jeg rundet opensourcecms.com men jeg er stadig lidt på bar bund. Hvor jeg tidligere har brugt løsninger kodet i PHP er jeg pt. tvunget til at kigge efter ASP/ASP.NET løsninger og det har sat mig på lidt af en opgave.

Jeg har selvfølgelig fundet opensourcecms.com's liste over gratis løsninger men jeg kender ingen af dem, og det er så her I kommer ind i billedet.

Umiddelbart er der to der får højere bedømmelser end resten:

DotNetNuke
MojoPortal

Jeg kunne selvfølgelig bare teste dem begge to selv - men det kunne jo være, at en af jer havde samlet lidt erfaringer sammen I havde lyst til at dele ud af. Jeg har selvfølgelig rodet lidt med begge systemers livedemo, men jeg er overbevist om, at andres erfaringer er med til at give et lidt mere nyanceret billede af tingene.

Min overordnede plan er, at når siden først er oppe og køre og jeg har fået lagt alt indhold på, så er det meningen at mindre IT-kyndige skal overtage opdateringen af sitet evt. ved hjælp af små guides, det skal derfor ikke være alt for indviklet at ændre i de enkelte sider eller evt. oprette nye.

Så hvad siger I til DotNetNuke og MojoPortal? Eller kender I til andre gratis løsninger der er mindst ligeså gode og som evt. også har en dansk language pack?

2

tirsdag, 21. juli 2009, 21:26

Denne tur jeg sgu også været igennem :D

Jeg kan da huske at jeg endte med DNN - dog droppede jeg det efter kort stykke tid.
Det var stadig da det kørte C++ og ikke C# som idag. Jeg synes DNN var al for "firkantet"

Sløv og slet ikke SEO optimeret. Men det var nogle år tilbage. Idag har de vundet en del priser osv læste jeg, så kan være det er vendt og muligvis er noget godt.

Har du evt. kigget på Microsoft's løsning? SharePoint? Damn den kan noget og vokser drastigt hver eneste dag.

3

onsdag, 22. juli 2009, 18:54

Kan godt være, jeg bare skal prøve mig frem for at se om der er noget der er ligeså godt som en lang række af de PHP løsninger der er tilgængelige i dag.

DotNetNuke får også rimelig gode bedømmelser på opensourcecms.com, men der er selvfølgelig heller ikke så mange konkurrenter de skal være bedre end.

Jeg har kort læst om SharePoint, men det virker lidt til, at det er at skyde gråspurve med kanoner. Det handler udelukkende om, at den pågældende hjemmeside skal blive nemmere at opdatere end den er på nuværende tidspunkt, og det skal derfor helst være så simpelt som muligt.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.